Skip to content

עופר עיני מתערב במאבק עובדי ערוץ 10. מחר ההפגנה

בעוד עשרה ימים יתייצב ערוץ 10 בישורת האחרונה של מאבק ההישרדות שלו. יו"ר ההסתדרות עופר עיני תוקף את הממשלה ואת בעלי ערוץ 10 ומורה לעובדי הערוץ לסרב ליטול לידיהם את מכתבי הפיטורים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארגון  העיתונאים בהסתדרות הכללית הודיע היום, כי יצא להפגנה מחר (חמישי) מול קריית הממשלה בתל אביב. בהפגנה יקראו עובדי ערוץ 10 לראש הממשלה ולשר האוצר לקבל את הסדר פריסת החובות של הערוץ, על מנת להציל אותו מסגירה. אתמול נודע, כי מאה וחמישים מעובדי הערוץ יפוטרו לאלתר, בהתאם להחלטת דירקטוריון הערוץ אמש (שלישי). אנשי ההסתדרות ינסו לגייס את פעילי המחאה דרך הרשתות החברתיות, כדי שיבואו להפגין.

בניסיונות של הרגע האחרון להציל את ערוץ 10 ובעיקר את עובדיו, נפגש אתמול יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, עם ועד העובדים של הערוץ. במהלך הפגישה תקף את הממשלה הרוצה, לדבריו, לסגור את הערוץ "בשביל ארבעים מיליון שקל" ואמר, כי "ההסתדרות לא תיתן שערוץ 10 ייסגר. אין סיבה שהממשלה לא תדחה את התשלום כדי לשמור על הפרנסה. זו חובתה". כן, הוא קרא לעובדים לא לקחת לידיהם מכתבי פיטורים. עיני סירב להשיב אם ההסתדרות תעזור לממן את חוב הערוץ מקופת קרן הצמיחה המיוחדת למפעלים במצוקה.

לפני כשבוע החליטה מועצת הרשות השנייה לחלט את ערבויות הזכייניות ולגבות מהן את חובות הערוץ למשרד האוצר, בגין דמי זיכיון ותמלוגים בסך של 64 מיליון שקלים לערוץ 10 בלבד. החלטה זו צפויה להיכנס לתוקפה תוך 30 יום מרגע קבלתה. במהלך הזמן הזה, יזומנו נציגי הערוץ להגיש נייר עמדה  לרשות השנייה.

אתמול התכנס דירקטוריון הערוץ לדון במשבר  והוחלט בסופו של דיון להורות למנכ"ל הערוץ, יואב הלדמן, להגיש מיידית תכנית קיצוצים בערוץ 10, הכוללת פיטורים מיידיים של 150 מעובדיו. בתגובה לכך מסר הלדמן, כי "זו החלטה כואבת שיש לה השלכה על פרנסתם של מאות משפחות. ביום שבו מתפרסמים נתוני שיא באבטלה בישראל, ההחלטה הזו כואבת שבעתיים. בשם עובדי ערוץ 10 ובני משפחותיהם אני שב ופונה לראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, ומבקש ממנו להתערב ולהנחות את שר האוצר ושר התקשורת למצוא פתרון מיידי. רק הסדר תשלומים בגיבוי הממשלה יאפשר לערוץ לקבל רישיון בינואר".

חבר הכנסת זבולון אורלב (הבית היהודי-מפד"ל), חבר ועדת הכספים של הכנסת, אמר אתמול בתגובה, כי הוא "שולל מצב שבזמן המכרז על הערוץ מגישי ההצעה מבטיחים הרים וגבעות, מבחינת תכנים והיתכנות כספית, ולאחר קבלת הזיכיון מתחילה שחיקה ואי עמידה בהתחייבויות, כשמנהליו ועובדיו מהלכים אימים שאם לא יינתנו להם הקלות, הערוץ ייסגר".

חבר הכנסת נחמן שי, מי שכיהן בעבר כמנכ"ל הרשות השניה, קרא מעל דפי הפייסבוק ליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת ח"כ כרמל שאמה הכהן בבקשה לכנס באופן דחוף את הוועדה, כדי לדון בהחלטת הממשלה בדבר גביית הערבויות מערוץ 10 והזכיינית רשת: "ב-2 בספטמבר 2012 יחולטו הערבויות של זכיינית ערוץ 2 רשת ושל ערוץ 10. מדובר במכה כספית-כלכלית קשה ביותר, שתפגע באופן אנוש בתקשורת המסחרית במדינת ישראל….הדמוקרטיה הישראלית זקוקה לתקשורת מגוונת, אמיצה ויציבה. מן הראוי שוועדת הכלכלה ברשותך תתגייס למאמץ זה".

שי דיווח כי שיגר מכתב זה גם לראש הממשלה, לשר האוצר ולשר התקשורת: "תקשורת מגוונת ופלורליסטית היא חיונית והכרחית בחברה דמוקרטית ועל כך בכוונתי להלחם".

ההודעה המשותפת לוועד עובדי ערוץ 10 ולהסתדרות:

היום קיימו עובדי ערוץ 10 אסיפת חירום, בנוכחות יו"ר ההסתדרות עופר עיני, זאת לאחר שנודע לעובדים אמש כי היום ידון דירקטוריון החברה בפיטורי 150 עובדים. לאחר שמועצת הרשות השניה הודיעה על חילוט הערבויות.

באסיפת החירום אמר יו"ר ההסתדרות עופר עיני לעובדי הערוץ, כי ההסתדרות לא תאפשר לסגור את ערוץ 10. "אמנם יש כרגע בעיה אבל היא אינה רצינית. אני עדיין לא מבין למה מביאים את ערוץ 10 למצב הזה. צריך להזכיר שהערוץ לא מבקש ויתור על חובות אלא רק פריסה. לטעמי מדובר בשערוריה."

עיני הוסיף כי הערוץ הוא בראש ובראשונה מבחינתו מקום עבודה המספק פרנסה למאות משפחות. "אני נכנסתי לנושא הזה לבקשת ועד העובדים בדלת הקדמית וכמי שעומד בראש הארגון היציג של ערוץ 10 החברים בארגון העיתונאים בהסתדרות. לכן הבהרתי  גם לשר האוצר וגם לראש הממשלה, שההסתדרות תעשה הכל כדי שהערוץ לא יסגר ואף ימשיך להיות בועט חי ונושם. אני מאמין שיש פיתרון למצב הזה וניתן להציל את הערוץ. יש כל מיני דרכים שבהם ניתן לפעול."

כזכור, ועד העובדים ביקש מההסתדרות להכריז על סכסוך העבודה, לאחר שנודע לעובדים על פיטורי 150 עובדים. עיני הודיע באסיפה לעובדים כי ההסתדרות אישרה את סכסוך העבודה.

עיני אף הנחה באסיפה את עובדי הערוץ לסרב לקבל את מכתבי הפיטורים שההנהלה צפויה להוציא לעובדים. "אנחנו מתנגדים בתוקף לפיטורי עובדים ואנחנו מבקשים מכל עובד שיזומן לשימוע או לפיטורים לסרב לקבל  ולפנות לוועד."

יו"ר ועד העובדים, מתן חודורוב, בירך את יו"ר ההסתדרות על התערבותו בנושא ואמר כי: "אנחנו יוצאים למאבק נחרץ וקשה. אנו נחושים להצליח. אני קורא לכל עובדי הערוץ להשתתף בכל הפעולות שנעשה."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן