Skip to content

כ-6,000 נוצרים אוהדי ישראל לירושלים בסוכות

אלפי נוצרים מרחבי העולם יחגגו את חג סוכות בירושלים ולפי הערכות, צפויים להכניס למשק 25-30 מיליון שקלים. בשנה שעברה ביקרו בישראל כ-1.7 מיליון תיירים נוצרים, המהווים כ-58% מכלל התיירים המגיעים לישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נשים נוצריות מתפללות בירושלים. צילום: נועם כהן באדיבות משרד התיירות
נשים נוצריות בכנסיה בירושלים. צילום: נועם כהן באדיבות משרד התיירות

כ-6,000 נוצרים אוהדי ישראל מכמאה מדינות ברחבי העולם, ובראשם מנהיגי הקהילה האוונגלית העולמית, מגיעים בימים אלו לישראל להשתתף בכנס חג סוכות (Feast of Tabernacles). שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, יברך את אלפי התיירים ואת חברי הקהילה הנוצרית בשידור מיוחד לאירוע שיתקיים בבנייני האומה. אירועי החג וקבלת התיירים נערכים בחסות ובארגון השגרירות הנוצרית ובסיוע משרד התיירות.

במסגרת כנס חג סוכות, הנחשב לאירוע התיירותי הגדול בישראל, יגיעו ארצה, בין היתר, צליינים מברזיל, מאוסטרליה, מבוליביה, מקנדה, מצ'ילה, מאוסטריה, מהודו, מאיטליה, מניגריה, מפינלנד ומנורבגיה. במהלך השבוע יבקרו הצליינים באתרים קדושים לנצרות ברחבי הארץ, יצעדו בצעדת ירושלים וישתתפו בסמינרים, הרצאות וסדנאות.

אלפי הצליינים צפויים לשהות בישראל מיום ראשון ה-30 בספטמבר ועד יום חמישי ה-4 באוקטובר. המשלחת הנוצרית הגדולה צפויה לתרום למשק עשרות אלפי לינות בבתי מלון, ארוחות במסעדות וביקורים וקניות באתרים ובאזורים בהם יטיילו. ההערכה היא, כי ההכנסה הכוללת משהות הקבוצה, תגיע לכ-25-30 מיליון שקלים.

משרד התיירות, המסייע ומלווה את הכנס, יפעיל בבנייני האומה ביתן מידע בו יחולקו לצליינים עלונים על אתרים ואטרקציות שונות בישראל וייתן סיוע בכל הנדרש.

רבע מהתיירים לישראל – למטרות צליינות

בשנת 2011 הגיעו למעלה מ-25% מהתיירים למטרות צליינות, מהם יותר מ-42% נוצרים. בעוד הוצאה יומית ממוצעת לתייר עומדת על 142 דולרים ליום, התיירים המגיעים למטרות צליינות מוציאים בממוצע כ-175 דולרים ביום.

מסלול צליינות. צילום באדיבות משרד התיירות
אבן דרך ב"דרך הבשורה" בגליל. צילום באדיבות משרד התיירות

משרד התיירות, אשר זיהה את הפוטנציאל העצום הקיים בשוק הנוצרי בעולם, משקיע עשרות מיליוני שקלים בשנה בשיווק ישראל בקהילות הנוצריות השונות. לצורך פילוח קהלים ממוקד ומקצועי, הקים המשרד דסק ייעודי לשיפור ולהתאמת פעולות השיווק לזרמי הנצרות המגוונים. זאת, תוך פיתוח מסלולים חדשים בארץ, בהתאם לנושאים ייחודיים לקהילות הנוצריות, כמו "דרך הבשורה".

לדברי שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, התיירות הנוצרית על גווניה תמשיך לעמוד במרכז הפעילות השיווקית של המשרד בשנה הקרובה. "התיירות הנוצרית מצדיקה את ההשקעה בה. בשנה שעברה ביקרו בישראל כ-1.7 מיליון תיירים נוצרים, המהווים כ- 58% מכלל התיירים המגיעים לארץ", ציין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן