Skip to content

ניצחון ליחימוביץ': הבחירות הפנימיות יתקיימו בנובמבר

הרוחות בוועידת העבודה סערו, קריאות הביניים בעד ונגד וגם מחיאות הכפיים וקריאות העידוד החרישו לא פעם את אולם הוועידה. העימות בין יחימוביץ' לשלושת מתחריה הפוטנציאליים היה גלוי ונוקב. אך בסופו של דבר גברה יחימוביץ' על חברי הכנסת יצחק (בוז'י) הרצוג, איתן כבל ואראל מרגלית בפער של 43 קולות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', נאלצה לעמוד היום מול מתקפה מתואמת, משלושה כיוונים, של חברי הכנסת אלאל מרגלית, איתן כבל ויצחק (בוז'י) הרצוג. אולם למרות המתקפה המתואמת הצליחה יחימוביץ לגבור על השלושה, במבחן הכוח לקראת הפריימריז – ובהצבעה החשאית גברה על יריביה בפער של 43 קולות.

ועידה סוערת (צילום: נירה ידין)
ועידה סוערת (צילום: נירה ידין)

הרוחות בוועידת "העבודה" סערו, קריאות הביניים בעד ונגד וגם מחיאות הכפיים וקריאות העידוד החרישו לא פעם את אולם הוועידה. העימות בין יחימוביץ' לשלושת מתחריה הפוטנציאליים – היה גלוי ונוקב.

איתן כבל: "מועדון סגור עם סלקטורית שעומדת בשער" (צילום: נירה ידין)
איתן כבל: "מועדון סגור עם סלקטורית שעומדת בשער" (צילום: נירה ידין)

"כמו איך שאנחנו נראים היום, מפלגת העבודה היא לא אלטרנטיבה – וכשאין אלטרנטיבה אין תקווה", הטיח ח"כ איתן כבל ביו"ר מפלגתו. " לא באתי לדבר על שלי ולמה היא נכשלה וגם לא על חבורת הטוקבקיסטים שמטנפים בתוך הבית פנימה בשפת ביבים. לא כי זה לא חשוב – אלא כי זה לא מעניין את הציבור. התקווה יותר חשובה ממך, שלי, ומהניסיון שלך לשמר את מעמדך בכל מחיר. את לא איווט ואין לך מה לנסות להיות כמוהו. סוציאליזם זה לא בולשביזם. צריך לפתוח את השורות ולתת לכל מי שעזבו אותנו. אסור להפוך את המפלגה למועדון סגור עם סלקטורית שעומדת בשער".

"אנחנו ניצחנו את עצמנו". יצחק (בוז'י) הרצוג (צילום: נירה ידין)
"אנחנו ניצחנו את עצמנו". יצחק בוז'י הרצוג (צילום: נירה ידין)

ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג: "לא הליכוד ניצח אותנו ולא לפיד, אנחנו ניצחנו את עצמנו. בחודשים האחרונים אני רואה הרבה פרצופים עגומים ושפופים של אנשים שאיבדו את התקווה; אנשים שחושבים שאם הפעם לא הפכנו לכוח מוביל זה לא יקרה. רבין לא פחד מהמדיני ולא שכח להיות חברתי. השאלה איזו מפלגה תהיה מפלגת העבודה: תנועת מחאה או מפלגה שמתמודדת על הנהגת המדינה".

ח"כ אראל מרגלית: "האיש הזה, לפיד, שמתחזה לאיש רגיש והחבר של ריקי כהן מחדרה גנב לנו הרבה מצביעים. במקום להתמודד עם לפיד אנחנו מתמודדים עם תקנונים. במקום לקבל אנשים שהלכו וחזרו אנחנו נועלים את השערים. קיווינו שהפעם זה יראה אחרת. קיווינו זה יהיה משהו שונה".

"פריימריז חופשיים, פתוחים, אידיאולוגיים". שלי יחימוביץ' (צילום: נירה ידין)
"פריימריז חופשיים, פתוחים, אידיאולוגיים". שלי יחימוביץ' (צילום: נירה ידין)

מולם התייצבה יו"ר המפלגה, שלי יחימוביץ': "מתרחש פה עכשיו מאבק פוליטי והוא לגיטימי ונחוץ", אמרה. "אני גאה במאבק הזה, אני לא מצטערת על הדברים שנאמרו כאן, מקבלת הכל באהבה גם כשנאמרים דברים מאוד קשים. אין לי שום כוונה להשמיץ, להכפיש או להטיל דופי באף אחד", אמרה יחימוביץ'. "תזכרו תמיד שמאחורי המאבק הפוליטי חייב להיות מאבק על מהות. יש ביקורת לגיטימית ודמוקרטית, שהיא בונה ונחוצה. אבל יש רגע שבו היא אמורה להסתיים. אתם יודעים טוב ממני, כי התכתשות פנימית היא מעייפת ומאיימת על המשך הבניה והשיתוף. יש משהו שהוא משותף לכולנו – לכל הצירים שהגיעו מכל חלקי הארץ- והוא טובתה של מפלגת העבודה. הדמוקרטיה הפנימית שלנו היא סיבה לפריחה והתעצמות ולא מכשיר להחלשה".

יחימוביץ' נימקה את חוסר רצונה לדחות את מועד הבחירות מעבר ל-21 בנובמבר. "אף אחד מאתנו לא רוצה עכשיו פריימריז שיימשכו שבעה חדשים. זה לא נכון ולא בריא. לחברי כנסת יצחק הרצוג, לאיתן כבל, לאראל מרגלית יש ארבעה חודשים לעשות את זה – ומי שיעשה את זה, יזכה באמון של חברי המפלגה וייבחר לראשות המפלגה. בפריימריז חופשיים, פתוחים, אידיאולוגיים". יחימוביץ' הבטיחה: "כל החלטה שתתקבל בועידה זאת בנוגע לפריימריז, אתייצב מאחוריה במלוא האמון, כמו שעושים במפלגה דמוקרטית".

[related-posts] 

2 Comments

  1. אוז
    3 באוגוסט 2013 @ 1:57

    שלי יחימוביץ' היא טעם נרכש. בתחילה מעקמים את האף והמשך מתאהבים ולא יכולים בלי.
    יש משהו בעקשנות, במנוע האידאולוגי החזק, בתבונה, באמביציה, ביכולת לקדם מטרות ראויות ובעיקר בחזון הנדיר בפוליטיקה שלנו, למצוא את המאחד ולא להמשיך לרכוב על המפריד והמשניא.
    לקח לי זמן לעכל אותה. עכשיו אני בטוח שהיא הדבר הכי טוב שקרה ויקרה לפוליטיקה הישראלית מזה הרבה מאוד זמן. רק שנזכה.

  2. נרקיס
    2 באוגוסט 2013 @ 22:41

    שלי יחימוביץ' מדגימה סטנדרטים חדשים בפוליטיקה הישראלית.
    כולם עוד ילמדו את הדרך המדהימה שלה בפקולטות של מדעי המדינה והחברה.
    היום ראינו את אחד המפגנים האלה של עוצמה, של יכולת הכלה, של שמירה על הוגנות, יושר וכנות.
    אין דברים כאלה בפוליטיקה הישראלית – חוץ משלי יחימוביץ'.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן