Skip to content

הפורום הכלכלי: הטרנדים הגדולים של 2014

הפורום הכלכלי העולמי מציג את הטרנדים שיסחפו את העולם בשנה הנוכחית: אתרים שמספקים מידע נגיש לכל אדם ועד לפיתוח צורות תשלום חדשות בסלולר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עולמות האינטרנט, הסלולר והטכנולוגיה ימשיכו להמציא את עצמם מחדש בשנת 2014. הפורום הכלכלי העולמי מביא את הטרנדים שיסחפו את העולם בשנה הנוכחית. שנת 2014 ללא ספק תהיה מלהיבה ומפתיעה מקודמתה.

אחות בגאנה משתמשת בטלפון הנייד במידע mHealth
אחות בגאנה משתמשת בטלפון הנייד במידע mHealth

מקום מרכזי השנה יתפסו הניידים שלנו

הטלפונים והטאבלטים הניידים נמצאים כאן הרבה זמן – הם הפכו לחלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. אנו מנווטים בעזרתם את דרכנו, מקבלים המלצות למסעדות וקוראים דרכם ספרים אלקטרוניים ועדכונים חדשותיים. אבל האם הנייד שלנו מלמד מהי תזונה נכונה? האם הוא מעודד אתכם לפעילות גופנית?

פעילות גופנית ותזונה נכונה תעמוד במרכז תעשיית ה-Mobile Health או בקיצור mHealth. תעשיית ה-mHealth תעמוד במרכז שנת 2014 ותמשיך לפרוח עד שנת 2018, כפי שהדו"ח של הפורום הכלכלי העולמי קובע.

לפי מחקר של אתר גלובל דאטה מחודש אוגוסט 2012, תעשיית ה-mHealth שהיקף פעילותה נעמד בשנת 2012 בסביבות ה-1.2 מיליארד דולר בשנה, תפרח גם לאחר שנת 2014 ושוויה יגיע לכמעט 12 מיליארד דולר בשנת 2018, מה שמשקף צמיחה שנתית של 40% בשנה.

תשלומים מקוונים

שנת 2014 תהיה השנה שבה יגיעו אמצעי התשלום הווירטואלים לענף הסלולר. כניסתם של מטבעות וירטואלים כמו ביטקוין ולייטקוין יגיעו לשוק עצום ומתפתח, ויאפשרו תשלום ללא שימוש בארנקים או מזומן.

למרות שישנם עדיין בעיות שיש לפתור עם המטבעות הוירטואליים, שהגדולה מהן היא האמון שיש בשימוש במטבעות הללו. בפורום הכלכלי העולמי צופים, כי מטבעות וירטואליים יקחו חלק מרכזי בעתיד הצרכני של כולנו, למרות הבעיות שישנן בשימוש במטבעות וירטואלים.

לומדים בלי עט ונייר

לצד התפתחות ענף הסלולר ושימוש במטבעות וירטואליים, בפורום הכלכלי העולמי לא זונחים את תעשיית האינטרנט. ההימור של הפורום הכלכלי העולמי נמצא במקום מפתיע במיוחד – עולם התוכן הלימודי המקוון.

פורטלים אשר פחות מוכרים בארץ, כמו האקדמיה של חאן ו-Coursera, מספקים תוכן לימודי און ליין שמשנה מודלים חינוכים מסורתיים מהקצה אל הקצה. התלמיד לא צובר את הידע רק בכיתה בבית הספר, אלא בסביבת למידה אינטראקטיבית ומעוררת השראה. המפתח שבלמידה און ליין, קובע הפורום הכלכלי, יהפוך את הידע נגיש לכולם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן