Skip to content

נתניהו: "אם אבו מאזן רציני, מבחינתי אפשר לשבת יחד מיד"

שר הביטחון, אהוד ברק: "אבו מאזן נתן ראיון חשוב ואמיץ. הוא לא מצטרף ל'ליכוד ביתנו' ולא לתנועות הנוער הציוניות, כי הוא מנהיג פלסטיני - אבל אי אפשר להגיד שאין לנו פרטנר באבו מאזן. אבו מאזן לא עובד בשביל אף אחד"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הוויכוח סביב דבריו של אבו מאזן, בראיון סוף השבוע בערוץ 2, נמשך ואף מתגבר. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קורא לאבו מאזן, בפתח ישיבת הממשלה, לחזור למו"מ במקום לפנות לאו"ם ולבקש את קבלת הרשות הפלסטינית במעמד משקיפה באו"ם.

"צפיתי בראיון של הנשיא עבאס בסוף השבוע", אמר נתניהו. "שמעתי שמאז הוא כבר הספיק לחזור בו מדבריו, אבל זה רק מוכיח עד כמה חשוב משא ומתן ישיר וללא תנאים מוקדמים. רק במשא ומתן ישיר אפשר לברר מה הן העמדות האמיתיות, ובאופן כללי אני יכול להגיד שאם אבו מאזן באמת רציני ומתכוון לקדם את השלום, מבחינתי אפשר לשבת יחד מיד.

"שבע דקות בין רמאללה לירושלים". בנימין נתניהו (צילום: רפי מיכאלי)
"שבע דקות בין רמאללה לירושלים". בנימין נתניהו (צילום: רפי מיכאלי)

"ירושלים ורמאללה מרוחקות זו מזו שבע דקות", אמר נתניהו. "אני מוכן להתחיל את המשא ומתן היום. אני מנצל את ההזדמנות הזאת לקרוא שוב לנשיא עבאס לחזור מיד לשולחן המשא ומתן וללא תנאים מוקדמים – כי את השלום אפשר לקדם רק סביב שולחן המשא ומתן ולא ע"י החלטות חד צדדיות בעצרת האו"ם, שרק ירחיקו את השלום ורק יביאו לאי יציבות".

השר להגנת העורף, אבי דיכטר, אומר כי יושב ראש הרשות הציג מצג שווא, שעל פיו הוא מוותר על זכות השיבה, רק כדי להעלות את הסוגייה הפלסטינית לסדר היום, ערב הבחירות בישראל. דיכטר, שיתמודד בבחירות הקרובות ברשימת "הליכוד", הדגיש כי יש לשים לב היטב לדברי אבו מאזן בתקשורת הערבית ושם אמר כי זכות השיבה היא קדושה, ולאיש אין זכות לוותר עליה. דיכטר אמר את הדברים האלה בתכנית "הכל דיבורים" ברשת ב'.

לעומת זה, שר הביטחון אהוד ברק, אמר הבוקר לגלי צה"ל כי "לא ניתן לומר שאין פרטנר לשלום" וכי "גם בשיחות סגורות – אבו-מאזן מביע נכונות לוותר על זכות השיבה".

ברק, שדיבר בתכנית "מה בוער", אמר: "אבו מאזן נתנן ראיון חשוב ואמיץ. הוא לא מצטרף ל'ליכוד ביתנו' ולא לתנועות הנוער הציוניות, כי הוא מנהיג פלסטיני – אבל אי אפשר להגיד שאין לנו פרטנר באבו מאזן. אבו מאזן לא עובד בשביל אף אחד".

אבו מאזן. "אם הוא רציני - שישוב לשולחן המו"מ" (צילום: ויקימדיה)
אבו מאזן. "אם הוא רציני - שישוב לשולחן המו"מ" (צילום: ויקימדיה)

לעומתו, שר החוץ, אביגדור ליברמן, התייחס לראיון בביטול ואמר: "אבו-מאזן מנסה להשפיע על תוצאות הבחירות בישראל. הוא מתערב לטובת השמאל, שלי יחימוביץ' וזהבה גלאון, שמייצג את האינטרס הפלסטיני בתוך מדינת ישראל".

ליברמן הוסיף כי אבו מאזן לא אומר את אותם הדברים באנגלית ובערבית. "הניסיון לשקר לעצמנו מדהים אותי כל פעם מחדש. לבני עמו הוא דיבר בערבית אחרי עסקת שליט, הוא דיבר במונחים של גזל קרקעות, טיהור אתני ושוד משאבי טבע. הוא דיבר על אותם מחבלים שרצחו בדם קר יהודים – וקרא להם גיבורים".

שר החינוך, גדעון סער, אמר בישיבת שרי הליכוד: ״המהלך של אבו מאזן שקוף. תכלית הופעתו בערוץ 2 היא התערבות במערכת הבחירות בישראל והחזרת הנושא הפלסטיני למוקד מערכת הבחירות. זאת לא הפעם הראשונה שהפלסטינים עושים זאת. מאחורי מסך העשן ובאותה נשימה הוא אומר שכוונת הרשות הפלסטינית ללכת לאו״ם עוד החודש במהלך חד צדדי, לאחר הבחירות בארה״ב".

השר סער הוסיף, כי בערוץ המצרי אבו מאזן כבר הכחיש את הוויתור, כביכול, על זכות השיבה והגדיר אותה כ"זכות קדושה": "כמו שיש שיחה ממתינה, יש פוליטיקאים בממתינה או פוליטיקאים בהמתנה. זה כבר גלוי, למרבה התדהמה: אנשים שמתיימרים להיות ראש ממשלה בישראל – ממתינים לתוצאות הבחירות בארה״ב בטרם יודיעו על החלטתם. זה דבר חמור", אמר השר סער.

השר סילבן שלום: "כשאבו מאזן מדבר לקהל הישראלי, הוא רוצה בתמיכה שלנו, וכשהוא מדבר בערבית בטלוויזיה המצרית, שם הוא כבר מדבר לבני עמו על הזכות הקדושה שנקראת זכות השיבה. הוא לא רוצה משא ומתן. אם הוא באמת היה רוצה משא ומתן הוא היה עושה זאת לפני ארבע שנים. כל הדבר הזה הוא פשוט תרגיל. מבחינתנו הדבר לא אמיתי. אם הוא רוצה באמת לבוא, שיבוא היום, אנחנו מוכנים לחדש את המשא ומתן היום ללא תנאים מוקדמים".

1 Comment

  1. פנינה כץ
    4 בנובמבר 2012 @ 12:47

    זה המקרה שאני מאמינה לברק ובוודאי לא לליברמן. הייתי מאוד רוצה לדעת למה שתהיה לימין
    סיבה כלשהי לנהל מו"מ מייגע בקשר לשטחים כשכל כוונתם היא להשתקע בכל השטחים הקיימים. במיוחד אם הם ממשיכים להלבין שטחים, לכופף את המערכת המשפטית בהכשרת שטחים שנגנבים להמשיך לטפח את השטחים עם תקציבי עתק לממן צבא ענק ולזכות במקל משני קצותיו.יש איזו סיבה שהם יוותרו על כל זה???

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן