Skip to content

הפרקליט הצבאי הראשי הועלה לדרגת אלוף

הפצ"ר, מעתה - אלוף דן עפרוני, עמד על החשיבות של שילוב הפרקליטות הצבאית בצמתי החלטה ובגיבוש תכניות פעולה. ברק: "אנחנו סומכים על שיקול דעתך, על עצמאותך ועל שיפוטך"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דובר צה"ל מוסר כי תת-אלוף דן עפרוני הועלה אתמול (חמישי) לדרגת אלוף בטקס, שנערך בלשכת ראש המטה הכללי במחנה "רבין" (הקריה) בתל אביב. הטקס נערך במעמד שר הביטחון, אהוד ברק, הרמטכ"ל, בני גנץ, היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, נשיא בית המשפט העליון בדימוס, מאיר שמגר, ובנוכחות חברי פורום המטה הכללי והמשפחה.

אהוד ברק, שאישר את המינוי, פנה אל עפרוני ואמר לו: "אנחנו סומכים על שיקול דעתך, על עצמאותך ועל שיפוטך, שיובילו אותך להחלטות הנכונות. אתה עומד בראש מערכת חשובה מאוד." הרמטכ"ל בני גנץ אמר, כי "תפקיד הפצ"ר חשוב ומשמעותי תמיד, ודאי בעת הנוכחית, בה לפן המשפטי משקל חשוב ורב בשדה הקרב. אני מאחל לך עוד שלוש שנים מוצלחות לא פחות".

טקס המינוי (צילום: דו"צ)
טקס המינוי (צילום: דו"צ)

עפרוני הודה על הדברים ואמר ש"ייחודה של הפרקליטות הצבאית הוא במעורבותה בכל רובדי העשייה של צה"ל. משכך, כל אחד מכם נחשף לעשייתנו. מחויבותכם לשלטון החוק, הקפדתכם על שילוב הפצ"ר ואנשיו בצמתי החלטה ובגיבוש תוכניות פעולה וגישתכם העניינית להערותינו, גם כשהן כוללות סייגים ואיסורים, הן נורמות התנהגות ראויות המקלות על המשפטן הצבאי במילוי תפקידו החשוב, ומהוות דוגמה אישית לפקודיכם".

עפרוני מכהן בתפקיד הפרקליט הצבאי הראשי מספטמבר 2011, נשוי אב לשלושה, בעל תואר במשפטים  L.L.B)), ותואר שני במנהל עסקים (E.M.B.A).  הוא התגייס ב-76 לצה"ל ושירת בחיל המודיעין. משנת 91' עבר במסלול תפקידים בצה"ל וביניהם, סגן התובעת הצבאית הראשית, פרקליט פיקוד צפון, סנגור צבאי ראשי, סגן פרקליט צבאי ראשי ובשנת 2011 מונה לתפקיד הפרקליט הצבאי הראשי.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן