Skip to content

מתיחות ביטחונית? – איזנקוט ביטל נסיעה חשובה לגרמניה

לאחר נאום ההקרבה של ראש ההמשלה, הוארכה לפתע כהונת הרמטכ"ל ב – 15 יום וכעת בוטלה נסיעה מתוכננת לגרמניה בשל נימוק מוזר של "אילוצי לוח זמנים" - גלי צה"ל: "בשל נסיבות רגישות לא ניתן להרחיב את הסיבות לכך"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

זמן קצר לפני שהמרטכ"ל גדי איזנקוט מסיים את תפקידו, הוארך מינוי ב 15 יום וכעת הוטלה נסיעה חשובה וחיונית לגרמניה עקב "אילוצי זמנים".
ברמטכ"ל איזנקוט יישאר בארץ וביטל נסיעה מתוכננת לגרמניה שהוגדרה בזמנו כחשובה וחיונית, בשל אילוצי לוח זמנים תמוהים.
כך פרסמה הבוקר (שני) תחנת גלי צה"ל. על פי הפרסום על ביטול הביקור של איזנקוט ומשלחתו נמסר זה עתה לגרמנים כשההסבר לביטול היה אילוצי לוח זמנים.
כזכור לאחר תלונות קשות שהוטחו בו ומחאה הפגנתית של תושבי הדרום בכלל, שדרות ונתיבות בפרט, שם מצוי בעיקר קהל הבסיס של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נאם נתניהו והסביר כי המערכה עם החמאס לא הסתיימה כי יש דברים שהוא יודע אך איננו יכול לשתף את הציבור, ובאותה נשימה אמר ראש ההמשלה ש"המערכה תדרוש הקרבה". "אני מראש אומר לכם – הדבר יהיה כרוך בהקרבה", אמר ראש הממשלה.

נתניהו עוטה פנים חמורות סבר ב"נאום ההקרבה" (צילום מסרטון לע"מ)
נתניהו עוטה פנים חמורות סבר ב"נאום ההקרבה" (צילום מסרטון לע"מ)

ביטול נסיעת הרמטכ"ל – רק בשל אילוצי לוח זמנים לא ידועים
הבוקר פרסם לראשונה כתב גלי צה"ל צחי דבוש כי הרמטכ"ל ביטל ביקור בטחוני חשוב בגרמניה בשבוע הבא כשההסבר שנתנו לגרמנים הוא "אילוצי לוח זמנים", אך המתיחות הביטחונית ככל הנראה מהווה את גורם הביטול המרכזי.
האם נתניהו מתכנן להורות לצה"ל לפעול צבאית כנגד החמאס בעזה, עובדה שתחייב הכנסת כוח צבאי גדול לתוך הרצועה, או שהוא ממתין לשעת כושר לתקוף מן האוויר, היבשה והים בארטילריה, טילים ופצצות את הרצועה, מעשה שיוביל לתגובת ירי מסיבי של החמאס ושאר ארגוני הטרור לעבר ישראל כולל תל אביב כשבצפון נושפת בעורף המדינה איראן באמצעות החיזבאללה שכבר שיגר לאחרונה הצהרות שנשמעו מפי חסאן נסראללה מזכ"ל אירגון הטרור כי הארגון לא ישב על שמריו אם ישראל תתקוף את הרצועה ויגיב בהתאם כעזרה לאחיו הפלסטינים.
כך גם איים לפני ארבעה חודשים עלי שיראזי, עוזרו הבכיר של המנהיג הבכיר של איראן כשאמר בנאום מתוקשר היטב שנועד לאוזניים מערביות, ישראל וארה"ב בפרט כי אם ישראל תתקף אומות אסלאמיות (הוא התכוון לעזה א.מ) היא תישא בתוצאות. בדבריו, שצוטטו בסוכנות הידיעות האיראנית "פארס" אמר שירזי כי "אם ישראל תספק לנו תירוץ – תל אביב וחיפה יושמדו", אמר.
וכך, לאור דברים אלו, התבשרנו לאחרונה כי כניסתו של הרמטכ"ל המיועד לתפקידו תדחה רשמית כשמחד הוארכה כהונתו של איזנקוט (בטענה  רשמית לחפיפה מול מחליפו האלוף אביב כוכבי), וכעת באורח מפתיע, בוטלה נסיעתו המתוכננת לגרמניה. האם הנסיבות הללו הגיעו מאילוצי המתיחות הביטחונית בדרום ובצפון, ימים יגידו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן