Skip to content

ישי ריבו, האהבה שלו מנצחת

כשהתותחים רועמים המוזות לא שותקות: ישי ריבו השיק השבוע את אלבומו החדש "תוכו רצוף אהבה" ואירח את יונתן רזאל באחד מרגעי השיא של המופע. יובל אראל היה בתיאטרון תמונע בתל-אביב, שהפך לרגע לבית כנסת עם קהל של חובשי כיפות ושביסים, שהצטרפו לזמרים בשירה מהולה בקטעי תפילה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישי ריבו הוא דמות מיוחדת בנוף המוזיקה היהודי. עלה לארץ מצרפת והחל לכתוב בילדותו שירים למגירה, התגייס לנח"ל החרדי ומצא עצמו חובר ל"פרוייקט של עידן רייכל". לאחר שעידן התאהב בשירו "תוכו רצוף אהבה", הוא זכה בפרס אקו"ם לעידוד היצירה, כתב והלחין לזמרים רבים וכיום נחשב ריבו לאחד היוצרים המבטיחים ולתגלית השנה במוזיקה היהודית.

אי של שפיות. ריבו. צילום: יובל אראל

השבוע, לאחר שלוש שנות עבודה מאומצת, חגג ריבו את השקת אלבום הבכורה שלו "תוכו רצוף אהבה" – בתיאטרון "תמונע" בתל-אביב, במסגרת מסע הופעות חדש. הפעם הצטרף למופע המוזיקאי יונתן רזאל, האח של אהרון, חוזר בתשובה, יוצר, כותב, מלחין ומבצע במוזיקה הקלאסית ובמוזיקה היהודית, כשעל מדפיו שני אלבומי זהב, פרסי אקו"ם לעידוד היצירה ותואר זמר השנה.

אולם ההופעות בתיאטרון תמונע ארח קהל שבדרך כלל אינו מהזן הממלא את מושביו: עשרות צעירים וצעירות עם כיפות סרוגות ושביסים מלאו את המקום בבחינת מופע סולד אאוט. זה היה ערב מלא ניגונים שמזכירים את המלודיות של תפילות בבית הכנסת, מעטרים את התמלילים שכתב ישי, שמקבלים את השראתם מארסנל הטקסט התנ"כי והמקראי. פסוקי תפילה שזורים בהם לכדי שירים שחלקם הגדול כבר תפס את מקומו ברשימות ההשמעה של תחנות הרדיו השונות. את ההוכחה לכך קיבלתי גם מהשירה המלווה את המופע שהגיע בעיקר מהבנות בקהל.

הרכב מנצח. ריבו ורזאל. צילום: יובל אראל

אחד מרגעי השיא במופע הגיע כאשר האורח, יונתן רזאל, מצטרף לישי ריבו על הבמה לביצוע של שיריו לצד שיריו של ישי. על רקע האלימות והטרור שתופסים תאוצה, היווה המופע אי קטן ושלו שנוצר כאן  בתאטרון תמונע המלא בקהל מאמין.

ליין אפ: לשם שמיים, מטבע הדברים, גם כי אלך, אם ננעלו, כבתחילה, אור כזה, אבא יקר, בין הצלילים (עם יונתן רזאל), ניגון חב"ד (עם יונתן רזאל), קטנתי (עם יונתן רזאל), תוכו רצוף אהבה (עם יונתן רזאל), עוד ישמע, רק כאן. הדרן: הניסיון הזה, אהלן וסהלן, Jaime, קול דודי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן