Skip to content

מתנחלי מגרון יסרבו להתפנות מרצון בשבוע הבא

המתנחלים ממתינים לדיון בעתירתם לבג"ץ ביום שני הקרוב. דובר מגרון על הפינוי הקרב: "ביזוי ורמיסת זכות הקניין יהיה גזר דין מוות של ממשלת ישראל על ההתיישבות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נושא פינוי מגרון, שצפוי להתבצע בשבוע הבא, תופש תאוצה  ומתחמם. שני תושבים ממאחז רמת מגרון שבשומרון קיבלו הלילה (רביעי) צווי הרחקה מנהליים מיהודה ושומרון, לתקופה של חצי שנה ותשעה חודשים. הסיבה להרחקה היא "סיבות ביטחוניות".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) הגיב היום: "אני חרד לדמותה של הדמוקרטיה הישראלית. אם יש ראיות, יתכבדו במערכת אכיפת החוק להגיש כתבי אישום, אך אם אין ראיות – אין מקום להוצאת צווים אנטי-דמוקרטיים".

מחכים לבג"ץ. בית הכנסת במגרון (צילום ויקימדיה)
מחכים לבג"ץ. בית הכנסת במגרון (צילום ויקימדיה)

עוד נודע, כי המדינה השקיעה קרוב ל-60 מיליון שקלים בהקמת שכונת "גבעת היקב", שאמורה לקלוט את כלל המשפחות במגרון. למרות זאת, המתנחלים מתעקשים להישאר בכל הבתים במאחז עד למועד הדיון בבג"ץ ביום שלישי הקרוב והודיעו נחרצות כי אינם מתכוונים להתפנות מרצון. המתנחלים גם ניסו לפרוץ על דעת עצמם דרך ציבורית אל אחת החלקות, על מנת להוכיח כי החלקה שנקנתה איננה עוברת דרך קרקעות פרטיות.

איתי חמו, דובר מגרון, מסר בתגובה: "לאורך השנה האחרונה שרים בכירים בליכוד אמרו מפורשות לתושבי מגרון, כי אם יירכשו אדמות היישוב הם יתמכו בהסדרתו.  מדוע ברגע האמת, לאחר שנרכשו אדמות היישוב, הפנו השרים עורף לאמירתם זו? ביזוי ורמיסת זכות הקניין יהיו גזר דין מוות של ממשלת ישראל על ההתיישבות. בימים הקרובים יהיה על שופטי בג"ץ להכריע בשאלה פשוטה זו – האם תושבי מגרון מבקשים צדק טרחני, או מבקשים להגן על זכותם הבסיסית לקניין"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן