Skip to content

כשני מיליון תלמידים וילדי גנים יפתחו מחר את שנת הלימודים

"מערכת החינוך נמצאת בתוך תהליכי שינוי עמוקים מאוד, שקשורים בעיקר לרפורמות שאנחנו מובילים בכל שכבות הגיל", אמר הבוקר שר החינוך, גדעון סער,עם פתיחת שנת הלימודים מחר. "אני מאמין שאם נמשיך בדרך הזאת - גם בהשקעה, אבל גם בכיווני המדיניות - ישראל תהיה עוד בעשור הזה בין המדינות המובילות בעולם מבחינת מערכת החינוך שלה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ישראל תהיה עוד בעשור הזה בין המדינות המובילות בעולם מבחינת מערכת החינוך שלה", כך מבטיח שר החינוך, גדעון סער, לקראת פתיחת שנת הלימודים תשע"ג, בעוד פחות מ-24 שעות.

1,582,000 תלמידים ו-423,000 ילדי הגנים יפתחו מחר את שנת הלימודים. זהו גידול של 2.8 אחוזים לעומת שנת הלימודים הקודמת.

בסך הכל יתקיימו הלימודים ב-4,528 מוסדות חינוך וב-62,955 כיתות. במערכת החינוך עובדים, עם פתיחת שנת הלימודים, 141,085 מורים, מורות ועובדי הוראה אחרים.

(צילום: אתר משרד החינוך)
(צילום: אתר משרד החינוך)

כבר הבוקר – 24 שעות לפני תחילת שנת הלימודים – פתח משרד החינוך את חדר המצב שלו. מספר הטלפון של חדר המצב (רב קווי):1212-234567 ומספרי הפקסימיליות בחדר המצב של משרד החינוך – 02-5602488, 02-5602489. בחדר המצב יעקבו מקרוב אחר פתיחת הלימודים ובמקרים של תקלות ינסו לתת מענה מיידי שיאפשר את פתיחת הלימודים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הקדיש את דבריו, בפתח ישיבת הממשלה השבועית, לפתיחת שנת הלימודים: "בוקר טוב, שלום כיתה א'. זה מה שהולכים לשמוע ילדי ישראל שמתחילים את שנת הלימודים", אמר נתניהו. "כל אחד מאיתנו זוכר את היום המרגש הזה. אני זוכר אותו עם ילקוט וקלמר ומחברת ריקה עטופה ועם עפרונות ומחקים. היום הטכניקה קצת השתנתה. הרגש אותו רגש, ההתרגשות הגדולה של הילדים, של ההורים, של המורים, של המנהלים והמנהלות. אני מאחל לילדי ישראל שנת לימודים מוצלחת – ביום הזה לילדי כיתה א' שהוא היום הבלתי נשכח בחייהם".

יום ראשון בבית הספר (צילום: עמית קרטס בנין)
היום המרגש הזה. בפעם הראשונה בדרך לבית הספר (צילום: עמית קרטס בנין)

נתניהו לא שכח, כמובן, להזכיר את יישום חוק חינוך חובה, מגיל שלוש. "השנה, במקרה שלא ידעתם, אנחנו פותחים את שנת הלימודים עם חידוש – לימוד חינם מגיל שלוש עד ארבע", אמר לשרי הממשלה. "גילאי שלוש עד ארבע ילמדו חינם, דבר שחלמנו עליו 64 שנים, מדברים עליו עשרות שנים עם חוק שלא קוים. הנה אנחנו מקיימים את החוק הזה ומשקיעים בו. אנחנו משנים את פני החינוך בישראל, מתחילים מוקדם מאוד. בנינו כבר כ-900 גנים חדשים. ביקרתי באחד מהם לפני כמה ימים עם שר החינוך ברחובות. פגשתי שם ילד חמוד בשם ברק, הוא החליט שהוא רוצה להיות רופא, הוא החליט באותו יום שהוא רוצה להיות רופא, ואני מאחל לו ול-270 אלף ילדות וילדים כמוהו שכל אחד מהם יגשים את הפוטנציאל שלו כי אנחנו מתחילים מוקדם, מתחילים יותר טוב, ונותנים להם את הסיכוי לממש את החלומות שלהם. גם להגשים את היעד הלאומי שלנו, היעדים הלאומיים שלנו כמדינה מתקדמת, וחוד החנית של המדע, הטכנולוגיה הכלכלה זה החינוך.

"אתם הדבר הכי טוב שיש לנו במדינת ישראל. הנשיא פרס לעולים לכיתה א'. (צילום מארק ניימן/לע"מ)
"אתם הדבר הכי טוב שיש לנו במדינת ישראל. הנשיא פרס לעולים לכיתה א'. (צילום מארק ניימן/לע"מ)

"אני מזכיר לכם גם שמדובר ב-800 שקל חיסכון לכל ילד לכל חודש", אמר ראש הממשלה. "זה חיסכון עצום למשפחות, אבל לא רק שזה מהווה תרומה שלנו או השקעה שלנו בעתיד הילדים שלנו – אנחנו עושים את זה בשעה שכלכלות העולם מתכווצות, ואני יודע שזה ההשקעה הכי טובה שאנחנו יכולים לעשות בעתיד הילדים שלנו. אז בהצלחה לילדי ישראל, ובהצלחה לילדים הקטנים שמתחילים את הגנים בגיל שלוש, בהצלחה לכיתה א', בהצלחה לכולם".

שר החינוך גדעון סער אמר בפתח ישיבת הממשלה: "אני מקווה שמחר כולנו, כל אזרחי ישראל, נחווה תחילת שנת לימודים רביעית רצופה, כמו השלוש הקודמות, שנפתחת באופן חלק ומיטבי. הדגש שאתה הובלת, ראש הממשלה, הקלת הנטל על ציבור ההורים, באה לידי ביטוי גם במהלך שהזכרת לחינוך חינם לגילאי 3-4, אבל גם במהלך של הצהרונים שנפרוס – תחילה ברשויות החלשות, גם במהלך של סבסוד הטיולים השנתיים וגם במהלך של הרחבה דרמטית של השאלת ספרי הלימוד. כל אחד מהמהלכים הללו חוסך מאות שקלים בשנה למשפחה.

"מהלך נוסף שננקוט תוך ימים ספורים הוא בנושא תנועות הנוער, עם חיזוק של תנועות הנוער בפריפריה – כל אלה חלק מאותו כיוון של הקלת הנטל על ציבור ההורים. מערכת החינוך נמצאת בתוך תהליכי שינוי עמוקים מאוד, שקשורים בעיקר לרפורמות שאנחנו מובילים בכל שכבות הגיל, ואני מאמין שאם נמשיך בדרך הזאת – גם בהשקעה, אבל גם בכיווני המדיניות – ישראל תהיה עוד בעשור הזה בין המדינות המובילות בעולם מבחינת מערכת החינוך שלה – אני מאמין בזה בצורה מוחלטת. הדבר הזה הוא אפשרי והוא בהישג יד, ואנחנו נעשה אותו".

אחר הצהריים ערך נשיא המדינה, שמעון פרס טקס חגיגי ל-150 ילדים העולים לכיתה א' שהגיעו מרחבי הארץ באירוע יחד עם  שר החינוך גדעון סער.  במהלך האירוע  רקד הנשיא עם הילדים במעגל, ברך את  התלמידים ואמר להם " אתם הדבר הכי טוב שיש לנו במדינת ישראל ואתם נראים מקסימים. מחר תעלו לכיתה א' ומיד תתחילו להיות חכמים יותר. אני מבקש מכם שתאהבו את אמא, את אבא, את האחים והאחיות, תהיו חברים טובים לחבריכם, תקשיבו למורים ותעזרו אחד לשני. דעו כי העם מאוד אוהב אתכם, וכל ההורים גאים בכם ורוצים שתגדלו ותממשו את התקווה שכולם תולים בכם. אני מבקש מכם גם לאהוב את מדינת ישראל ואת ארץ ישראל. אני מודה לכם שבאתם לבית הנשיא לחגוג איתי ועם שר החינוך את ערב הכניסה לבית הספר.".

שר החינוך, גדעון סער, אמר לילדים "אני מאחל לכם שתלמדו יפה, שלא תפסיקו לשחק, שתשאלו את המורה אם אתם לא מבינים ושתהנו להגיע לבית הספר. שנה טובה לכל הילדים."

לאחר מכן עמדו  הנשיא והשר מול התלמידים הצעירים וניהלו עמם שיחה משעשעת של שאלות ותשובות בנושאים כמו מה ירצו לעשות כשיהיו גדולים . התשובות שקיבלו נעו בין מקצועות כמו טייס, ליצן, רופאה ושודד ים. עם תום האירוע, ולאחר ברכות מילדי כיתה א' מנס ציונה ועין נקובא, הצטלמו התלמידים לתמונה קבוצתית עם הנשיא והשר. 150 התלמידים שהגיעו למשכן הנשיא סיימו את גן ציפורנית בנס ציונה,  גן עירית לוד,    גן שיזף – לוד,    גן עין נקובא וגן איילות (יחד) – מודיעין.

בינתיים – בעוד משרד החינוך ועיריית אילת, אמורים להשיב על הערות שופטי בג"צ, לפיהן יש לשלב את ילדי המסתננים במערכת  החינוך באילת – קורא הימין הקיצוני להשבית את הלימודים באילת.

כזכור, בדיון שנערך לפני מספר ימים בבג"צ, הטיחו השופטים ביקורת קשה על המדיניות המפרידה בין ילדי המסתננים לבין ילדי הישראלים בעיר. בימין הקיצוני לא מחכים לפסיקת בג"צ. ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי)שיגר מסרים בטלפון ל-15000 בתי אב בעיר וקרא להם להשבית את הלימודים. בהודעה הקולית ששוגרה לטלפונים נייחים, תקף בן ארי את שופטי בג"צ. בין היתר  הוא טען  כי הערות שופטי בג"צ עלולות להביא לפגיעה קשה במערכת החינוך של אילת ומדובר בחלטה שתביא לחיסול המדינה היהודית. בן ארי טוען עוד כי עצם ההשוואה שעשו שופטי בג"צ בין האתיופים או העולים מברית המועצות לבין ילדי המסתננים גנבי הגבול היא מזעזעת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן