Skip to content

גשר מוצא יוקם בתוך שנתיים וחצי

החברה הלאומית לדרכים, המנהלת את פרויקט כביש 1, תל-אביב ירושלים החדש, הכריזה על חברת דניה סיבוס כזוכה במכרז להקמת הגשרים מעל סיבוב מוצא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כביש 1 החדש הוא אחד הפרויקטים התחבורתיים החשובים שיוקמו בשנים הקרובות על ידי משרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים וחברת הביצוע החברה הלאומית לדרכים. הפרויקט המוערך בכ-2.5 מיליארד שקל, כולל הקמת מערכת גשרים, מנהרות ומחלפים בדרך לירושלים לאורך 16 קילומטרים. הכביש תוכנן כדי להכיל את תחזיות התנועה הגבוהות לכביש זה, הסובל כבר היום מעומסים כבדים. במסגרת התוכנית יתוסף נתיב שלישי לכל כיוון, יורחבו השוליים, ימותנו השיפועים והעקומות על ידי כריית מנהרות חדשות מתחת למחלף הראל ובניית גשר חדש במקום סיבוב מוצא המסוכן.

מחלף חדש יוקם בנווה אילן וישודרגו המחלפים הקיימים בעין חמד, והראל. יבוטל "צוואר הבקבוק" הקיים כיום ביציאה מירושלים (כביש 9) שגורם לעומסים כבדים. מיתון העליות יפחית את המקרים השכיחים של כלי הרכב הנתקעים בדרך לירושלים וגורמים לפקקי ענק לאחר שכשלו בניסיון להתגבר על העליות החדות. הדרך החדשה תתרום לבטיחות ולהפחתה בצריכת הדלק ובזיהום האוויר. בכביש החדש יוטמעו מערכות אלקטרוניות לניהול ובקרת תנועה על ידי מצלמות חיישנים וגלאים.

העבודות בקטע מוצא כוללות הקמת שני גשרים מעל עמק מוצא באורך של כ-800 מטרים כל אחד, שלושה נתיבים לכל כיוון ושוליים רחבים. הגשרים ייבנו בגובה שבין 3 ל-25 מטרים מעל לפני הקרקע תוך התחשבות בנוף המיוחד ובערכים היסטוריים הנמצאים באיזור. העבודות על הגשר יחלו במהלך שנת 2013 והן צפויות להימשך כשנתיים וחצי.

על פי תנאי המכרז נדרשו החברות הקבלניות להתחרות בשיטת "עלות – זמן" שבה זוכה החברה שהציעה את ההצעה המשוקללת הטובה ביותר – המחיר הנמוך ביותר ותקופת הביצוע הקצרה ביותר. זאת במטרה לצמצם למינימום את ההפרעה לציבור במהלך העבודות. זהו המכרז הרביעי מבין חמשת המכרזים לביצוע הכביש החדש לירושלים.

במכרז להקמת הגשרים מעל סיבוב מוצא הוגשו שבע הצעות על ידי החברות התשתית המובילות במשק. חברת דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל שתקים את הגשרים מצטרפת לחברות קבלניות כמו מרדכי בנימין, גילי ויואל עזריה וחופרי השרון שכבר זכו במכרזים קודמים בקטעים אחרים בפרויקט כביש 1 החדש שעלותו המוערכת היא כ-2.5 מיליארד ש'.

שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ ציין כי "מדובר באחד מהפרויקטים החשובים ביותר המקודמים על ידי משרד התחבורה. הכביש החדש לירושלים הוא אחד מעורקי התנועה המשמעותיים ביותר בישראל והרחבתו לשלושה נתיבים, כרית המנהרות והקמת הגשרים תעמיד לעיר הבירה דרך ראויה".

מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אדריכל שי ברס אמר לאחר ההכרזה על הזכייה כי "כשיושלם הפרויקט ייהנו הנוסעים לירושלים וממנה מדרך מהירה, נוחה ובטיחותית לבירה. הגשר החדש יחלוף מעל העמק תוך שמירה על ערכי הטבע, יבטל את סיבוב מוצא המסוכן וימתן את העלייה החדה המוכרת באזור – הדבר יפחית את צריכת הדלק וזיהום האוויר, יקצר את משך הנסיעה ואת עומסי התנועה".

1 Comment

  1. מיכל
    26 באוקטובר 2012 @ 8:51

    ומה יהיה על הכניסה והיציאה ממבשרת ציון?
    24,000 תושבים יהיו במצור תחבורתי. כבר היום קשה לצאת ממבשרת בשעות הבוקר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן