Skip to content

עיקר החדשות – יום ראשון 18 פברואר 2018 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה     התפתחות דרמטית בתיק 4000: עבר לחקירת משטרה; מסתמן: ראש הממשלה יזומן לעדות (פוליטי)     הסלמה בדרום | פיגוע דגל: מטען חבלה הופעל נגד כוח צבאי סמוך לגבול רצועת עזה; ארבעה חיילים נפצעו, שניים מהם קשה (בטחוני)     בתגובה לפיצוץ המטען: חיל האוויר תקף 18 מטרות ברצועה; מנהרת טרור הושמדה (בטחוני)     חמאס: […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    התפתחות דרמטית בתיק 4000: עבר לחקירת משטרה; מסתמן: ראש הממשלה יזומן לעדות (פוליטי)

    הסלמה בדרום | פיגוע דגל: מטען חבלה הופעל נגד כוח צבאי סמוך לגבול רצועת עזה; ארבעה חיילים נפצעו, שניים מהם קשה (בטחוני)

    בתגובה לפיצוץ המטען: חיל האוויר תקף 18 מטרות ברצועה; מנהרת טרור הושמדה (בטחוני)

    חמאס: ירינו אש נ"מ לעבר מטוסי חיל האוויר; בחיל האוויר מכחישים (בטחוני)

    הסתיימה הערכת מצב: אין הנחיות מיוחדות, לימודים יתקיימו כרגיל (בטחוני)

    טראמפ ונתניהו ייפגשו בעוד שבועיים, המלצות המשטרה לא ישפיעו על תוכנית השלום (מדיני)

    שינוי כיוון: אוסטריה תשנה את דפוסי ההצבעה שלה באו"ם; תתמוך בישראל במועמדות אפשרית למועצת הביטחון (מדיני)

    דיווחים בסוריה: טורקיה תקפה בגז רעיל במובלעת הכורדית עפרין; הטורקים מכחישים (חוץ)

    יורשו של סרקוזי בימין: הנשיא לשעבר האזין בסתר לשרי ממשלתו (חוץ)

    13 אזרחי רוסיה הואשמו בהתערבות בבחירות לנשיאות ארה"ב (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית עם עליה של הטמפרטורות. עד הצהרייים יתכנו גשמים מקומיים. תנשבנה רוחות ערות. בדרום הארץ ייתכן אובך.

    הלילה: מעונן חלקית עד מעונן

    שני: מעונן חלקית. הטמפרטורות יהיו רגילות לעונה.

    שלישי: מעונן חלקית עד מעונן בעננות בגובה רב ובינוני. תחול עליה קלה בטמפרטורות.

    רביעי: מעונן חלקית עם עליה קלה של הטמפרטורות.

מזג האוויר: גשום עד הצהריים, בחרמון מושלג

גשמים מלווים בברקים וברעמים מהצפון ועד למרכז הנגב ירדו במהלך היום עד שעות אחר הצהריים, לאחר מכן ייחלשו וייפסקו בהדרכה. בהמשך השבוע צפויה התחממות עם טמפ' גבוהות (חדשות10)

חדשות

ההפגנות כנגד נתניהו והלחץ על מנדלבליט  מתגברות, בשישי הפגינו אלפים בכיכר הבימה בתל אביב ובמוצאי שבת בכיכר גורן ומול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור שבבירה ובמקומות נוספים בארץ (מגפון ניוז)

    אחרי שנים של מאבקים ואכזבות נפגעי הכור בדימונה מנסים לא להתייאש * הם היו משוכנעים שסוף–סוף המדינה תפצה אותם בגין מחלתם ופטירת קרוביהם, אלא שאז נדהמו לגלות שנותרו מחוץ להסכם ההיסטורי. למרות הפחד להיחשף והשמות הבדויים הם רוצים צדק (מעריב)

עקב הגשמים נוצרו שיבושי תנועה בכביש 6 מחלף שורק לדרום בעקבות בורות בכביש. נתיב ימני נחסם לתנועה. שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכווינים את התנועה. מומלץ לנהגים לנהוג בדרכים חלופיות. כך גם כביש 90 מעין גדי לעין בוקק שנחסם לתנועה בשני הכיוונים.

היום בשעה 07:10 התקבלה קריאה במוקד ״ידידים״ על ילד שננעל ברכב ברחוב שילה בתל אביב.

שרון עובד – כונן סניף תל אביב שהיה בסמוך למקום, הגיע במהירות ובאמצעות הציוד שברשותו חילץ את הילד מבלי לגרום כל נזק לרכב. לאחר החילוץ הילד נבדק על ידי גורמי רפואה במקום והוחזר לחיק משפחתו כשמצבו מוגדר טוב.

פוליטי

התפתחות דרמטית בתיק 4000: עבר לחקירת משטרה; מסתמן: ראש הממשלה יזומן לעדות

מספר חודשים אחרי שהרשות לניירות ערך העבירה את ממצאיה בחקירת פרשת אלוביץ'-בזק, התיק הועבר לידי המשטרה, ונתניהו צפוי לתת עדותו בנושא. כשבשלב זה טרם ידוע האם נתניהו ייתן עדות או ייחקר באזהרה. * ע"פ הדיווח, בעלי תפקידים בסביבת נתניהו דאגו לבזק * בשבוע שעבר דווח כי מנכ"ל וואלה צפוי להיות עד מפתח * מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "עוד טענה שקרית נגד ראש הממשלה נתניהו. ראש הממשלה לא פעל לטובת אלוביץ' ובזק, לא עבור סיקור חיובי ולא עבור שום דבר אחר"

    פרקליט המדינה לשעבר: נתניהו חייב להכריז על נבצרות * בראיון ל'החדשות' אמר לדור שהמצב בו רה"מ חייב לתפקד ובמקביל לנהל את הגנתו הוא בלתי נסבל. עוד הוסיף כי אם הדברים יתבררו כנכונים, תיק 2000 חמור לאין ערוך מתיק 1000 * בסביבת נתניהו הגיבו: בזמן שלדור מקשקש באולפן, רה"מ מייצג את האינטרס הלאומי של ישראל בעולם

    מילצ'ן: "מאוכזב מהדרך הבלתי הוגנת שבה נהגה בי המשטרה" * המיליארדר סיפר למקורביו כי הוא פגוע מאוד מהתנהלות משטרת ישראל, שקראה לו לתת עדות על קשריו עם רה"מ נתניהו בתיק 1,000, ואז המליצה להעמידו לדין על שוחד * פרקליטיו של המילארדר: "נחקר שש פעמים והוזהר רק בשתיים האחרונות. ההודאות לא תקפות, ההליך לא תקין"

    הערכות: מילצ'ן יהיה עד תביעה ולא יוגש נגדו כתב אישום * אם יהיה כתב אישום נגד רה"מ על הפרת אמונים, צפויה הסכמה שמילצ'ן הנחשב לדמות מפתח בפרשה ישמש כעד תביעה (שני הצדדים לא רוצים עד מדינה בגלל שזאת עדות חלשה יותר ראייתית). ועוד, אם יואשם בעצמו – יתקוף בטענה שהעיד עדות פתוחה – ואז דבריו שימשו נגדו כחשוד (כאן)

    הסתיימו שלבי השימוע לשרה נתניהו בפרשת המעונות. * פרקליטיה טוענים כי אין להעמידה לדין בין היתר כי חקירת המשטרה לא היתה ראויה. ההערכה היא כי היועמ"ש יקבל החלטה בתיק בחודשיים הקרובים (כאן)

    עיתון "לה מונד" הצרפתי בכתבת פרופיל על ח"כ אורן חזן: "הליצן של הפוליטיקה הישראלית, מיזוגן, מעוניין להגיע לראשות הליכוד אך סיכוייו שואפים לאפס"

בטחוני

הסלמה בדרום | פיגוע דגל: מטען חבלה הופעל נגד כוח צבאי סמוך לגבול רצועת עזה; ארבעה חיילים נפצעו, שניים מהם קשה

דגל פלסטין נתלה על גדר המערכת מהצד העזתי סמוך לחאן יונס, מהלך הפגנות של חמאס, במטרה שכוח צבאי יוריד אותו ואז יופעל המטען. בעקבות הפיצוץ נפצעו 4 חיילים, 2 מהם באורח קשה. * אף ארגון טרור עדיין לא לקח אחריות על הנחת המטען, אך ארגון ועדות ההתנגדות בירך על האירוע

בתגובה לפיצוץ המטען: חיל האוויר תקף 18 מטרות ברצועה; מנהרת טרור הושמדה

בתגובה לפיצוץ המטען: חיל האוויר תקף 18 מטרות ברצועה במהלך היממה האחרונה, ובהן מנהרת טרור התקפית וכן מוצב של הזרוע הצבאית של חמאס * המנהרה שהופצצה הובילה משכונת זייתון בעזה אל שטח ישראל *

חמאס: ירינו אש נ"מ לעבר מטוסי חיל האוויר; בחיל האוויר מכחישים

הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה באופן רשמי כי פעילי הארגון ירו על מטוסי חיל האוויר שתקפו ברצועת עזה. לטענתם, הם ירו לעבר מטוסים ישראלים שתקפו ברצועת עזה במסגרת מה שהם כינו "בלימת התוקפנות הציונית המתמשכת נגד בני עמנו" * גורם בחיל האוויר על טענת חמאס לפיה הארגון ירה טילי נ"מ לעבר המטוסים שהשתתפו בתקיפה: ״בשתי מילים קשקוש בלבוש

הלילה אזעקות בכל יישובי מערב הנגב; צה"ל: אזעקות שווא

לאחר שאמש התפוצצה רקטה  סמוך לבית במועצה האזורית שער הנגב, כשבחסדי שמים לא היו נפגעים. נשמעו הלילה אזעקות צבע אדום כמעט בכל ישובי מערב הנגב ונשמעו גם כמה פיצוצים. * אזעקות נשמעו בשדרות באשקלון ובכמה ישובים אחרים במערב הנגב. *  צה"ל: האזעקות שנשמעו הלילה הן אזעקות שווא. לא בוצע ירי תלול מסלול לשטח ישראל * כתב אתר החדשות שיהאב המקורב לחמאס טוען כי רצף האזעקות שנשמעו בישראל נובע מירי מהקרקע שמשגרת ההתנגדות אל כלי הטיס התוקפים.

הסתיימה הערכת מצב: אין הנחיות מיוחדות, לימודים יתקיימו כרגיל

בהערכת מצב הוחלט כי אין הנחיות מיוחדות לתושבים ונמסר על שגרה מוחלטת. הלימודים יתקיימו מחר כרגיל. במקביל גם ברצועת עזה דיווח משרד החינוך על שגרה וכי הלימודים ברצועת עזה יתקיימו מחר כרגיל. יש לציין כי במהלך כל הערב היו חילופי דברים בין ישראל לחמאס בעזה באמצעות המצרים. (MivzakLive)

לפני התקרית | בעזה ממשיכים לאיים: "יש לנו מאות אלפי מחבלים – זו רק ההתחלה"

תנועת ההתנגדות האסלאמית חמאס קראה ביום שישי לפלסטינים בגדה המערבית וברצועת עזה להסלים את ההתקוממות נגד ישראל. "אנחנו צריכים להפריך את האשליות של הכיבוש בירושלים. הכיבוש חייב להבין כי לא נשב בחיבוק ידיים לאור הניסיון לשנות ולעוות את הזהות הפלסטינית בירושלים הכבושה". (MivzakLive)

    דיווח פלסטיני: 2 הרוגים ו-2 פצועים מירי ישראלי על פלסטינים, שניסו לחדור אמש לישראל מדרום לכיסופים

    דובר חמאס: "הכיבוש הישראלי אחראי להסלמה ברצועת עזה"

    הג'יהאד האסלאמי: "אדמת עזה איננה טיול לכיבוש, רוביה פתוחים וידי בניה יורים את הזעם בפני המצור והתוקפנות"

    מנגנוני הביטחון של חמאס בעזה איתרו מצלמה שהוחבאה בתוך סלע בצפון רצועת עזה. לטענת הפלסטינים, המצלמה הותקנה באיזור המהווה מוקד עימותים קבוע עם כוחות צה"ל ליד גדר המערכת

    נסראללה: "הישג גדול בהפלת המטוס, לא נוותר על הגז בים לישראל" * בנאום שנשא מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, הוא התייחס לתקרית הביטחונית בשבת הקודמת ואמר כי הפלת המטוס היא "הישג צבאי גדול" – "ההנהגה הסורית החליטה כי כל מטוס ישראלי שיכנס למדינה יותקף ע"י הגנה האווירית, גם אם מדובר בטיל ישראלי. ההחלטה לתקוף היא של הנשיא אסד בלבד". ואיים כי ארגונו יתקוף את ישראל בשם לבנון אם לא תיפתר מחלוקת הגבולות מול ישראל ומאגרי הגז: "הקלף היחידי בנושא הוא התנגדות" – "נהיה מוכנים לעשות זאת תוך שעות"

    שבדיה פועלת למען "סוכן המוסד" שנעצר באירן ונידון לעונש מוות * הרשויות בשטוקהולם העניקו אזרחות למדען הגרעין האירני שהורשע בריגול לטובת המוסד הישראלי ונידון לעונש מוות. בכתב האישום שהוגש נגדו באירן נטען כי העביר למוסד מידע רגיש על מתקני צבא וגרעין תמורת כסף ואזרחות שבדית. משרד החוץ השבדי: "ביקשנו לקבל מהרשויות באירן לקבל גישה לג'לאלי ודרשנו שעונש המוות לא יבוצע" (החדשות)

    דגלי פלסטין, דאעש ואיראן נתלו על מבנה בבאר שבע * על גג המבנה של המוסד אמי"ת ברחוב בני אור בבאר שבע, נתלה שלט גדול ועליו מצויר בצד שמאל דגל פלסטין, במרכז דגלה השחור של ארגון המדינה האסלאמית דאע"ש ומימין דגל איראן. מתחת לדגלים ציור של אדם המחזיק בידו סכין. (MivzakLive)

    ישראל השיבה לפלסטינים 2 גופות מחבלים שביצוע פיגועים בישראל * מקורות פלסטינים מדווחים: ישראל השיבה לפלסטינים את גופת המחבל, נימר אל-ג'מל, שרצח שלושה – לוחם מג"ב ושני מאבטחים, בהר אדר לפני כחמישה חודשים  * נמסרה לידי הפלסטינים גם גופת המחבל מפיגוע הדקירה בכניסה ליישוב כרמי צור בשבוע שעבר. בפיגוע שעשה המחבל חמזה א-זמאערה מחלחול נפצע קל מאבטח

    שלוש אזרחי לבנון הואשמו בארה"ב שתכננו לייצא חלקי רחפנים וטכנולוגיה לארגון חיזבאללה  * בית המשפט במינסוטה הגיש כתב אישום נגד 3 אזרחים זרים, בעלי אזרחויות מבריטניה ודרום אפריקה, בניסיון לייצא לחיזבאללה חלקי מזל"ט וטכנולוגיות אמריקניות. כל השלושה בעלי אזרחות לבנונית במקביל. שניים מהם, אחים, נעצרו בדרום אפריקה וצפויים להיות מוסגרים לארה"ב.

מדיני

טראמפ ונתניהו ייפגשו בעוד שבועיים, המלצות המשטרה לא ישפיעו על תוכנית השלום

על רקע המלצות המשטרה, גורם בממשל האמריקני אמר כי נשיא ארה"ב ורה"מ הישראלי ייפגשו בתחילת החודש הבא בוושינגטון, בשולי ועידת איפא"ק. * בכיר בממשל אמר כי להתפתחות בחקירות לא תהיה השפעה "לא על התוכן ולא על התיזמון" של המתווה המתגבש

שינוי כיוון: אוסטריה תשנה את דפוסי ההצבעה שלה באו"ם; תתמוך בישראל במועמדות אפשרית למועצת הביטחון

קנצלר אוסטריה הטרי סבסטיאן קורץ ביקש להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו בוועידת הביטחון במינכן והצהיר בפניו כי הוא מתכוון לשנות את דפוסי ההצבעה של אוסטריה באו״ם ולתמוך במועמדותה של ישראל כחברה במועצת הבטחון, אם כזו תוצע * עוד הבהיר קורץ כי הוא פועל להיאבק באנטישמיות במדינה

    נתניהו למזכ"ל האו"ם: "רמת הגולן תישאר בידי ישראל לעד"; "לא נאפשר לאירן להתבסס בסוריה" * שבוע לאחר התקרית החמורה בצפון, נפגש ראש הממשלה נתניהו עם מזכ"ל האו"ם בוועידת הביטחון במינכן והבהיר כי ישראל לא תאפשר התעצמות אירנית בגבולה הצפוני: "נפעל נגד הקמת הבסיסים שלהם בסוריה"

    לבנון: על הגבול הימי עם ישראל להיקבע לפי ההחלטה מ-96

    מודי אירח את נשיא איראן רוחאני * בביקור ראשון של נשיא איראני בהודו מזה 10 שנים, רוחאני כינה את היחסים "היסטוריים". לפני חודש התקבל נתניהו בחום ע"י מודי, שאמר לאחרונה על עראפת: "היה מנהיג דגול" (חדשות10)

    אבו מאזן ינאם באו"ם בעוד יומיים * דוברו של יו"ר הרשות מסר לכלי תקשורת פלסטיניים כי עיקר נאומו של אבו מאזן מול מועצת הביטחון של האו"ם בעוד יומיים, יעסוק בירושלים ובמקומות הקדושים שבה ובעקרונות הלאומיים שהפלסטינים לא יוותרו עליהם

    המצב ההומניטרי ברצועה: על פי חברת החשמל הפלסטינית החלה הכנסת הסולר לתחנת החשמל ברצועת עזה, הסולר נכנס ממצרים דרך מעבר רפיח. * אספקת החשמל הנוכחי עומד על 4 שעות אספקה ו-16 שעות הפסקה בממוצע

    נסראללה למנהיגי ערב: "תאמרו לאמריקנים שתפו איתנו פעולה כדי שנניא את חיזבאללה מלפעול נגד ישראל" * חסן נסראללה בטקס לזכר מפקדי חיזבאללה שחוסלו: "ישראל שמאיימת עליכם, אתם יכולים לאיים עליה ואם ארה"ב תגיד לכם לסייע לה כדי להניא את ישראל מפעולה, אז תגידו להם: שתפו איתנו פעולה כדי שנניא את חיזבאללה מלפעול נגד ישראל" (כאן)

    שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלקי במתקפה חריפה על הצוות האמריקני למו"מ: "משולש קושנר-גרינבלט-פרידמן פועל בשירות מדינת ישראל, מציית לה, נתון לסחיטה ישראלית ומעוות בכוונה את העובדות הנוגעות לעמדת ההנהגה הפלסטינית" (כאן)

חוץ

דיווחים בסוריה: טורקיה תקפה בגז רעיל במובלעת הכורדית עפרין; הטורקים מכחישים

רופאים אמרו כי שישה אזרחים סבלו מקשיי נשימה לאחר התקיפה טורקית. * צבא טורקיה מכחיש: "אלו האשמות חסרות בסיס. טורקיה מעולם לא השתמשה בנשק כימי" * בכיר בבית הלבן: אין זה סביר שטורקיה השתמשה בנשק כימי נגד הכורדים בסוריה (AP)

יורשו של סרקוזי בימין: הנשיא לשעבר האזין בסתר לשרי ממשלתו

בשיחה סגורה שתוכנה הודלף אמר ראש האופוזיציה לורן ווקייה שסרקוזי דרש לדלות מהטלפונים של שריו מיילים והודעות. הדלפת השיחה עשויה לגרום למבוכה גדולה לווקייה, הנחשב לתקוות הימין *  לדברי ווקייה, הנשיא סרקוזי דרש להתקין האזנה על הטלפונים של כל שריו ולדלות מהם את תכתובות המייל והודעות הטקסט כדי "לבדוק מה כל אחד מהשרים אמר וכיצד הוא הגיב". (הארץ)

13 אזרחי רוסיה הואשמו בהתערבות בבחירות לנשיאות ארה"ב

13 אזרחים רוסים הואשמו בהתחזות לאזרחי ארה"ב, גניבת זהויות וביצוע הונאה בניסיון להשפיע על המערכת הפוליטית. * לפי כתבי האישום, הנאשמים ביימו הפגנות תמיכה בטראמפ וחלק מהנאשמים יצרו קשר עם צוותו של טראמפ במהלך מסע הבחירות; ע"פ ביהמ"ש, גופים רוסים החלו להתערב בהליך הפוליטי בארה"ב כבר ב-2014 * כתבי אישום הוגשו גם נגד שלושה ארגונים רוסים

– טראמפ: "רוסיה פתחה בקמפיין שלה נגד ארה"ב בשנת 2014, הרבה לפני שהכרזתי על התמודדותי לנשיאות"

– שר החוץ הרוסי מכחיש את מעורבות רוסיה בבחירות בארה"ב: "אלו קשקושים" * "מעולם לא הוצגה הוכחה לכך", אמר לברוב בכנס במינכן, בעוד היועץ לביטחון של לאומי של ארה"ב מאזין לדבריו.

– הבית הלבן: הנשיא טראמפ עודכן בהגשת כתבי האישום נגד אזרחים רוסים ושמח לראות כי החקירה מצביעה על כך שלא הייתה כל קנוניה בין הקמפיין של טראמפ לבין רוסיה"

    בכיר אמריקני: נמשיך לערוך סיורים בים סין הדרומי

    הסכם הגרעין: מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג: "יש איום גרעיני מאיראן, לכן אנחנו תומכים בהסכם הגרעין, אבל כדי שיהיה אפקטיבי צריך שייושם במלואו"

    – היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב מקמאסטר: איראן בונה ומספקת תחמושת לרשת שצוברת עוצמה במדינות צד שלישי כמו סוריה, תימן ועיראק, שיכולה להביא להפיכה נגד השלטון במדינות הללו. "יש לתקן את הפגמים בהסכם הגרעין עם איראן, בהם גם היכולת לפתח ולהפיץ טילים בליסטיים". לדבריו "הזמן לפעול נגד איראן הוא עכשיו"

    יחסי טורקיה-ארה"ב: שר החוץ הטורקי, הכריז במסיבת עיתונאים משותפת עם מזכיר המדינה האמריקני, רקס טילרסון, כי טורקיה וארה"ב הסכימו לנרמל את היחסים בין המדינות. טילרסון: ארה"ב מאשרת מחדש את היחסים העמוקים והחשובים עם טורקיה

    רעידת אדמה בעוצמה 7.2 פגעה במקסיקו, 13 הרוגים בהתרסקות מסוק צבאי; שר הפנים ומושל המדינה ניצלו מהתרסקות מסוק שסקר את נזקי הרעש * כמיליון בתים ועסקים נותרו ללא חשמל בבירה מקסיקו סיטי ובדרום המדינה. * שני בני אדם נהרגו בהתרסקות מסוק שסקר את נזקי הרעש, שר הפנים של מקסיקו ומושל מדינה שהיו בטיסה ניצלו.

    ארה"ב: דגל אמריקני הושחת והוחלף בדגל של ארגון דאע"ש בבית ספר תיכון ביוטה

    – רומני הכריז על מועמדותו לסנאט ומתח ביקורת על טראמפ: יוטה מקבלת מהגרים * המועמד לשעבר לנשיאות נחשב לאחד המבקרים הבולטים של טראמפ כיום, ומערכת הבחירות ב-2016 תקף אותו בחריפות. הוא קורץ לבוחרים שמרנים שסולדים מהנשיא (גרדיאן)

    – מחדל ה-FBI: הבולשת ידעה על כוונה לבצע את הטבח בפלורידה; ראש ה-FBI נקרא להתפטר * לאחר הטבח ב-17 תלמידי בית ספר בפלורידה השבוע שזעזע את אמריקה, הודו ב-FBI כי ידעו כבר בחודש שעבר על כוונתו של הרוצח, לבצע את המעשה בבית הספר, אך המידע לא הועבר הלאה ולא בוצעה חקירה נוספת. * השריף המקומי אישר כי הרשויות קיבלו כ-20 שיחות טלפון המתריעות מפני היורה, לפני התקרית * מושל פלורידה קרא לראש ה-FBI להתפטר מתפקידו * התובע הכללי של ארה"ב, ג'ף סשנס, הורה לפתוח בבדיקת הכשלים

    האיים המלדיביים: 25 מפגינים נעצרו במחאה נגד השלטון

    טורקיה: שני טייסים נהרגו בתאונת מסוק במערב המדינה, בעת טיסת אימון

    – בית המשפט הטורקי גזר מאסר עולם על 6 עיתונאים

      בית המשפט הטורקי הסכים לשחרר את העיתונאי הגרמני-טורקי שמוחזק בכלא הטורקי

    ניגריה: 18 הרוגים ו-22 פצועים בפיגוע התאבדות שביצעו שלושה מחבלים בצפון-מזרח המדינה * שלוש נשים פוצצו עצמן בשוק דגים מחוץ לעיר מידוגורי בירת בורנו. * אף ששום ארגון לא קיבל אחריות לפיגוע, בוקו חראם פעיל באזור זה ומרבה להשתמש בנשים שחטף לביצוע פיגועי התאבדות

    סוריה: בכיר טורקי: הצענו לארה"ב שהכוחות הכורדיים בסוריה ייסוגו מאזור נהר פרת, ואילו כוחות טורקיים ואמריקניים ייכנסו למחוז מנביג'. האמריקנים שוקלים את הצעתנו

    – היועץ לביטחון לאומי לממשל טראמפ, מקמאסטר: "יודעים בבירור כי אסד ממשיך להשתמש בנשק כימי"

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן