Skip to content

נשיא המדינה מברך את קנדה על ניתוק היחסים עם איראן

הנשיא פרס, השוהה כעת באיטליה, פרסם הערב הודעת ברכה מיוחדת והודה לקנדים על צעדם האמיץ. בטהראן כצפוי ממשיכים לתלות את כל האשמה במשטר הציוני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה, שמעון פרס, השוהה כעת באיטליה, פרסם הערב (שבת) הודעה מיוחדת, המשבחת את החלטתה של קנדה לנתק את קשריה עם איראן. "קנדה הוכיחה פעם נוספת, שהעקרונות קודמים לנוחיות, קנדה הוכיחה כי לא ניתן לנהל מדיניות אם אינה משקפת ערכים ובדרכה המחישה שהעקרונות חזקים מאינטרסים". פרס הודה למושל הכללי בקנדה, דייויד לויד ג'ונסטון ולראש ממשלת קנדה, סטיבן הארפר, והוסיף את תודתו לעם הקנדי כולו "על נקיטת עמדה מוסרית ממדרגה ראשונה ומקווה כי עמים אחרים יראו בדוגמה הקנדית מודל מוסרי לחיקוי".

סטיבן הארפר ראש ממשלת קנדה, בביקורו בישראל (מארק ניימן\לע"מ)
סטיבן הארפר ראש ממשלת קנדה, בביקורו בישראל (מארק ניימןלע"מ)

אתמול הודיעה קנדה על סגירת נציגותה בטהראן והודיעה כי במקביל היא מגרשת מתחומיה את הדיפלומטים האיראנים. שר החוץ הקנדי, ג'ון בירד, שבישר על כך רשמית, אמר כי "השלטון באיראן הוא האיום המשמעותי ביותר לשלום ולביטחון העולמי ובשל הנסיבות, קנדה לא יכולה לשמר יותר נוכחות דיפלומטית באיראן, ומכאן שהקשרים הדיפלומטים בין קנדה ואיראן חייבים להיות מושעים".

בהודעתו הדגיש פרס, כי "לא יעלה על הדעת שמדינה חברה באו"ם תאיים בהשמדת מדינה חברה אחרת, בניגוד לאמנת האו"ם, ומדינות אחרות יעמדו מנגד. אירןא מהווה מוקד טרור עולמי, מוקד להפרה בוטה של זכויות אדם ויש לה כוונות להשתלט על המזרח התיכון. שילוב של אמביציות הגמוניות, טירוף מדיני ופצצה גרעינית הוא שילוב בלתי נסבל שהעולם צריך לפעול נגדו במלוא העוצמה".

גם בנימין נתניהו, ראש הממשלה, הזדרז אמש והודה לממשלת קנדה על צעדם זה ואמר כי זהו "צעד מנהיגותי ונועז, ששולח מסר ברור לאיראן ולעולם כולו". בהודעה שפרסם נתניהו, הוא הדגיש כי הצעד הקנדי תואם את קריאתו לקהילה הבינלאומית להציב "קו אדום ברור" למשטר בטהרן. "הצעד המעשי הזה צריך לשמש דוגמה לקהילה הבינלאומית למוסריות ואחריות בינלאומית", הוסיף נתניהו, "חשוב שללחץ הזה תצטרף הקהילה הבינלאומית, על ידי הצבת קווים אדומים ברורים לאיראן".

בטהראן כצפוי הגיבו בחריפות לצעד הקנדי והודיעו כי מדובר "בהחלטה של ממשלה קיצונית, המושפעת מהמשטר הציוני". במהלך הלילה (שבת) הודיעה איראן על סגירת השגרירות שלה באוטווה בשל "החלטתה העוינת" של קנדה ופרסמה באתר השגרירות כי "לא נוכל לספק היום שירות לבני עמנו היקרים".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן