Skip to content

אזהרת מסע חמורה לבנגקוק בעקבות מעצר איש חיזבאללה: סכנה מיידית לפיגוע

האזהרה: עקב מעצר לבנוני מארגון החיזבאללה, שהיה שותף בהכנות לפיגוע בבנגקוק מאת צבי זינגר המטה ללוחמה בטרור פירסם אחר הצהריים (ו') אזהרת מסע חמורה לבנגקוק. זאת לאחר שבימים האחרונים עצרו גורמי הביטחון בתאילנד חשוד שבחקירתו עלה כי הוא לבנוני, המשתייך לארגון החיזבאללה – והיה שותף להכנות לפיגוע בבנגקוק. בעקבות המעצר פירסם המטה ללוחמה בטרור אזהרת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האזהרה: עקב מעצר לבנוני מארגון החיזבאללה, שהיה שותף בהכנות לפיגוע בבנגקוק

מאת צבי זינגר

המטה ללוחמה בטרור פירסם אחר הצהריים (ו') אזהרת מסע חמורה לבנגקוק. זאת לאחר שבימים האחרונים עצרו גורמי הביטחון בתאילנד חשוד שבחקירתו עלה כי הוא לבנוני, המשתייך לארגון החיזבאללה – והיה שותף להכנות לפיגוע בבנגקוק.

רחוב הקווסאן בבנגקוק: מרכז התרמילאים. צילום - צבי זינגר

בעקבות המעצר פירסם המטה ללוחמה בטרור אזהרת מסע חמורה של אפשרות לפיגוע כנגד מטיילים ישראליים בבנגקוק. בהודעה הודגש כי מדובר באזהרה לטווח הזמן המיידי.

בהתאם לכך, המלצות המטה ללוחמה בטרור (לוט"ר) למטיילים הישראליים: להימנע מביקור בבנגקוק בזמן הקרוב; להימנע מריכוזים באתרים המוכרים כמזוהים עם ישראלים בבנגקוק; לגלות ערנות לחפצים חשודים; להימנע מקבלת חבילות מזרים בבנגקוק ולהיות קשובים להנחיות גורמי הביטחון המקומיים.

ב-12 בפברואר – בעוד פחות מחודש – ימלאו 4 שנים לחיסולו של עימאד מורניה, שהיה ראש הזרוע הצבאית של החיזבאללה.  מאז ניסה החיזבאללה מספר פעמים לנקום את חיסולו – אך נסיונות אלה סוכלו. ההערכה היא כי נסיון הפיגוע בבננגקוק הוא חלק ממאמצי החיזבאללה לנקום את חיסולו של מורנייה.

עימאד מורנייה חוסל בדמשק. עיתון הסאנדיי טיימס הלונדוני דיווח "מפי מקורות מודיעין ישראליים" כי ברכבו הותקנה משענת ראש המכילה מטען חומר נפץ מרסק. ארגון חיזבאללה האשים את ישראל בחיסולו אך לשכת ראש הממשלה פירסמה הודעת הכחשה נמרצת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן