Skip to content

עיקר החדשות – מהדורת הבוקר – יום רביעי ה-31 באוקטובר 2018

כותרות המהדורה     טרגדיה נוראה ומחרידה: משפחה שלמה נספתה בתאונה קטלנית ליד ים המלח (חדשות)     הבחירות המוניציפליות: שורת ראשי ערים מכהנים הודחו מתפקידם; עשרות רשויות נערכות לסיבוב שני על ראשות העיר בעוד שבועיים (פוליטי)     דיווח: טראמפ בוחן אפשרות לבטל מתן אזרחות לילדי זרים שנולדים בארה"ב (חוץ)     דיווח: הרוג בפיצוץ במטה הצפוני של […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    טרגדיה נוראה ומחרידה: משפחה שלמה נספתה בתאונה קטלנית ליד ים המלח (חדשות)

    הבחירות המוניציפליות: שורת ראשי ערים מכהנים הודחו מתפקידם; עשרות רשויות נערכות לסיבוב שני על ראשות העיר בעוד שבועיים (פוליטי)

    דיווח: טראמפ בוחן אפשרות לבטל מתן אזרחות לילדי זרים שנולדים בארה"ב (חוץ)

    דיווח: הרוג בפיצוץ במטה הצפוני של שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה (חוץ)

    מזג אוויר סוער באיטליה: תשעה נהרגו, 75% מוונציה מתחת למים (חוץ)

    דנמרק מאשימה: איראן תיכננה לחסל מנהיג ארגון בדלני שחי במדינה; שגריר דנמרק הוחזר מטהרן (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: בהיר. הטמפרטורות גבוהות מהרגיל בעיקר בשפלה ובמישור החוף. בהרי הצפון והמרכז תנשבנה רוחות מזרחיות ערות. בדרום ומזרח הארץ יתכן אובך. הלילה: בהיר. בהרי הצפון והמרכז תנשבנה רוחות מזרחיות ערות.

    חמישי: ללא שינוי ניכר במזג האוויר.

    שישי: ללא שינוי ניכר במזג האוויר.

    שבת: בהיר, תחול ירידה בטמפרטורות. בהרי הצפון והמרכז תנשבנה רוחות מזרחיות ערות.

התחזית: חם מהממוצע ויבש במיוחד; בהמשך השבוע ימשיך להיות בהיר

היום יוסיף להיות בהיר, עם טמפרטורות הגבוהות מהממוצע לעונה. בימים הקרובים לא צפוי שינוי ניכר במזג האוויר. ביום שבת תורגש התקררות, מלווה בעלייה קלה בלחות (חדשות10)

חדשות

טרגדיה נוראה ומחרידה: משפחה שלמה נספתה בתאונה קטלנית ליד ים המלח

שמונה בני משפחה אחת – הורים וששת ילדיהם – מהתנחלות פסגות נספו אתמול (שלישי) בתאונת דרכים קשה בכביש 90, ליד מלונות ים המלח. השמונה נלכדו ברכבם שעלה באש, ומלבדם נפצעו שלושה בני משפחה מהיישוב גבעון החדשה שהיו ברכב הנגדי. ע"פ ההערכות התאונה התרחשה ככל הנראה מהתנגשות חזיתית בין רכב שטח לרכב פרטי. לאחר ההתנגשות החל הרכב שבו נסעו ההרוגים לבעור. * הלוויתם תתקיים היום בשעה 14:30 בבית העלמין בנתניה * תוואי כביש 90 באזור התאונה דו-סטרי, בעל נתיב אחד לכל כיוון וללא גדר הפרדה. לפני פחות משבועיים נהרגו באותו הכביש שלושה בני משפחה, בהם תינוקת בת עשרה חודשים, בתאונה בין אוטובוס למכונית פרטית, ועל פי נתוני עמותת אור ירוק, בכביש 90 אירעו בעשור האחרון כ-1,350 תאונות דרכים שבהן נהרגו 120 בני אדם. מעל 4,000 בני אדם נפצעו, 374 מהם באורח קשה.

    מחדל במשרד הפנים: האתר הממשלתי קרס * אזרחים לא יכלו להתעדכן בתוצאות הבחירות המקומיות בזמן אמת, בעקבות תקלה שהשביתה לחלוטין את המערכת האינטרקטיבית. זאת, חרף ההבטחות הרבות והזמן שהושקע בפלטפורמה (חדשות10)
2 חשודים בגניבת עשרות אננסים נעצרו אמש על ידי שוטרי משמר הגבול של משטרת ישראל במטעי קיבוץ כפר עזה.שוטרי מערך היישובים של מג"ב פעלו אמש בכוחות גדולים תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים בשטחים החקלאיים בדרום הארץ. במהלך הפעילות הבחינו בשני חשודים על גבי טרקטורון שקטפו אננסים מהמטעים של קיבוץ כפר עזה. הכוחות שביצעו במקום תצפיות ומארבים הצליחו להביא למעצרם של השניים, גבר ואישה תושבי אשקלון בשנות ה- 20 לחייהם כשעל גבי הטרקטורון עליו נסעו נמצאו שקיות מלאות באננסים שעל פי החשד נגנבו

פוליטי

הבחירות המוניציפליות: שורת ראשי ערים מכהנים הודחו מתפקידם; עשרות רשויות נערכות לסיבוב שני על ראשות העיר בעוד שבועיים

הקלפיות בבחירות לרשויות המקומיות נסגרו אמש (שלישי) ב-22:00, כשיותר מ-3.6 מיליון איש ניצלו את אפשרות ההצבעה ברחבי הארץ, שיעור ההצבעה – יותר מ-56%. * שיעור ההצבעה עלה בכ-10% לעומת הבחירות הקודמות ב-2013. * לאחר ספירת הקולות יוכרזו המנצחים בבחירות ב-245 ערים ומועצות מקומיות. * סיבוב שני ייערך ב-13 בנובמבר ברשויות שבהן אף מועמד לא יקבל יותר מ-40% תמיכה. * בכפר הדרוזי עין קיניא זכה מועמד שקיבל 20 קולות מתוך 21 מצביעים. המתמודדת מולו זכתה בקול אחד, ככל הנראה שלה
בחיפה הודח ראש העיר יונה  יהב לאחר 15 שנות שליטה בעיר על ידי חגית קליש, מועמדת "טריה" שרצה עם העבודה ומרץ.
בנהרייה הודח ראש עיריית נהרייה ז'קי סבג לאחר 30 שנות שליטה ביד קשה ומעוררת פחד, על ידי אל"מ רונן מרלי שפרש מצה"ל ונתמך ע"י העבודה.  סבג זעם – "תושבי נהרייה כפויי טובה".
 ראש העיר הוותיק בישראל (40 שנה) שלמה בוחבוט, שמכהן בעיריית מעלות-תרשיחא, יצטרך ללכת לסיבוב שני מול המועמד עו"ד יוסי ברדה. כך גם כפר סבא (סער) – סיבוב שני, רעננה (גינזבורג) – סיבוב שני, הוד השרון (קריב)- סיבוב שני, פרדס חנה כרכור (פרי יגור) – סיבוב שני, להבים (ניסן) – סיבוב שני, קרית טבעון (גרינבלום) – סיבוב שני.
סיבוב שני מסתמן בבת ים. לאחר ספירת כ-47% מהקולות, ראש העיר המכהן יוסי בכר מוביל עם 35.4% מהקולות, ואילו צביקה בורט קיבל 30.6% מהקולות.
חלוקת המנדטים  בתל אביב, מעידה כי תל אביב נותרה בשמאל. חולדאי – 7, זמיר – 6, הראל – 4, מרץ – 3, חי (חילוני ירוק) – 2, זך (גימלאים) – 2, גב (אגודה+בית יהודי) – 2, שס – 2, יש עתיד – 1, ליכוד – 1, יף (יפו) – 1

מתכוננים לבחירות | כחלון: מעריך שהבחירות לכנסת ייערכו מיד אחרי הבחירות המקומיות; גבאי: " אהוד ברק מוזמן להצטרף למפלגת העבודה"

בראיון לרדיו דרום אמר שר האוצר כי אינו רואה את הקואליציה "צולחת את כל המכשולים". הוא ציין כי מפלגתו לא מתחייבת מראש להצטרף לממשלה בהובלת הליכוד. "אנחנו לא בכיס של אף אחד"

– יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי אמר בישיבת סיעה: "גם אהוד ברק מוזמן להצטרף למפלגת העבודה. אני המועמד לראשות הממשלה וכל מי שרוצה להצטרף ולעזור, מוזמן". לבני אמרה: אני ראשת האופוזיציה וגבאי הוא המועמד לראשות הממשלה. אך שנינו מאמינים בחיבורים נוספים למחנה הציוני"

    לאחר מחלה קשה: הח"כ והשר לשירותי דת דוד אזולאי הלך לעולמו בגיל 64 * בגיל 64, לאחר יותר מ-20 שנים בכנסת, הלך לעולמו השר לענייני דתות דוד אזולאי ממפלגת ש"ס. לאורך השנים מילא שורת תפקידים בהם גם שר הפנים. בשל ההחמרה במצבו הרפואי, התפטר השנה מהכנסת לטובת בנו – אך המשיך לכהן כשר

ביטחוני

במהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל וכוחות שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש שישה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט.החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט

בנוסף, במהלך סריקות של לוחמי צה״ל לאיתור אמצעי לחימה בלתי חוקיים במרחב החטיבה המרחבית "מנשה", תפסו הלוחמים נשק. הממצא הועבר לידי כוהב"ט

מדיני

    הקרמלין: לא תיערך פגישה רשמית בין נתניהו לפוטין בפריז * לאחר שגורם מדיני בכיר מסר בתדרוך לעיתונאים כי נתניהו מעוניין להיפגש עם פוטין על רקע המשבר בסוריה. ממוסקבה נמסר כי כרגע פגישה רשמית של נתניהו ופוטין במהלך ביקורו של נשיא רוסיה בפריז, לא עומדת על הפרק. עם זאת ציין דובר הקרמלין כי למרות הלו"ז העמוס והעובדה שפוטין לא יוכל להקדים את הגעתו, אם המנהיגים יחליטו – ייתכן שתהיה פגישה

    בישראל מאשרים: ירי הרקטות של הג'יהאד סיכל הסדר עם חמאס * ישראל וחמאס היו קרובים יחסית להשגת הפסקת אש לטווח ארוך למדי בשבוע שעבר, עד להסלמה בסוף השבוע האחרון. הימים הקרובים צפויים להיות רגישים, וסבב אלימות נוסף עם הג'יהאד הג'יהאד עלול להוביל לתגובה צבאית חריפה יותר מצד ישראל ולסבך את המאמצים להשגת רגיעה. (הארץ)

חוץ

דיווח: טראמפ בוחן אפשרות לבטל מתן אזרחות לילדי זרים שנולדים בארה"ב

הנשיא האמריקני צפוי לחתום על צו מנהלי, שיסיר את הזכות האוטומטית לקבלת אזרחות לתינוקות שנולדו על אדמת המדינה להורים שאינם אזרחים. בראיון לאתר החדשות Axios שישודר ברשת HBO ביום ראשון, אמר טראמפ שהוא מתכוון לחתום על צו נשיאותי שיבטל את הזכות לאזרחות לתינוקות שנולדו בשטחי ארה"ב להורים שאינם אזרחים או מהגרים לא חוקיים. לדבריו: "באמצעות צו מנהלי אוכל לבטל את זכותם של תינוקות של זרים ומהגרים לא חוקיים, שנולדו על אדמת ארה"ב, לקבל אזרחות"

– סגן נשיא ארה"ב מייק פנס: "הנשיא טראמפ בוחן אפשרויות לצו מנהלי שישנה את הזכות לאזרחות אמריקנית לילדי מהגרים שנולדו בארה"ב. אנו מודעים לזכות החוקתית לאזרחות לילידי ארה"ב"

– פול ריאן, יו"ר בית הנבחרים ומבכירי המפלגה הרפובליקנית מגיב להודעתו של הנשיא טראמפ כי הוא שוקל לבטל את האזרחות שניתנת לילדי מהגרים הנולדים בארה"ב: "אי אפשר לעשות זאת. לא ניתן לבטל אזרחות לאנשים שנולדו בארה"ב"

דיווח: הרוג בפיצוץ במטה הצפוני של שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה

הרוג בפיצוץ שאירע הבוקר סמוך למטה הצפוני של שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה בעיר ארכנגלסק. הפיצוץ אירע בחלל שבין שתי דלתות הכניסה למבנה, ולפי הדיווחים ההרוג אינו עובד בארגון. * נכון לשעה זו הרשויות ברוסיה לא סיפקו תגובה רשמית לאירוע, והמניעים מאחוריו עדיין לא ברורים. (הארץ)

מזג אוויר סוער באיטליה: תשעה נהרגו, 75% מוונציה מתחת למים

75% מהעיר ונציה הוצפו בימים האחרונים כתוצאה ממזג אוויר סוער שפקד את איטליה. באזורים נרחבים נוספים ברחבי המדינה נרשמו הצפות קשות ורוחות עזות. בעקבות השטפונות נהרגו 9 בני אדם ו-4 נוספים נפצעו באורח קשה. אדם אחד נעדר. * הרוחות העזות בוונציה העלו את מפלס המים בעיר ל-1.65 מטרים. המים גדשו את המדרכות הסמוכות לתעלות ואילצו את הרשויות להשבית את מערכת התחבורה הציבורית הימית בה.

דנמרק מאשימה: איראן תיכננה לחסל מנהיג ארגון בדלני שחי במדינה; שגריר דנמרק הוחזר מטהרן

שירותי הביטחון עצרו אזרח נורבגי ממוצא איראני, בחשד שהיה מעורב בהוראה מלמעלה בתכנית לפגוע במתנגד למשטר האיראני – ראש הסניף הדני של התנועה הערבית לשחרור העיר אהוואז. * שר החוץ של דנמרק הורה על החזרת השגריר באיראן עקב סיכול ניסיון התנקשות מטעם המשטר האיראני * רק לפני 3 חודשים סוכל פיגוע דומה בפריז

דיווח: ארה"ב שוקלת למתן את הסנקציות נגד מדינות שייבאו נפט מאירן

משרד החוץ האמריקני הודיע כי ארה"ב שוקלת לא להטיל סנקציות על מדינות שמייבאות נפט איראני, אם יהיו מוכנות להקטין משמעותית את הכמות. ביום ראשון הקרוב אמורה להיכנס לתוקפה הפעימה השנייה של העיצומים האמריקניים על איראן. שאמורים לפגוע בתעשיית הנפט האיראנית

    דיווח: טראמפ דן עם דוברת מחלקת המדינה האמריקנית במועמדותה האפשרית לתפקיד שליחת ארצות הברית באו"ם, במקום השגרירה הפורשת

    משרד המשפטי האמריקני: "המודיעין הסיני גייס האקרים כדי לגנוב מידע טכנולוגי רגיש ונתונים על ענף התעופה המסחרית"

    הקבינט האוסטרי צפוי להחליט על נסיגה מהסכם ההגירה של האו"ם

    בלגיה סגרה כורים גרעיניים; התושבים נקראו לצמצם את צריכת החשמל * תקלות ועבודות שדרוג הובילו לסגירת שישה מכלל שבעת הכורים במדינה, ש-40% מתצרוכת החשמל שלה מתבססת עליהם. לקראת החודשים הקשים, קוראות הרשויות לתשובים לגהץ פחות ולהיערך להפסקות חשמל (וואלה)

    חור של 5 מטרים: מנוף קרס על נושאת המטוסים היחידה של רוסיה * "אדמירל קוזניצוב" עברה שדרוגים באחד הנמלים הצפים הגדולים ביותר בעולם, שטבע במים הקפואים וכמעט גרר עמו את הספינה. היא ניזוקה קשות כתוצאה מהתאונה והרשויות פתחו בחקירה (וואלה)

    ההתרסקות באינדונזיה: למטוס היו בעיות במד המהירות; המנהל הטכני של חברת התעופה פוטר * רשת BBC חושפת כי התקלה הטכנית שאירעה ביום שלפני הטיסה הייתה במד המהירות, שהראה נתונים לא עקביים. לדברי חברת התעופה התקלה תוקנה לפני הטיסה והמטוס היה כשיר * שר התחבורה של אינדונזיה החליט לפטר את המנהל הטכני של חברת התעופה שהפעילה את המטוס שהתרסק בתחילת השבוע * גם היום נמשכים הנסיונות לאתר גופות נוספות של 189 הנוסעים מאזור התרסקות המטוס בים, סמוך לחופי הבירה ג'קרטה

    אפגניסטן: מסוק צבאי התרסק, כל 25 הנוסעים – קצינים בכירים בצבא – נהרגו

    דרום סודן: מנהיג קבוצת המורדים יחזור למדינה בעקבות הסכם השלום

    תימן: שר החוץ האמריקני קורא לסיום מלחמת האזרחים * שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, קרא להפסקת הלחימה בתימן, והודיע כי משא ומתן בראשות האו"ם לסיום מלחמת האזרחים עתיד להתחיל בחודש הבא. עוד טען פומפאו כי הקואליציה בראשות סעודיה חייבת להפסיק את התקיפות האוויריות על תימן

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן