Skip to content

פרקליטות המדינה לבג"ץ: מגרון תפונה עד יום ג' הבא

בתשובת המדינה, שהוגשה היום, מופיעים מכלול טעמים לפינוי ההתנחלות כמו: "הקמת המאחז ללא אישור, פעולות הרחבה תוך התעלמות מצווי הריסה וכן אכיפת החוק". על המשך שהיית מתנחלי מגרון מצינת המדינה, כי זו "פגיעה יומיומית בקניין פרטי פלסטיני בשטח המאחז מגרון ובסביבתו". המתנחלים: הפרקליטות גוררת את כל הממשלה לפינוי אלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי מספר דחיות, הודיעה הבוקר (שני),  פרקליטות המדינה בתשובה לבג"ץ, כי עד יום יום ג' הבא, ה-28 לאוגוסט, יש לפנות חלק ממאחז מגרון, זאת למרות טענות של תושבי היישוב על רכישת הקרקע.

עמדת המדינה הועברה הלילה לחברי ועדת השרים לענייני התיישבות. בכל הנוגע לחלק מהמאחז בו מוכחת לדברי התושבים חוקיות הרכישה, מבקשת המדינה לבדוק את הנושא, אך מדגישה כי גם שם אין לאפשר שימוש בקרקע למגורים והיא תפונה מתושביה.  כך, ככל הנראה, הוסר המכשול האחרון בפני פינוי התנחלות מגרון על ידי המדינה או על ידי תושביה מרצון.

מגרון
"אין היתכנות משפטית". מגרון

"אין היתכנות משפטית ותכנונית להמשך מגוריהם של העותרים במגרון בעת הזו ולהותרת המבנים במגרון על כנם, ועל כן כיבודו של פסק הדין בבג"ץ מחייב את פינויה כעת של מגרון, בהתאם לפסק הדין", נכתב בתשובת המדינה שהוגשה הבוקר.

פסק הדין של בג"ץ קבע בראשית השנה, כי "יש לפנות את המאחז מכיוון שהוא נבנה על קרקע פלסטינית". למרות פסיקה זו, ביקשה אז המדינה ארכה לפינוי עד סוף שנת 2015, בעקבות הסדר שאליו הגיעו הדרג המדיני ומתיישבי המאחז. לפי ההסדר, הייתה אמורה לקום שכונה חדשה ב"גבעת היקב", שאליה יועברו תושבי מגרון. בג"ץ דחה את ההסדר והורה לפנות את הקרקע עד לאחד באוגוסט השנה לכל המאוחר.

יצוין כי בתשובת המדינה, שהוגשה היום, מופיעים מכלול טעמים לפינוי ההתנחלות כמו: "הקמת המאחז ללא אישור, פעולות הרחבה תוך התעלמות מצווי הריסה וכן אכיפת החוק. כך מציינת המדינה, כי בלי קשר לרכישה, "כל המבנים במגרון הם בלתי-חוקיים, שהוצאו נגדם צווי הריסה כבר לפני שנים ארוכות".  על המשך שהיית מתנחלי מגרון מצינת המדינה, כי זוהי "פגיעה יומיומית בקניין פרטי פלסטיני בשטח המאחז מגרון ובסביבתו".

מתנחלי מגרון הגיבו לכך הבוקר: "השאלה 'מי כאן המדינה?' מתחדדת היום מאוד. שופטי בג"ץ עומדים היום בפני הכרעה קשה – האם לאמץ החלטת ממשלה אחראית בתוקף, המעוניינת להשאיר במקומו יישוב שנרכש, או ללכת לצדה של הפרקליטות ולגרור את ממשלת ישראל לפינוי בכוח של אזרחים הגונים ונאמנים ולפנות יישוב שלם בגלל שביל קטן".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן