Skip to content

כלל פיננסים מעלה את מחיר היעד של שותפויות תמר

זאת בעקבות אישור דירקטוריון חברת החשמל לרכישת גז מ"תמר" במשך 15 שנה; לדברי ירון זר, אנליסט אנרגיה בכלל פיננסים, ההסכם יוסיף ודאות לפרויקט תמר כלל פיננסים העלתה היום (א') את מחירי היעד של שותפויות תמר לאחר שדירקטוריון חברת החשמל אישר את ההסכם לרכישת גז מ"תמר" למשך 15 שנים. לדברי ירון זר, אנליסט האנרגיה של כלל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זאת בעקבות אישור דירקטוריון חברת החשמל לרכישת גז מ"תמר" במשך 15 שנה; לדברי ירון זר, אנליסט אנרגיה בכלל פיננסים, ההסכם יוסיף ודאות לפרויקט תמר

כלל פיננסים העלתה היום (א') את מחירי היעד של שותפויות תמר לאחר שדירקטוריון חברת החשמל אישר את ההסכם לרכישת גז מ"תמר" למשך 15 שנים.

לדברי ירון זר, אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים, מדובר בהסכם טוב לשני הצדדים. לדבריו, "מבחינת תמר, ההסכם יוסיף ודאות לפרויקט לשנים הקרובות וישחרר את הפקק בדרך להסכמים נוספים". לכן חוזרת כלל פיננסים על המלצת קניה לישראמקו ותשואת יתר לאבנר ולדלק קידוחים.

 כלל פיננסים העלתה את מחיר היעד של ישראמקו מ- 53 אג' ל- 60 אג', מחירה של אבנר עלה מ-2.50 שקל ל-2.70 שקל, ודלק קידוחים עולה מ- 14.5 שקל ל- 15.7 שקל.

בסקירתו מציין זר כי ההסכם הצפוי להיחתם מבטיח לתמר הכנסה שנתית של כ- 600 מיליון דולר. |"בתרחיש הסביר של מימוש האופציה כ-1 מיליארד דולר בשנה". בנוסף, פוחת החשש מעיכוב במימון ובפיתוח הפרויקט.

כמו כן, הסכם עוגן עם חברת החשמל יסלול את הדרך להסכמים עם צרכניות גז פוטנציאליות נוספות, כגון, דליה אנרגיות, דוראד, החברה לישראל, נשר, פז, דלק אשקלון ועוד. בזמנו נחתם מכתב כוונות בין דליה אנרגיות ותמר לאספקת גז בהיקף של מיליארד דולר.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן