Skip to content

גדעון סער פורש. "החלטתי לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים"

את ההודעה הדרמטית על פרישתו מסר השר גדעון סער באירוע של הרמת כוסית, עם פעילי הליכוד, לרגל ראש השנה, שנערך ברמת גן. "פוליטיקה איננה מקצוע אלא שליחות למען עם ישראל. במשך 20 שנה בשירות מילואים ארוך. מותר ואלי אך רצוי לקחת פסק זמן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אני מכבד את החלטתך לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים. אני מודה לך על שנים ארוכות של פעילות  ועשייה ציבורית בממשלה, בכנסת ובתנועת הליכוד ומאחל לך הצלחה בהמשך הדרך". כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשר גדעון סער – אחרי שהוא זרק את הפצצה הפוליטית והודיע כי הוא "לוקח פסק זמן" מהחיים הפוליטיים. ראש הממשלה לא ניסה לשכנע את סער לחזור בו.

הדהים את פעיליו. גדעון סער (צילום: ציפי מנשה)
הדהים את פעיליו. גדעון סער (צילום: ציפי מנשה)

את ההודעה הדרמטית על פרישתו מסר השר גדעון סער באירוע של הרמת כוסית, עם פעילי הליכוד, לרגל ראש השנה, שנערך ברמת גן. "לאחר ששקלתי, חשבתי והתייעצתי – החלטתי לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים", הדהים סער את מאות פעילי הליכוד שבאו להביע בו תמיכה. "היום אני מבקש ליהנות מקצת יותר פרטיות, חופש, קצת יותר שקט קצת יותר בבית. אני מרגיש שזה הדבר הנכון עבורי ועבור יקיריי ואהוביי. בקרוב, דוד (בנו הפעוט של סער) יתחיל ללכת, ואני רוצה להיות לידו כשהוא יתחיל ללכת בביתו יד ביד. אני רוצה להיות עם בנותיי האהובות, רוצה להיות יותר עם אשתי ואהובתי גאולה אבן". כשנוכח סער בתגובות הפעילים המאוכזבים, ביקש: "אל תכעסו עליי".

"אחרי חגי תשרי כוונתי להגיש את התפטרותי מהממשלה ומהכנסת", אמר השר סער. "הכל יתבצע באופן מסודר. פוליטיקה איננה מקצוע אלא שליחות למען עם ישראל. במשך 20 שנה בשירות מילואים ארוך. מותר ואלי אך רצוי לקחת פסק זמן. חשוב לזכור שלא נולדנו לשלוט בעם. לשלוט העם זו לא עבודה  לכל החיים. נולדנו לשרת את העם.

"תמיד הייתי נאמן לתנועה ולדרכה ועל כך גאוותי", אמר שר הפנים. "גם כשאריאל שרון עזב את הדרך והתנועה לא יכולתי ללכת איתו. מבקש לומר לכם תודה, חברי האהובים בניה ובנותיה של תנועת ז'בוטינסקי ובגין. כל פעם שביקשתי את אמונכם נתתם לי אותו".

שרים וחברי כנסת פרסמו הודעות צער בעקבות הודעתו של השר סער. שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר: ״אני מצטער על התפטרותו של גדעון סער מן הממשלה. בשנותיו בממשלה מילא סער את תפקידיו כשר החינוך והפנים בצורה טובה ביותר והיה מן השרים הבולטים. פרישתו היא הפסד לממשלה ואני מקווה שהוא ימשיך לתרום לחיים הציבוריים בישראל״.

שר השיכון, אורי אריאל: "אני מביע צער על פרישתו של השר גדעון סער. השר סער פעל יחד איתי בשותפות מלאה במאמץ להורדת מחירי הדיור ללא שיקולי אגו ויוקרה. לצד זה היה חבר אמת של ארץ ישראל ופעל רבות לחיזוק ההתיישבות בכל חלקיה. חסרונו יורגש ואני מקווה שנשוב ונזכה לראותו שוב במערכת הפוליטית במהרה".

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט: ״השר גדעון סער הוא אידיאולוג אמיתי, שר מצוין ושותף לדרך, ומעמודי התווך של תנועתו הליכוד. אני מכבד את הודעתו ומקווה שישוב במהרה לחיים הציבוריים. ישראל זקוקה לאנשים כמוהו״.

ח"כ אלי ישי: "גדעון סער ידידי אדם הגון, מבריק ומוכשר, התחיל את דרכו המוצלחת כמזכיר הממשלה, ובהמשך כיהן בתפקיד שר החינוך וכיום כשר הפנים. פרישתו היא אבידה לפוליטיקה בישראל מאחר ומדובר באדם שפעל ביושרה והגינות על הצד הטוב ביותר למען הציבור, גם בנושאים שנויים במחלוקת השתדל לגשר על הפערים ורשם הצלחות רבות. אני מאחל לו הצלחה בעז"ה בכל אשר יפנה".

ראש האופוזיציה ויו״ר מפלגת העבודה ח״כ יצחק הרצוג הגיב: ״הודעת הפרישה של גדעון סער מאיצה את התפוררות הליכוד. הקרובים ביותר לבנימין נתניהו, אלה שמכירים אותו מקרוב, כחלון, סער, בקרוב ארדן, מעדיפים לעזוב משרות בכירות ומביעים אי אמון בנתניהו. אי אפשר לטעות במסר שהם מעבירים: את ראש הממשלה הזה, שחתום על הכישלון הכפול, הכלכלי והמדיני, צריך להחליף״.

פרישתו של סער מהכנסת תוביל לכניסתו של איש מפלגת ישראל ביתנו ליאון ליטינצקי – ובשל כך  יקטן מספר חברי הכנסת של הליכוד ל-18 ויגדל מספר חברי הכנסת של ישראל ביתנו ל-13. צעדו של השר גדעון סער יהפוך את הליכוד למפלגה השנייה בגודלה בכנסת אחרי "יש עתיד", שתהפוך למפלגה הגדולה בכנסת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן