Skip to content

סרט הפעולה "ארץ יבשה": לא לבעלי לב חלש

אם אתם חובבי סדרת הטלוויזיה "אימפריית הפשע" ואוהבים לראות דם נשפך כמו אלכוהול, סרט הגנגסטרים "ארץ יבשה" הוא במיוחד בשבילכם. החזיקו את הכיסאות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=4]

לחובבי סדרת "אימפריית הפשע" בטלוויזיה, הסרט "ארץ יבשה" הוא בשבילכם. הסרט, כמו הסדרה, מתרחש בתקופת היובש של ארצות הברית, תוך הדגשת הגנגסטרים והרבה כלי הרג.

הבמאי ג'ון הילקוט ("ההצעה", "הדרך") ליהק צוות נהדר של שחקנים, בעלילה המבוססת על סיפורה האמיתי של משפחה במדינת וירג'יניה, שחשבה כי תגשים את החלום האמריקני באמצעות ייצור משקאות כהילים. הסרט מבוסס על סיפורו של מט בונדורנט, "The Wettest Country in the World", שלא פורסם בעברית, ואת המוזיקה והתסריט כתב המוזיקאי ניק קייב.

קל לאהוד את חבורת הגנגסטרים כיוון שאנשי החוק מצטיירים כנבלים ומושחתים

העלילה עוקבת אחרי הסבא ושני אחיו של כותב הספר: פורסט בונדורנט (טום הארדי, "התחלה"), הווארד בונדורנט (ג'ייסון קלארק, "טד") וג'ק בונדורנט (שיה לה-באף, "רובוטריקים"). קל לאהוד את חבורת האחים, כיוון שאנשי החוק מצטיירים כנבלים. החוקר המיוחד, צ'ארלי רייקס (גיא פירס, "פרסיליה מלכת המדבר", "ממנטו") הוא מוזר ומושחת. פירס נכנס לתפקיד יוצא הדופן ולוקח את ההצגה. הוא בעצם עושה את הסרט מעניין, בשל אופיה הפסיכופטי של הדמות, שהוא מגלם.

האח הגדול, טום הארדי, אינו ניחן בהופעה מרשימה במיוחד, כיוון שאמנם הוא הפטריארך ומנהיג האחים, אך הוא מביע איפוק אלמותי בתפקידו. אבל כשהוא משתחרר מארשת הפנים החתומה שלו, כדאי לזוז מהדרך. גם האח הצעיר, ג'ק, הוא רומנטיקן החולם להיות אל קפונה של איזור הדרום, ומאוהב בברטה (מיה וסיקובסקה, "אליס בארץ הפלאות"), שמשפחתה שייכת לכת האיימיש השמרנית. קל לאהוד את האחים ובהחלט להזדהות איתם, לאור מצבם הכלכלי, החברתי, אך גם בשל אופיים חסר ההומור.

בסרט רגעים יפים ונעימים הנהדפים על-ידי סצנות שלמות של אלימות גועשת – והנוזל האדום זורם בדיוק כמו הנוזל הכוהלי.

דמויות צבעוניות, צילומים מאובקים

 "ארץ יבשה" אינו סרט לבעלי לב חלש. עם כותרות הסיום הקהל עשוי לצאת מהאולם ולתור אחר משקה כדי להירגע, ואולי אף לרוץ למקלחת בשביל לשטוף את הדם. הבמאי מעצים את העובדה, כי זהו עולם חסר רחמים, ובסצנה אחת אף נאלצים להחזיק את מושב הכסא כדי להבין כמה החיים יקרים.

אחד הפגמים בסרט, שיש בו יותר מדי דמויות צבעוניות, ולכן קשה לעקוב אחר האופי של כולם. ניקח למשל את גארי אולדמן ("האביר האפל"), המגלם את הגנגסטר המשופם והלבוש למופת, פלויד באנר. דמותו נכנסת ויוצאת מן הסיפור לסירוגין – וכך מעט מפוספסת. בניגוד לדמויות מלאות הצבעים, הצילומים מאוד מאובקים, מלאי גרגרים, בצבעי ספיה ולעתים חשוכים – ומעצימים את הצד הוויזואלי היפהפה של המחוז המיוער של וירג'יניה.

"ארץ יבשה" אינו סרט ענק. אבל זו התמודדות טובה של הבמאי עם סיפור טוב מן הממוצע, תוך שהוא מצליח להביא לקדמת המסך את נקודת המחץ, בליווי כמה סכינים, אגרופים ויריות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן