Skip to content

כבו מנועים: הבנזין עומד להתייקר ב-50 אגורות לליטר

הערכות במשק: בתחילת חודש ספטמבר, דלק בשירות מלא יגיע לשיא כל הזמנים ויעמוד על 8.36 שקל • עליית המע"מ ל-17% תגרום לגל התייקרויות של מוצרי הצריכה והשירותים במשק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביום שישי הקרוב יוכרע מחיר הבנזין 95 אוקטן בישראל, ולדעת מנתחי השוק, הדלק צפוי לעלות בכ-50 אגורות, ולעמוד על 8.36 שקל בשירות מלא ו-8.20 שקל בשירות עצמי. כלומר, התייקרות של יותר משקל לליטר בתוך חודשיים. יש לזכור, שבתחילת ספטמבר גם עולה המע"מ ל-17%, ויגרום לגל התייקרויות בכל מוצרי הצריכה והשירותים בארץ.

הזינוק במחיר הדלק מושפע מצד אחד משער הדולר הגבוה, ומצד אחר מושפע ממחיר הדלק העולמי, כפי שנקבע בנמל לברה בצרפת. לאחרונה, חלה התייקרות של 40 אגורות לליטר במחיר הבנזין בעולם, ועל זה יש להוסיף חודש הבא עוד 8 אגורות לליטר, המגיע מהתייקרות המע"מ וכן עדכון של 2 אגורות בשל מס הבלו. כלומר, חלקו של המס במחיר הבנזין עומד על 53%.

השיא הקודם במחיר הדלק נקבע בתחילת אפריל, כשהדלק עמד על 8 שקל בשירות מלא ו-7.79 בשירות עצמי. המחיר הממוצע כיום בתחנות דלק עומד על 7.86 בשירות מלא וכ-7.7 שקל בשירות עצמי.

כזכור, ממשלת ישראל הודיעה על מספר צעדים בדרכה לכסות את הגירעון שנגרם בתקציב האוצר, והעלאת המע"מ הוא צעד בלבד בדרך לגבות מיסים בהיקף של 14 מיליארד שקל. לאחרונה עלו מחירי הבירה והסיגריות, בוטלו הטבות מיסים על מוצרי חשמל ובידור אלקטרוני וכן בוטל מס רכישה על דירה שנייה. במקביל, כל מי שמשתכר מעל 14,400 שקל יוסיף עוד אחוז מס למשכורתו, מי שמשתכר 67,000 שקל יוסיף עוד שני אחוזים. המע"מ יוסיף לקופת המדינה כ-2 מיליארד שקל השנה ועוד 4.4 מיליארד שקל במהלך שנה הבאה.
.

התמונה באדיבות: http://www.freedigitalphotos.net
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן