Skip to content

לצמצם את פעילות חברות התעופה הטורקיות בישראל

דורשת התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות. יוסי פתאל מנכ"ל ההתאחדות: "ממשלת ישראל נוקטת במדיניות של התבטלות גמורה בכל הנוגע לקשרי התעופה עם טורקיה". בעקבות דבריו הבוטים של ארדואן ראש ממשלת טורקיה חידשו החודש ועדי העובדים את חרם התיירות נגד טורקיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
יוסי פתאל מנכ"ל התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי תיירות. הקפדה על הדדיות
יוסי פתאל מנכ"ל התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי תיירות. הקפדה על הדדיות

התנהגותם הבוטה של חברות התעופה הטורקיות, שלא רצו לעזור לחלץ ישראלים שנתקעו בטורקיה, למרות בקשת משרד התחבורה הישראלי, בעת הפסקת הטיסות של חברות התעופה הזרות, ממשיכה להכות גלים בציבוריות בארץ. היום שלח יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות, מכתב חריף במיוחד לשר התחבורה, ישראל כץ ולשר התיירות ד"ר עוזי לנדאו בקריאה דחופה, לפעול לאלתר וליישם הקפדה על הדדיות ושוויון בזכויות הטיס בין ישראל לטורקיה.

מדיניות שמים פתוחים חד צדדית

"בעוד ממשלת טורקיה אוסרת הלכה למעשה בפני חברות תעופה ישראליות לטוס לטורקיה", מסביר פתאל, "נוקטת ממשלת ישראל מצידה מדיניות של התבטלות גמורה ורפיסות, המאפשרת לטורקים מדיניות שמיים פתוחים חד צדדית, ומתירה לממשלת טורקיה לעשות ככל העולה על רוחה בשמי הארץ, ועל חשבון חברות התעופה הישראליות ואחרות".

לדברי פתאל, "אל מול יחסה של טורקיה לישראל, הנטוע בשנאה תהומית בעלת מאפיינים אנטישמיים מובהקים, נוצר מצב שחברות תעופה טורקיות ובראשן חברת התעופה הלאומית של טורקיה, הפכו למובילים דומיננטיים בשדה התעופה בן גוריון".

ביקושים שיכלו לשרת חברות ישראליות

פתאל מציין, כי ביקושים משמעותיים מאד בשוק הישראלי "הניתנים על גבי מגש של התבטלות עצמית מצידנו וזלזול בוטה מצד הטורקים", כדבריו, הם ביקושים שיכלו לשרת את חברות התעופה הישראליות, כמו גם חברות תעופה זרות אחרות, שמדינותיהן נוהגות בישראל כבוד ושוויון.

פתאל קורא לשר התחבורה ולשר התיירות לפעול לאלתר לתיקון עיוות זה וליישם מדיניות של הקפדה על הדדיות ושוויון בזכויות הטיס בין המדינות וחברות התעופה.

צמצום טיסות טורקיות

"ככל ששלטונות טורקיה לא יאפשרו כלל טיסות ישראליות בהתאם לדרישות מדינת ישראל, סיכם פתאל, "תתיר המדינה מספר טיסות מצומצם של חברת התעופה הלאומית של טורקיה לישראל וממנה, במטרה לשרת את קהל הנוסעים שיעד נסיעתו הוא טורקיה גופא ולא מעבר לה".

חרם ועדי העובדים

דבריו הבוטים של ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן נגד ישראל, בתחילת מבצע צוק איתן, כאשר טען, כי ישראל מבצעת רצח עם בעזה, וההפגנות האלימות נגד ישראל בטורקיה, הגבירו את זעמם של ועדי העובדים בארץ, המכתיבים במידה רבה את פעילות הנופשונים בחו"ל.

בעקבות כך הם קראו לסוכני הנסיעות וסיטונאי התיירות לאפשר לנופשים ישראלים, שרכשו חבילות נופש לטורקיה, לבטל, או לדחות את הנופש ללא תנאי, כדי לא לסכנם נוכח התגברות הפרסומים האנטישמיים בתקשורת הטורקית והפגנות ההמון ברחובות, שהקרינו שנאה כלפי יהודים וישראלים.

במקביל החליטו ועדי העובדים, פה אחד, על חידוש חרם התיירות על טורקיה ועל הפסקת שיווק חופשות ליעד זה בקרב העובדים, לאחר שרק בחודש אפריל השנה הם המליצו, בעקבות שיחות הקרבה בין המדינות, להפסיק את חרם התיירות על טורקיה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן