Skip to content

ספינה יצאה לעזה בקריאה לישראל: "הסירו את המצור"

היאכטה "אסטל", עזבה לפני חודש את שוודיה, הגיעה לאיטליה וככל הנראה יצאה היום לכיוון עזה ועליה 18 פעילי שלום. הפעילים: "הסירו את המצור על עזה. הוא לא אנושי, מעודד שנאה ומנוגד לחוק הבין-לאומי". הספינה צפויה להגיע לעזה בעוד כשבועיים.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יאכטה ועליה פעילי שלום ממדינות שונות עושה את דרכה לכיוון רצועת עזה. בכוונת פעיליה להביא לסיום המצור על עזה. לדבריהם: "המסר שלנו הוא פשוט. הפלסטינים הם בני אדם ויש להם זכויות אדם. סיימו את המצור". גורמים במשרד החוץ הגיבו הבוקר ואמרו כי מדובר "בקומץ פעילים אלימים והזויים, שלא הצליח לגרור להרפתקה שום גורם אחר". הפעילים מגיבים בביטול להכפשה.

מכינים את ה"אסטל" למסע (צילםו: דרור פילר)

מדובר ביאכטה "אסטל" המפליגה ועליה כ-18 פעילי זכויות אדם ממדינות שונות. הספינה יצאה לפני כחודש ימים משוודיה ובימים האחרונים הגיעה לנמל נאפולי באיטליה. ככל הידוע עזבה הספינה את נמל נאפולי בדרכה לכיוון עזה.

דרור פילר, ישראלי החי בסטוקהולם שבשוודיה, השוהה על הספינה, כתב היום כי "בקיץ הזה נכנס לשנתו השישית הסגר הקשה המוטל על בני העם הפלסטיני ברצועת עזה. הסגר הזה – הנקרא 'מצור' בפי קורבנותיו – מהווה הפרה של החוק הבין-לאומי ושל זכויות האדם הבסיסיות של האוכלוסייה האזרחית בעזה. למצור יש השלכות הומניטריות הרסניות על יותר מ-1.6 מיליון בני אדם, רובם ילדים, החיים ברצועה הצרה שבין חוף הים התיכון לבין מדבר הנגב".

הפעילים, טוענים כי ישראל יוצרת את המצב הקשה בעזה וכי "בגלל המצור אי אפשר לבנות מחדש כיאות את בתי המגורים, בתי החולים והמתקנים לטיהור מים שנהרסו בהפצצות המסיביות על עזה בחורף 2008 – 2009. האיסור על ייצוא מונע מתושבי הרצועה להתפרנס, והוא גורם חשוב ביצירת תלות כמעט מוחלטת של התושבים בסיוע מבחוץ. "כלכלת המנהרות", שהיא אחת מההשלכות של המצור, מעודדת עבריינות ומערערת את כל סוגי הכלכלה הלגיטימית".

משרד החוץ קורא להם "אלימים והזויים". צוות ה"אסטל" (צילום: דרור פילר)

דרור פילר הגיב לטענות משרד החוץ ואמר כי "אנחנו מפליגים למעלה מחודש ימים, ביקרנו סך הכל ב-6  נמלים בתוך שוודיה, 3 בנורווגיה, 2 בצרפת, 5 בספרד ושני נמלים באיטליה. בכולם התקבלנו בחום.
לגבי הטענות כי נהיה אלימים אני מצהיר כי כל פעילי הספינה התחייבו לעצמם ומראש לא לפעול או להגיב באלימות. הדבר היחידי שיש בידינו זהו מסמך עליו כולנו חתומים, לפיו אנו מצהירים לאי אלימות במהלך המסע".  לשאלת מגפון מתי הם צפויים להגיע לעזה, ענה פילר כי "לדעתנו נהיה בעזה ב-19 באוקטובר, צריך להביא בחשבון שהיות ואנו מפליגים בעזרת מפרשים, אנו תלויים במצב הרוחות".

במשרד החוץ חוששים שהיאכטה נושאת ציוד לבניית ספינה בפרויקט הקרוי "תיבת עזה" של פעילי זכויות אדם קנדיים, שמתכננים לבנות בתוך עזה ספינה שתפרוץ את המצור הימי ותצא מעזה לעולם, כשהיא נושאת מטען של תוצרת פלסטינית לייצוא.   

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן