Skip to content

פרס ליעל ראם: גילית גדולה של אם המגינה על ילדיה

"עמדת בסיטואציה מחרידה בגבורה, נהגת בצורה מדהימה ובשיקול דעת", אמר הנשיא ליעל ראם-מצפון, שהגנה בחירוף נפש על ארבעת ילדיה מול מחבל חמוש בסכין. "ריגשת את כל העולם ואת כל המדינה וזו גאווה מיוחדת. אני מצדיע לך על אומץ ליבך הנדיר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אני מצדיע לך על אומץ ליבך הנדיר. גילית גדולה של אם המגינה על ילדיה". כך אמר היום נשיא המדינה, שמעון פרס, שנפגש עם יעל ראם-מצפון, תושבת מושב שדי אברהם מהמועצה אזורית אשכול, אשר גילתה אומץ לב יוצא דופן ונאבקה במחבל שפרץ לביתה. הנשיא קיבל בחיבוק חם את יעל, אשר הגיעה מלווה בארבעת ילדיה הקטנים ובבעלה וביקש לשמוע על סיפור ההתמודדות של יעל וילדיה בליל האירוע.

"ריגשת את כל העולם" (צילום:מארק ניימן / לע"מ)
"ריגשת את כל העולם" (צילום:מארק ניימן / לע"מ)

יעל סיפרה לנשיא בהתרגשות על המאבק אל מול המחבל ועל תחושותיה בעקבות המקרה ואמרה: "ראיתי את המחבל נכנס לחדר שינה שלי עם מוט ברזל ונאבקתי בו בכל כוחי כדי להביסו. איני זוכרת את כל ההתרחשות אך אני זוכרת שפעלתי מתוך אינסטינקט על מנת להגן על עצמי וילדיי אשר היו בחדרים הסמוכים. הילדה שלי ראתה אותי עטופה בשמיכה, צורחת ומצלצלת בפעמון, היא חשבה שהשתגעתי".

הנשיא התרגש במיוחד מסיפורה של יעל, וביקש להביע את הערכתו על תפקודה בזמן חדירת המחבל לביתה ואמר: "יעל, שמעתי הרבה על מעשים נדירים, אך זהו נדיר במיוחד. עמדת בסיטואציה בה לפנות בוקר נכנס מחבל עם סכין ובידיעה ששגיאה אחת יכולה להוביל לתוצאות איומות. את הצלחת לחשוב על כל אחד מארבעת ילדייך ולהתנהל בקור רוח ותוך מחשבה. עמדת בסיטואציה מחרידה בגבורה, נהגת בצורה מדהימה ובשיקול דעת וניתן לראות זאת גם לפי התוצאה. את ריגשת את כל העולם ואת כל המדינה וזו גאווה מיוחדת. אני מצדיע לך על אומץ ליבך הנדיר".

הנשיא פנה אל ילדיה של יעל, ענבר, שני, עדי ובן, ואמר: "ילדייך ודאי גאים בך כשם שכל המדינה גאה בך, גילית גדולה של אם המגינה על ילדיה". בפגישה המרגשת השתתף גם יו"ר מועצה איזורית אשכול, חיים ילין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן