Skip to content

סגן שר החוץ: הפער בעמדות עם ארה"ב מצטמצם

דני איילון אמר הבוקר, כי מתנהלים מגעים עם האמריקנים כדי לגבש קווים אדומים בסוגיית הגרעין האיראני, גם אם הם לא יוצגו לאיראן בפומבי. רבני הימין שלחו מכתב תמיכה בנתניהו. גם שלי יחימוביץ' מאחלת הצלחה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סגן שר החוץ, דני איילון, אמר הבוקר, כי מתנהלים מגעים עם האמריקנים כדי לגבש קווים אדומים בסוגיית הגרעין האיראני, גם אם הם לא יוצגו לאיראן בפומבי.

במשדר "הבוקר הזה" ברשת ב' אמר איילון לאריה גולן, כי המגעים עם האמריקנים מצוינים והפערים בעמדות שני הצדדים מצטמצמים כל העת, משום שאיראן ממשיכה בהתרסה בתכנית הגרעין שלה. איילון אמר עוד, כי דבריו של נשיא ארה"ב בעצרת האו"ם – שלא יאפשר לאיראן לפתח נשק גרעיני – חשובים מאוד, אף שאובמה לא הציב לטהראן קווים אדומים.

רוה"מ ואשתו על כבש המטוס (צילום: אבי אוחיון / לע"מ)
ברכות מהרבנים. רה"מ ואשתו על כבש המטוס (צילום: אבי אוחיון / לע"מ)

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, רוני בראון ("קדימה"), הביע תמיכה בדבריו של סגן שר החוץ, כי יש לפעול בחשאי עם האמריקנים, כדי לסכם מהם הקווים האדומים שיהיו עילה למלחמה מול איראן. הוא הוסיף, כי התחייבותו של הנשיא אובמה בעצרת האו"ם חשובה אך לא מפתיעה, משום שוושינגטון שותפה לעמדתנו בנושא זה. עוד אמר בראון, כי שיתוף הפעולה עם ארה"ב הוא הנכס האסטרטגי החשוב ביותר שלנו, והזהיר מיצירת הרושם שישראל מתערבת במערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב.

רבני הימין בציונות הדתית, חברי בית ההוראה לענייני ציבור בראשות הרב דוב ליאור, שלחו מכתב חיזוק לראש הממשלה לקראת נאומו בעצרת האו"ם. על המכתב חתומים  גם הרב נחום אליעזר רבינוביץ, הרב אליקים לבנון, הרב מיכאל הרשקוביץ, הרב דוד חי הכהן והרב שמעון כהן.

במכתב הרבנים לנתניהו נאמר: "שולחים אנו את ברכותינו וחיזוקינו לקראת עמידתך מול מנהיגי אומות העולם. חזק והתחזק בעמידתך האיתנה והופעתך בהדר גאון ישראל לחיזוק וביצור שלמותה וביטחונה של מדינת ישראל.

״הופעתך באומץ ובגבורה הינה זקיפות קומתם של ישראל בדור התקומה. הופעה זו תוסיף כבוד שמים, ויחד עם כל תפילות ישראל הנישאות בימים נוראים אלו בכל בית ישראל וממילא כל רשעת הגויים המבקשים לפגוע במדינתנו, כולה  כעשן תכלה, כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ."

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', מאחלת לרה"מ נתניהו הצלחה בשליחותו באו"ם. יחימוביץ' אומרת, כי מניעת איראן גרעינית היא יעד והכרח שאינו קשור לאופוזיציה או קואליציה, וכי רה"מ מייצג את כל אזרחי ישראל בעניין זה. יחימוביץ' קראה לנתניהו לעשות כל מאמץ כדי להביא לסיום המתיחות עם ארה"ב, שכן הברית האסטרטגית עם ארה"ב והתיאום המלא של הצעדים הנדרשים מול איראן, הם חיוניים והכרחיים למעמדה של ישראל ולביטחונה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן