Skip to content

מיצג ייחודי בעזריאלי לקראת מרוץ המדרגות

המדרגות מתחנת רכבת השלום לקניון עזריאלי יהפכו ביום שלישי 13.11 למיצג של ציורי תלת מימד כחלק מפרויקט משותף לקידום המודעות לאורח חיים בריא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אורחי קניון עזריאלי  ונוסעי הרכבת יופתעו כשיגיעו לקניון ויגלו שהמדרגות המובילות לרכבת הן כבר לא מה שהכירו.

ביום שלישי הבא, 13.11, יושק פרויקט המדרגות בעזריאלי. הפרויקט הוא יריית פתיחה של חודש בריאות בסימן עולים במדרגות. חודש זה יסתיים במרוץ המדרגות השנתי בעזריאלי. הגשר המחבר בין תחנת הרכבת לקניון עזריאלי והמדרגות המובילות לגשר, ייצבעו בציורי רצפה תלת ממדיים גדולים בשלוש נקודות מרכזיות לאורך הגשר: רחבת הירידות למדרגות, רחבה אמצעית ורחבת העלייה למדרגות.

מדרגות-פסנתר. מיזם דומה שנעשה בחו"ל
מדרגות-פסנתר. מיזם דומה שנעשה בחו"ל (מקור: הווידיאו המצורף)

מהלך זה הוא חלק מפרויקט משותף, ראשון מסוגו בישראל שמובילים הפורום הישראלי לאורח חיים בריא, כלל בריאות, ומרכז עזריאלי, שמקדמים אורח החיים הבריא בישראל. מטרת המיזם היא להעלות את המודעות הציבורית לחשיבות של פעילות גופנית ושימוש במדרגות ביום יום. הפרויקט הוא ברוח ה- FUN THEORY אשר ביסודה בודקת האם תחושות של כיף, סקרנות ועניין יכולים להניע אנשים לפעולה מסוימת כמו לעלות במדרגות רגילות לעומת מדרגות נעות.

לא רבים יודעים שכ-51 אחוז מהאנשים בישראל סובלים מעודף משקל ושליש מהשמנת יתר ממשית. ציורי תלת המימד הם דרך להגביר את המודעות של כל אחת ואחד מאיתנו לצורך ולחשיבות של קיום אורח חיים בריא.

הנטייה של הרוב היא לעלות במעלית או במדרגות הנעות באופן אינסטינקטיבי כמעט. יזמי הפרויקט מעוניינים להוכיח, שעל ידי הגברת המודעות וקצת יצירתיות אפשר לשנות את דפוס החשיבה והפעולה של האנשים. באמצעות הציורים הם יוכלו להוכיח עד כמה פעולה פשוטה יכולה לשנות חשיבה.

לאורך הגשר יוצבו מסרים של קיום אורח חיים בריא  והמשמעות של שימוש במדרגות בשגרת היום יום. הציורים ימוקמו למשך שבועיים במיקומים שונים בעזריאלי ויסתיימו במרוץ המדרגות בעזריאלי, שחוגג השנה עשור.

ניר לאור מנכ"ל הפורום הישראלי לאורח חיים בריא: "הפרויקט נעשה במסגרת של שיתוף פעולה בין כלל בריאות לפורום הישראלי לאורח חיים בריא ומגדלי עזריאלי. הוא נועד בכדי להעלות  את החשיבות לקיום פעילות גופנית בתוך וכחלק מהשגרה היומיומית. אנשים לא שמים לב אבל קיצורי דרך כמו מעליות, דרגנועים, חניה קרוב למשרד או לבית מצמצמים את כמות צעדי ההליכה והפעילות היומיומית שלנו ובכך פוגעים באופן ישיר בבריאותנו. 10,000 צעדים ביום לאדם הוכחו כגורם שיכול להפחית ב-40 אחוז את הסיכוי לחלות במחלות כרוניות קשות. חצי שעה ריצה, 3/4 שעה הליכה, להחנות רחוק את הרכב, לצאת לטיול ארוך עם הכלב, לעלות במדרגות ולא במעלית, לאכול הרבה פעמים ביום אבל כמויות קטנות כל פעם, זאת הדרך לאורח חיים בריא. האויב הגדול ביותר שלנו בתרבות החיים המערבית הוא 'היושבנות' ואנו מקווים שנוכל באמצעות הפרויקט האדיר הזה לעלות את המודעות".

גבי נקבלי, סמנכ"ל שיווק ומכירות בכלל בריאות: "החברה בישראל לוקה, לצערנו, בתופעות המאפיינות את תרבות השפע שמציע המערב. בסקר שערכה כלל בריאות,  גילינו כי רק 54% מהישראלים מגדיריםאת אורח חייהם כבריא. החלטנו להפסיק לדבר-ולהתחיל לעשות. הטמענו את הספורט כדרך חיים בקרב העובדים והסוכנים שלנו, ואף פיתחנו מודל ייחודי בשם 'הבריאות משתלמת', תכנית ראשונה מסוגה בישראל, המציעה הנחות בפוליסת הבריאות למי שחי בריא. אני מאמין שאורח חיים בריא מתחיל במגוון רחב של החלטות קטנות שאנו עושים במהלך היום (לשים או לשים כפית סוכר בקפה? לצאת לרוץ או להמשיך לשכב על הספה). אם המיזם יגרום לאנשים לעצור לרגע ולהתלבט לפני שהם לוחצים על כפתור המעלית, עשינו את שלנו".

אופיר אורן, מנכ"ל קניון עזריאלי: "קניון עזריאלי גאה לתת את הפלטפורמה ליוזמה החדשה להעלאת המודעות והחשיבות בשילוב פעילות גופנית לאורח חיים בריא. ליווינו את פרויקט מיומו הראשון לפני עשור וראינו את צמיחתו לאורך השנים יחד עם כמות המשתתפים ההולכת וגדלה בכל שנה. אנו רואים בפרויקט זה מיזם משלים, ומקווים שאף הוא יזכה להצלחה דומה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן