Skip to content

חגיגות עצמאות בגדה וברצועה

בגדה המערבית חוגגים את חגיגות העצמאות. גם ברצועת עזה צעדו אנשי הפת"ח לראשונה מאז 2007. אבו מאזן: אנו דורשים מהאו"ם להגן יחד עמנו על מה שנותר מפלסטין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרות אלפי פלסטינים גדשו החל משעות הבוקר המאוחרות (חמישי) את הכיכרות בחברון, טול כרם, רמאללה, שכם, בית לחם ושאר ערי הגדה, בהבעת תמיכה בנשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, אבו מאזן, לקראת ההכרזה הלילה על מדינת פלסטין כמדינה משקיפה באו"ם. למעט ארה"ב, קנדה, צ'כיה, פנמה, פולינזיה ואיי מרשל, שיתנגדו להצעה. צפוי להכרזה על מדינת פלסטין כמדינה משקיפה רוב מוחץ ללא יוצר מהכלל.

חוגגים ברמאללה (צילום: סוכנות מען)
חוגגים את כ"ט בנובמבר הפלסטיני בכל ערי הגדה. רמאללה (צילום: סוכנות מען)

ברחוב הפלסטיני ניכרים גילויי שמחה והתרוממות רוח. עשרת אלפי איש צעדו כבר בשעות הצהריים בחברון, נושאים בידיהם את דגלי תנועת הפתח והרשות הפלסטינית ומעליהם תמונותיו של עבאס. בשכם הגיעו נציגי מועצת העם של הפת"ח וצעדו יחד עם סטודנטים ופעילי זכויות אדם מרחבי העולם במצעד חגיגי. להפגנות ולחגיגות הצטרפו נציגים של כל הפלגים והארגונים הפלסטיניים.

המונים בטול כארם (צילום: סוכנות וואפא)
המונים מפגינים וחוגגים בטול כרם (צילום: סוכנות וואפא)

"באנו להעביר לעולם מסר שאנחנו יכולים לנקוט בסוגים שונים של התנגדות. אנו פונים לאו"ם בדרישה שיגן על העם הפלסטיני, אדמותינו ואסירינו", אמר לסוכנות מען הפלסטינית, חמוד אל אלואל, חבר הוועדה המרכזת של הפת"ח.

ילד מניף את תמונת אבו מאזן (צילום: סוכנות וואפא)
ילד מניף את תמונת אבו מאזן (צילום: סוכנות וואפא)

גילויי הגאווה והשמחה לא פסחו על רצועת עזה אף כי באופן מתון יותר. בעזה יצאה היום הפגנה של  תנועת הפת"ח לרחוב, לראשונה מאז 2007, השנה בה השתלט החמאס על הרצועה. להפגנה הצטרפו גם נציגי תנועות אסלאמיות. חברי מועצת תנועת הפת"ח, כשבראשם בכיר הפת"ח ברצועה, אמין מחפוד, הובילו מצעד חגיגי אל בניין ראשאד אל-שוואה בעזה, שם הם נשאו את דגלי התנועה והביעו תמיכה באב מאזן. החמאס אישר את ההפגנה.

כולם המתינו להכרזה הרשמית באו"ם, אז צפויות מבחינתם חגיגות העצמאות להתחיל. בניו יורק אמר הבוקר הנשיא הפלסטיני, כי הוא נחוש להגיש לאו"ם את הפנייה להכרה של פלסטין כמדינה משקיפה באו"ם למרות הלחצים העצומים שמפעילים עליו מדינות המתנגדות לצעד זה. "יש לנו הזכות להציל את מה שנותר מהמדינה הפלסטינית", אמר והוסיף כי למרות האיומים של ישראל וארה"ב, "אם הרשויות בישראל רוצות לאיים על חיי, הן יכולות לעשות כך".

[related-posts]

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן