Skip to content

אין מי שיענה לטלפון הרשום על פגוש רכבי חברה

בדיקת מתנדבי "עמותת אור ירוק" ליישום נוהל 6, המחייב הדבקת מדבקה עם מס' טלפון לקבלת תלונות על נסיעה שלא עפ"י החוק, של רכבי חברה (המלשינון) חושפת, כי בכ-30% מכלי הרכב שנבדקו, לא היה מענה קולי, כנדרש בחוק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ב – 19 בספטמבר 2012 נכנס לתוקפו חוק חדש המחייב חברות להקים מוקד מענה טלפוני לתלונות על התנהגות בכביש של נהגים, עובדי החברה.

החוק, ביוזמת חברי הכנסת זאב בילסקי וחמד עמאר, קובע כי תאגידים יחויבו להקים מערכות דיווח ומעקב לכלי הרכב שברשותם. על פי החוק, תאגידים המעסיקים קציני בטיחות, מחויבים להפעיל מערכת לדיווח ומעקב על כלי הרכב שברשותם. יש להקים מוקד טלפוני שיקלוט את הדיווח באופן ישיר, וכן להדביק מדבקה על כל כלי רכב חברה, שבה יצוינו פרטי ההתקשרות, עם קצין הבטיחות של החברה.

רכב החייב בנוהל 6 ( צילום דני בר )

התאגידים והחברות חייבים לקבוע אמצעי אכיפה, הכול במטרה לצמצם את מספר תאונות הדרכים. חברה אשר תעבור על החוק עשויה להיקנס בסכום של עד 14,400 שקלים.

במהלך החודש האחרון ביצעו מתנדבי אור ירוק תצפית, במטרה לבדוק, באיזו מידה החוק מיושם. במסגרת התצפית נבדקו 663 כלי רכב אשר נשאו את המדבקה (איך אני נוהג?), כאשר בכ-30% מהם לא התקבל מענה טלפוני מהמספר שעל המדבקה. הבדיקה התמקדה ביישום על פי החוק, של גודל המדבקה, מספר הספרות במספר הטלפון שעליה, גודל הכיתוב, מיקום המדבקה על פגוש הרכב ופעילות המוקד לפניות.

מבדיקת 663 כלי רכב עולה כי :
בכ-30% מהם, לא היה מענה במוקד בטלפוני ומספר הטלפון לא היה תקין.
ב-38% מכלי הרכב, מיקום המדבקה לא היה נכון.
ב-21% גודל המדבקה לא היה תקין.
ב-15% הכיתוב על המדבקה לא היה תקין.

בכל חברה או ארגון, קצין הבטיחות מוסמך לפקח על אופן נהיגתם של העובדים ובכלל זה לוודא כי הם ממלאים אחר הוראות דיני התעבורה, וכן לפקח על תקינות כלי הרכב שברשותם.

כל תאגיד חייב להדביק מדבקות על כל כלי רכב (נוהל 6) שברשותו, בגודל ובצורה שנקבע בחוק. המדבקה כוללת את פרטי התקשרות לצורך דיווח על אופן נהיגתם של עובדי התאגיד.

המענה הקולי חייב להיות מאויש לפחות 10 שעות ביום במענה אנושי ולאחר מכן במענה קולי, בכל יום למעט בימי מנוחה.

שמואל אבואב מנכ"ל "אור ירוק": "חוק נוהל 6, המחייב את הארגון לקחת אחריות על אופן הנהיגה של עובדיו, הינו חוק חשוב, שיביא לנהיגה זהירה יותר של נהגים ויסייע בהפחתת תאונות הדרכים. יישום החוק יגביר את ההרתעה, מאחר ונהג ידע שאם הוא עובר עבירת תנועה או נוהג בפראות, פרטיו יועברו למעסיקו. על רשויות המדינה לדאוג לפיקוח ואכיפה ראויה של החוק ולהביא ליישומו המלא, בכל ציי הרכב בישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן