Skip to content

עושה חשבון. יהודה משי זהב דורש צדק חברתי גם בציבור החרדי

תחת הכותרת "הקץ לשלטון הפחד" קורא יהודה משי זהב לצדק חברתי גם בציבור החרדי. "מתבכיינים אנו על כל גזירה וקיצוץ בתקציבי המוסדות והישיבות ובקצבאות ואבטחת הכנסה ומאשימים את כל העולם בגזילת פת לחמם של אברכי הישיבות ומשפחות ברוכות ילדים", כותב משי זהב בעמוד הפייסבוק שלו. "אבל כשזה מגיע לאנשים מאנ״ש אנו ממלאים פינו מים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יהודה משי זהב קורא לצדק חברתי גם בציבור החרדי. "מתבכיינים אנו על כל גזירה וקיצוץ בתקציבי המוסדות והישיבות ובקצבאות ואבטחת הכנסה ומאשימים את כל העולם בגזילת פת לחמם של אברכי הישיבות ומשפחות ברוכות ילדים", כותב משי זהב בעמוד הפייסבוק שלו. "אבל כשזה מגיע לאנשים מאנשי שלומנו – אנו ממלאים פינו מים"

מאת צבי זינגר

יהודה משי-זהב,שהיה בעברו הרחוק מעושי הצרות הראשיים למשטרת הבירה וכונה בשל כך "קמב"צ העדה החרדית", יוצא במתקפה חסרת תקדים נגד מערכת החינוך החרדית ושכר הלימוד שהיא גובה בתלמודי התורה. מחפש את הצדק החברתי גם בקרב הציבור החרדי.

את המתקפה, בעמוד הפייסבוק שלו, הוא מכתיר בשם "הקץ לשלטון הפחד" ואת שכר הלימוד שגובים ב"חדר", ממשפחות האברכים, הוא מכנה "גזילה ממשפחות אברכים ברוכות ילדים".

"בזמנו כשנמניתי על העדה החרדית, שלחתי את ילדי לת"ת (תלמוד תורה – צ.ז.) הנהנה מתמיכה ממשלתית", כותב משי זהב בטורו. "כששאלו אותי איך אני שולח את ילדי לשם? עניתי ש'הת"ת לא לוקח כסף מהמדינה, מי שלוקח זה המנהל, אני משלם כל חודש טבין ותקילין'.

"מתבכיינים אנו על כל גזירה וקיצוץ בתקציבי המוסדות והישיבות ובקצבאות ואבטחת הכנסה ומאשימים את כל העולם בגזילת פת לחמם של אברכי הישיבות ומשפחות ברוכות ילדים, אבל כשזה מגיע לאנשים מאנ״ש אנו ממלאים פינו מים", תוקף יהודה משי זהב. "שכר הלימוד השערורייתי ללא פרופורציה בת״תים הוא לא נושא חדש. מוכר הוא מקרוב לכל הורה והורה. אנחנו משלמים על כל ילד ב'חיידר', ממוצע של 500 ש״ח בחודש (6,000 ש״ח בשנה) – כאשר בחינוך הממלכתי עולה רק 40 ש״ח לחודש. וזאת בנוסף לממוצע של עוד 400 ש״ח הסעות וארוחת צהריים. ועל זה", ממשיך וכותב משי-זהב, "נותנים להורים קבלה על שם איזה גמ״ח, כאילו כתרומה, כך שגם אי אפשר להציגו לרשויות כהוצאה מוכרת או כדי לקבל הנחה בארנונה וכו׳".

יהודה משי זהב ממשיך וכותב: "במקביל מקבל כל ת"ת (מוסדות פטור, כלומר לא רשת ולא חינוך העצמאי- צ.ז.) מהמדינה, על כל ילד, ממוצע של 400 ש״ח – וזאת חוץ ממה שמקבלים מהעירייה: ריהוט, סיוד, מזגנים וכו׳.

יהודה משי זהב וידיד. צילום - מתוך עמוד הפייסבוק של משי זהב

"אברך שיש לו שלושה ילדים בחיידר, מתחיל את החודש בהוצאות של למעלה מ-1,500 שקל!!! שערורייה שאין דוגמתה. גוזלים ממשפחות אברכים ברוכות ילדים ואין פוצה פה. הורים שקמו בעבר והקימו קול זעקה נגד העושק הכספי, מהר מאד מצאו ילדיהם את עצמם ללא חיידר.

 "האם לא הגיע הזמן לשים קץ לשלטון הפחד, לעשות סוף לעוול הנורא הזה? עד מתי ההורים יכרעו תחת הנטל הזה? למה אין שקיפות על מה ההורים משלמים, להיכן הולך הכסף ומה נשאר בעודף – אם נותר? למה הת״תים שלא לוקחים כסף מהמדינה, זולים יותר בשכר לימוד?"

בסיכום דבריו קורא יהודה משי זהב לשתף פעולה עם הוועדה שהוקמה כדי לבחון את גובה שכר הלימוד, במוסדות המוכרים שאינם רשמיים. "לאחרונה הקים משרד החינוך ועדה לבחינת שכר הלימוד במוסדות המוכר שאינו רשמי. בוועדה יושבים גם נציגים חרדים. לוועדה הוזמנו מנהלי הת״תים כדי להציג בשקיפות את פירוט ההוצאות וההכנסות. נכון להיום לא הגיע אפילו מנהל אחד! מי שכן פנה והגיע מהמגזר החרדי, היו רק ההורים", מגלה משי-זהב.

"ח"כ הרב משה גפני, יו״ר ועדת הכספים והרב מנחם אליעזר מוזס סגן שר החינוך, תומכים ומובילים את המהלך החשוב הזה, של הטלת פיקוח על גובה שכר הלימוד בתלמודי התורה. אל תרפו ואל תעזבו. המשיכו והיו עקביים ואל תפחדו מהלובינג של מנהלי הת״תים. תהיו בצד של העשוקים ולא בצד של העושקים. הציבור דורש צדק חברתי!", קורא יהודה משי זהב לחברי הוועדה.

יהודה משי זהב נולד וגדל בשכונת מאה שערים. סבו הוא הרב יוסף שיינברגר, מזכיר העדה החרדית. סבתו היא בת למשפחת בלוי הירושלמית. בצעירותו בלט בפעולות מחאה נגד מדינת ישראל ומוסדותיה, יחד עם אנשי נטורי קרתא, וכונה "קמב"ץ (קצין מבצעים) העדה החרדית". משי זהב היה גם עורך ביטאונה של העדה החרדית "העדה".

עם השנים, בעיקר לאחר גלי הפיגועים באינתיפאדת "אל אקצה", שינה את דעותיו ועבר לקצה השני של הציבור החרדי. עד כדי כך שבאחד מראיונותיו לשבועון הדתי "בשבע" אמר "הרבי שלי הוא בן גוריון". השיא היה בשנת 2003, כאשר היה לאחד מ-12 מדליקי המשואות בערב יום העצמאות. בעדה החרדית לא שכחו לו עד היום, את הכרזתו "לתפארת מדינת ישראל" ואת מעברו לקצה הציוני של היהדות החרדית. בימי מלחמת לבנון השנייה היה מעורב בארגון ההתנדבותי "ישראל ביחד".

משי זהב הוא אב לשבעה ילדים. בתו תמר נשואה לבנו של היחצ"ן החרדי הידוע דוד זילברשלג.

1 Comment

  1. פובידל
    2 בפברואר 2012 @ 19:39

    מוסדות חרדיים מתוקצבים בחלקם על ידי המדינה, הם נקראים "לא מוכרים", ועל כן דבריו של משי זהב תמוהים ביותר. 400 ש"ח לתלמיד בקושי מכסה חלקים קטנים מההוצאות על יום לימודים ארוך, בדר"כ מדובר גם בהסעות מדלת לדלת, שכוללות ארוחת צהרים חמה. המדינה מממנת בערך 80 אחוז מן העלות של תלמיד במסגרות הרגילות (רשמי ומוכר) ושם לא מדובר ביום לימודים ארוך וכיו"ב. על מה הוא מדבר בדיוק ? אתמהה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן