Skip to content

אהבה וחסד: סרט מרתק, טראגי ומלא השראה

סיפור חייו הסוערים והמרתקים של בריאן ווילסון, מייסד להקת הביץ' בויז, הוא כמו טיול הזוי על אל.אס.די. פול דנו וג'ון קיוזק מגלמים היטב את היוצר הגאון בתקופות חייו השונות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=4]

הסרט "אהבה וחסד" הוא סיפור חייו של בריאן ווילסון (פול דנו / ג'ון קיוזק) מלהקת הביץ' בויז האגדית. הסרט חוקר את תקופותיו הצעירות של ווילסון ומנקודת המבט של אשתו, מלינדה (אליזבת' בנקס), ובזמן שהוא תחת הטיפול הרפואי המפוקפק של ד"ר יוגין לנדי (פול ג'יאמטי).

שירים של כיף. באדיבות סרטי יונייטד קינג

החיים הסוערים והמבריקים מבחינה מוזיקלית של ווילסון צורמים כמו פסנתר לא מכוון. אם לתאר זאת במונחים מוזיקליים, הסרט עובר מאקורדים מאג'וריים למינוריים מדי סצנה. הדרמה המרתקת שעיצב ביל פולאד (בסרט ביכורים) היא לא סרט ביוגרפי מסורתי, אלא מרגישה כמו טיול הזוי על אל.אס.די, המתרכז ברגעי מפתח בשני חלונות זמן: דנו וקיוזק מגלמים בהתאמה את הזמר / כותב השירים, בשנות ה-60 וה-80 המאוחרות, בצורה מבריקה ויוצאת דופן, המתארת אדם מורכב, יצירתי, מוכשר, הדוחף לקצה את גבול כישרונו ומנסה לשרוד את החיים.

כבר במונטאז' הפתיחה, הקהל שומע מגוון מצלילי נערי החוף, מעין אסופה של תווים בודדים ממיטב הלהיטים שלהם: קליפורניה גירלס, גוד וייבריישנס ועוד שירים של כיף, כיף, כיף – וברקע תמונות של גלישה, שמש, נערות בביקיני והופעות טלוויזיוניות של הלהקה. אבל יש רק מעט מאוד כיף בעולמו של מייסד הלהקה, כיוון שהוא נאבק בקולות בראש ומסתכסך עם להקתו, כאשר הוא מנסה להוציא לפועל את התקליט הטוב ביותר שאי פעם הולחן. הרעיונות המוזיקליים שלו מתקדמים מאוד ומקוריים ביחס לתקופה – הוא משתמש בקולות רקע של כלבים ורכבות. על כל זאת, אביו של ווילסון (ביל קאמפ) התעלל בו פיזית ונפשית, והוא תמיד ברקע.

הולך על הקצה במוזיקה ובאהבה. באדיבות סרטי יונייטד קינג

מי שאמונים על התסריט הם מייקל א. לרנר ואורן מוברמן, הבונים את הסרט כפינג פונג בין ווילסון כמוזיקאי הצעיר – דנו מגלם אותו בתקופת שיא היצירה, אל מול קיוזק האפוף מתרופות ואשר נשלט על ידי ד"ר לנדי, המטפל בו בשיטות מפוקפקות. קיוזק ודנו עושים עבודה טובה, בעוד הדמות של ג'יאמטי מחרידה: שליטה זדונית המתייחסת לווילסון כמו לילד מדוכא.

אחת הסצנות המוצלחות בסרט היא כאשר ווילסון (קיוזק) פוגש בבלונדינית, סוחרת מכוניות אמפתית, מלינדה לדבטר (בנקס מדהימה מתמיד) באולם תצוגה של חברת קדילאק. הקסם בין קיוזק לבנקס נהדר, אולם גם התקדמות הרומן ביניהם מוזרה ומדהימה, כיוון שהמפגשים ביניהם מלווים במאבטחים ובאינספור תרופות לסכיזופרניה פרנואידית.

"אהבה וחסד" מתרכז בדרמה מאחורי הקלעים, ולא במוזיקה כשלעצמה. אף על פי כן, הסצנה הטובה ביותר, לדעתי, היא באולפן ההקלטות, כאשר רואים כיצד עובדת הגאונות של ווילסון: זו מאפשרת לצופים להבין כיצד הראש שלו עובד, ומעניקה הזדמנות משעשעת ללמוד איך נוצר הלהיט הגדול ביותר של הלהקה: Good Vibrations.

בסופו של דבר, "אהבה וחסד" הוא סרט מרתק, טראגי ומלא השראה. אל תמהרו לקום מיד עם סיום הסרט, כיוון שאיך שעולות כותרות הסיום מופיעים צילומים אמיתיים של בריאן ווילסון, לצד שיר – שפשוט לא תרצו לפספס.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן