Skip to content

חוסל טרוריסט מצרי, שהיה מעורב בפיגוע בסיני

כך מוסרת סוכנות מען הפלסטינית וכלי תקשורת מצריים. לטענת הסוכנות, מקור ביטחוני מצרי מסר להם, כי המערכה נגד טרוריסטים בחצי האי נכשלה. מקורות מודיעניים טוענים, כי החיסול נעשה ממזל"ט ישראלי. בישראל ובמצרים מכחישים מעורבות ישראלית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חמוש מצרי, שהיה מעורב בפיגוע בגבול ישראל-מצרים, נהרג ביום א' אחר הצהריים, בעת שרכב על אופנועו, ככל הנראה מירי טיל ששוגר אליו ממל"ט. כך מפרסמת היום סוכנות מען הפלסטינית. על  פי הפרסום, נמסר מהמודיעין המצרי כי החמוש, איברהים אווידה נאסר מדאן, נורה וחוסל על ידי טיל ששוגר ממזל"ט ישראלי. האירוע קרה כ-15 ק"מ מגבול ישראל-מצרים, בצדו המערבי של הישוב אל-קאסייה.

בישראל הכחישו מקורות ביטחוניים, כי לישראל יש יד בדבר. תושבים בכפר, כך פורסם בכלי התקשורת במצרים, טענו כי האיש התכוון לשגר רקטה לעבר ישראל ואז חוסל. מקורות בצבא המצרי בסיני שללו את הטענה שהייתה מעורבות ישראלית כלשהי בהריגתו. גרסתם היא, שמדאן נהרג כתוצאה מכשל במטען חומר נפץ אותו העביר או ניסה להפעיל. עוד נודע, כי מדאן היה חבר בתנועת  הג'יהאד העולמי, שידועה כמיליטנטית וחמושה.

הפיגוע במוצב המצרי ליד כרם שלום (צילום: דו"צ)
מי חיסל את המפגע?. הפיגוע במוצב המצרי והמשוריין שחדר ליד כרם שלום (צילום: דו"צ)

לטענת סוכנות הידיעות, המקור הביטחוני בצבא המצרי גרס, כי יתכן שישראל מבחינה בקשיי הצבא המצרי למגר את הטרור ולכן החליטה להפעיל בסיני את תכנית החיסולים נגד קבוצות טרור סלפיות, כפי שהיא עושה בעזה.

נודע כי נציגים רשמיים של המצרים נפגשו מספר פעמים עם מנהיגי תנועות הג'יהאד בסיני, על מנת לנסות להגיע להבנות ולעצור את האלימות בחצי האי. סוכנות מען מפרסמת עוד, כי מקורות ביטחוניים מצריים אמרו לאנשי הסוכנות, כי המערכה נגד החמושים בסיני נוחלת כישלון ועל כן בשלב זה איננה מקודמת יותר. אין לטנות אלה אישור ממקור אחר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן