Skip to content

רו"ח מוסכם יבדוק את מצבה הכלכלי של ארקיע

כך הסכימו ההנהלה והעובדים. קביעתו תהווה בסיס למו"מ בין הצדדים. ההנהלה טוענת שמצבה הכלכלי של ארקיע רעוע ולכן בכוונתה להפעיל תכנית התייעלות, שבמסגרתה יפוטרו כ-70 עובדים ויימכרו שני מטוסי ATR-72. הוועד טוען, כי "זו לא תכנית התייעלות אלא תכנית קיצוצים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, כינס אמש את הנהלת ארקיע ונציגות עובדי החברה בנוגע למחלוקת הקיימת בין הצדדים לגבי מצבה האמיתי של החברה, כאשר סיכסוך עבודה רשמי קיים במערכת יחסי העבודה בחברה.

מטוס ארקיע. התייעלות או קיצוצים?
מטוס ארקיע. התייעלות או קיצוצים?

כזכור, הודיעה בזמנו הנהלת ארקיע לעובדים, כי מצבה הכלכלי רעוע ועל כן בכוונתה להפעיל תוכנית התייעלות, שבמסגרה יהיו פיטורים של כ-70 עובדים ויימכרו שני מטוסי ATR-72. ועד העובדים הודיע בתגובה, כי המידע שהובא לידיעתו והנתונים שהוצגו בפניו אינם מדויקים וכי מצבה הכלכלי של החברה אינו מחייב פיטורים. "תכנית ההתייעלות שגיבשה ההנהלה היא לא תוכנית התייעלות אלא תכנית קיצוצים, היות ואין בה מחשבה על צמיחה", ציינו בוועד.

לקנות את חלקם של העובדים

באותו הזמן הציעה משפחת נקש, הבעלים של ארקיע, לחברת תו"ת (תיירות ותעופה) של עובדי ארקיע, השותפה ב-30% בחברה, לרכוש את חלקה בארקיע על פי שווי שוק של 100 מיליון שקל. דירקטוריון תו"ת, בראשותו של פיני בהט, החליט לדחות את ההצעה על הסף.

בעקבות חילוקי הדעות האלה, הכריזה ההסתדרות סכסוך עבודה בארקיע.

בפגישה שהתקיימה אמש בין ההנהלה לוועד העובדים, ביקש יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות מהצדדים למנות רואה חשבון מוסכם על שני הצדדים, שיבהיר את מצבה האמיתי של החברה. הצדדים הסכימו להצעת ההסתדרות.

אדרי: לנהל מו"מ בתום לב

"העובדים וההנהלה הסכימו להצעת ההסתדרות למנות רו"ח מוסכם שיבדוק את מצבה הכלכלי האמיתי של החברה וכך, לאחר שיהיה בסיס נתונים מהימן, יוכלו הצדדים לנהל מו"מ בתום לב על עתידה של החברה", קבע אדרי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן