Skip to content

הרמטכ"ל: מאוד שמחים על השקט אך לא סומכים עליו

הנשיא פרס התארח הערב באוגדת עזה והדליק נרות חנוכה עם חיילי האוגדה. ״אני אומר להנהגה בעזה ובראשם למשעל שנשא נאומים מלאי שקרים: מי שיורה חוטף ומי שחוטף חיילים משלם מאוחר יותר", אמר הנשיא. "חיו ותנו לחיות - אחרת תשלמו מחיר גבוה על פעולותיכם״
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה והרמטכ"ל הדליקו הערב נר רביעי של חנוכה באירוע חגיגי עם לוחמי אוגדת עזה. הנשיא והרמטכ"ל קיימו טקס הדלקת נרות מסורתי, שרו שירי חנוכה עם החיילים ונשאו דברים במסגרתם הודו ללוחמים על פעילותם להגנת תושבי הדרום. "מי שיורה - חוטף". הנשיא פרס באוגדת עזה. (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)

"מי שיורה – חוטף". הנשיא פרס באוגדת עזה. (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)

נשיא המדינה שמעון פרס ברך על הנרות ביחד עם הרמטכ"ל, מפקד האוגדה ושורת לוחמים ואמר בנאום חגיגי בפני מאות החיילים: ״באתי לומר לכם בשם האומה כולה- תודה עמוקה והיסטורית על המבצע האחרון בעזה אליו באתם צמאי שלום ולא צמאי דם. עשיתם מאמץ עצום להגן על האזרחים, ללמד את האויב לקח, אך גם לשמור על חיילנו ועשיתם זאת בחוכמה טקטית יוצאת מן הכלל״. הנשיא התייחס בדבריו להנהגה בעזה ואמר: ״אני אומר להנהגה בעזה ובראשם למשעל שנשא נאומים מלאי שקרים: מי שיורה חוטף ומי שחוטף חיילים משלם מאוחר יותר. חיו ותנו לחיות – אחרת תשלמו מחיר גבוה על פעולותיכם". הנשיא הדגיש את הערכתו העצומה לחיילים ולשדרת הפיקוד של צה״ל ואמר בהקשר זה לרמטכ״ל: ״הכנת את הצבא בצורה יוצאת מן הכלל, יש יחסים טובים בין המפקדים לחיילים בצה״ל וההערכה למפקדים רק עלתה לאחר המבצע״.

הרמטכ״ל רב אלוף בני גנץ אמר: "אנו מאד שמחים על השקט אבל לא סומכים עליו. יש לבצע הקפדה על אמצעי הגנה, מוכנות, דריכות הכוחות ואיסוף מידע מודיעיני. תפקידנו לצמצם את הצורך בניסים, ניסים יכולים לקרות אך עלינו כצבא הגנה לישראל לפעול בגבורה וגיבור גובר על כל קושי אך גם גובר על יצרו ופועל רק כשחייב לפעול. אנו לא נירתע משום קושי- נדע למצות את כוחנו כפי שיידרש ורק כשם שיידרש״. הרמטכ"ל הודה לנשיא על הגעתו לאוגדת עזה ואמר: ״אני רוצה לומר תודה לכבוד הנשיא, זהו כבוד גדול שבאת לכאן וזכות לשמוע ממך, ולקחת את מסע חייך ולהופכו לקרדום עבור פעילותנו"

נציגת החיילים, רונה דאלגליש, חיילת בודדה אשר עלתה לבדה מבריטניה ומשרתת כתצפיתנית באוגדה, הדליקה את הנר בשם החיילים ואמרה בהתרגשות: ״ תפקיד התצפיתנית עבורי הוא הדרך שלי באמת לשמור על גבול המדינה, להיות עיניים למדינה שלי . אני גאה להיות חלק מהמדינה, מצה"ל וחלק מהמשפחה החדשה שקיבלתי בגדוד שלי. תודה רבה וחג חנוכה שמח."

מוקדם יותר ביקר הנשיא במפעל כפרית בכפר עזה אשר נפגע מפגיעת טיל במהלך מבצע עמוד ענן- הנשיא סייר בפס היצור של המפעל, חיזק את ידי העובדים אשר עבדו ללא הפסקה במסירות ואמר "באתי לומר תודה על כך שלא עזבתם, ושהמשכתם לעבוד במסירות כה רבה- אתם הרמתם את נס ההגנה, המשכתם לעבוד תוך כדי ירי טילים ממוקד על המפעל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן