Skip to content

ריבלין: הבחירות לא ימנעו מערכה נרחבת

"מי שחושב ששכחנו איך להתמודד עם התשה מתמשכת; מי שסבור שנאפשר לרבע מאוכלוסיית ישראל לחיות בשיתוק חיים מוחלט דן את עצמו לתבוסה", אומר יו"ר הכנסת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"מערכת הבחירות לא תשפיע על שיקולנו ולא תמנע מאתנו מלצאת למערכה נרחבת". כך אומר יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין.

"תגובה צבאית מוחצת". רובי ריבלין (צילום: ציפי מנשה)
"תגובה צבאית מוחצת". רובי ריבלין (צילום: ציפי מנשה)

ריבלין, שנאם הבוקר בעצרת הממלכתית לציון 56 שנים למבצע קדש ומערכות סיני, ייחד את עיקר נאומו למתרחש בדרום ואמר: "מאז ימי מבצע קדש מדינת ישראל צמחה, גדלה והתעצמה. אך התשוקה הבלתי נלאית של אויבינו להשמידנו,  ורצונם העז לראות את ישראל נמחקת מן המפה נשאר כשהיה. מבצע קדש ומערכות סיני היו תגובה צבאית מוחצת כלפי מי שהעזו לקרוא תיגר על עובדת קיומה של מדינת ישראל. היום שלא כמו בשנים הסמוכות למבצע קדש כבר יודעים אויבינו  שישראל היא עובדה קיימת. אך הרצון  למחוק אותה מהמפה נותר כשהיה. ארגוני הטרור בעזה וגדודי הג'יהאד האסלאמי מנסים לדרדר אותנו למעגל דמים מתמשך ולזרוע אימה וחרדה בקרב אחינו ואחיותינו תושבי הדרום".

לדברי ריבלין: "מי שאינו לומד מההיסטוריה דינו לשוב ולחוות אותה מחדש. מי שחושב ששכחנו איך להתמודד עם התשה מתמשכת; מי שסבור שנאפשר לרבע מאוכלוסיית ישראל לחיות בשיתוק חיים מוחלט דן את עצמו לתבוסה. מערכת הבחירות לא תשפיע על שיקולנו ולא תמנע מאתנו מלצאת למערכה נרחבת. מי שעדיין מאמין שאנחנו מדינה מדומה, ייאלץ לעמוד מחדש בכל פעם מול החיוניות שלנו; מול החוסן הנפשי של תושבי ישראל, מול המחויבות העמוקה של לוחמינו  להגן על אזרחי ישראל בכל מקום ולחתור להכרעה."

ריבלין הדגיש: "מבצע קדש פעולות התגמול ומערכות סיני לא היו רק מערכות צודקות הן היו שלב חיוני והכרחי בביצור קיומה של ישראל ובביסוס מעמדה המדיני. בזיכרון הלוחמים וצה"ל היו הלוחמים במערכות סיני ובמבצע קדש מבוני האתוס הצה"לי, הם היו אלו שהגשימו הלכה למעשה את ערכי צה"ל: הרעות, ההסתערות והדבקות במשימה."

בירושלים מנסים בינתיים להכין את מדינות העולם לאפשרות של תקיפה ישראלית במימדים נרחבים ברצועת עזה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש היום לשיחת עדכון עם השגרירים הזרים בישראל. במהלך היממה האחרונה קיים ראש הממשלה התייעצויות עם שר הביטחון ובכירים בצה"ל בשאלה כיצד להגיב לירי הרקטות בדרום.

 יושבת ראש העבודה, שלי יחימוביץ, אמרה הבוקר ל"גלי צה"ל, כי לא זו העת לפעולה נרחבת ברצועה. בעת סיור שערכה בדרום הארץ הסבירה לגלי צה"ל: "אנחנו ערב בחירות ולפעולה שמעבר לתקיפה אווירית או פגיעה נקודתית, יש צורך ביציבות אצלנו וקונצנזוס לאומי. יכול להיות יש צורך בפעולה כזו, אבל לא עכשיו".

 השר יובל שטייניץ מהליכוד אמר, לעומת זאת: "לא יהיה מנוס ככל הנראה מהכרעה צבאית מול חמאס בעזה". לדבריו, "אי אפשר רק להגן ולהתמגן, הרי איום הטילים מתקדם גם למרכז הארץ. אנשים מתעלמים מהמחשבה הזו כי היא לא נעימה וקשה. לא נוכל למגן את כל שטח ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן