Skip to content

הקלה – חוזרים למגבלות שהיו עד ערב חג

לאחר דיונים בממשלה הוחלט לחזור לתנאי התנועה והחיים במגבלות שהיו עד ערב חג הפסח למעט בני ברק שם נותרו עדיין הגבלות, אם כי מרוככות מעט. לגבי שכונות בירושלים, יוחלט מחר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

העוצר הכללי – הסגר שהוטל ערב חג הפסח ברחבי הארץ שכלל איסור על מעבר בין ערים ויישובים, גם לא לצריכת מזון ותרופות,  הגיע הבוקר (שישי) בשעה 07:00 לסיומו, וכעת למעט בהעיר בני ברק בה נותר סגר מרוכך משהו, המשק, כמו גם היציאה למרחב הציבורי, חוזרים למתכונת הקודמת שקבעה הממשלה במסגרת המאבק בקורונה טרם החג. עם זאת, התחבורה הציבורית, שתדירותה ירדה משמעותית במסגרת המגבלות, תחזור לפעול רק ביום ראשון בשעה 08:00.
לגבי בני ברק, הוחלט כי תאפשר יציאת תושבים לצרכי עבודה לפי מתכונת עבודת המשק, טיפול רפואי חיוני, הלוויה של בן משפחה מדרגה ראשונה, העברת קטין בין הורים גרושים או צורך חיוני אחר באישור מראש. ההחלטה תוותר תקפה למשך חמישה ימים נוספים, החל מהיום בשעה 07:00. עוד נמסר כי החלטה בעניין מגבלות תנועה הקיימים מחוץ למרחבים השכונתיים בירושלים, כמו מאה שערים ועוד,  צפויה להתקבל מחר.

בני ברק (צילום: דן בר דב)
בני ברק (צילום: דן בר דב)

מה מותר לנו כיום:

בהתאם לתקנות, ניתן לצאת למרחק של עד מאה מטרים מהבתים, למעט מקרים חיוניים כמו הגעה לעבודה במקום המותר על פי החוק, הצטיידות במזון, תרופות, מוצרים חיוניים וקבלת שירותים דחופים, קבלת שירות רפואי, תרומת דם, התייצבות להליך משפטי; הפגנה,הגעה לכנסת, טיפול במסגרות רווחה, סיוע רפואי לאדם אחר או סיוע לאדם עם קושי או מצוקה, תפילה מותרת רק במקום פתוח, הלוויה, חתונה וברית וכן יציאת אישה לטבילה במקווה, העברה של קטין למסגרות חינוך לילדי עובדים חיוניים ומסגרות מיוחדות.

תנועת הרכבות תישאר מושבתת, בדומה למצב ששרר טרם חג הפסח. שירותי המוניות ממשיכים היום כרגיל, אך צריך לזכור כי מותרת הסעתו רק של נוסע אחד בלבד, או מלווה נוסף לצורך רפואי. זאת, כשעל הנוסעים לשבת בחלקה האחורי של המונית  יושבים עם חלונות פתוחים. בנוסף לכך, מותרים שירותי הסעה למקומות עבודה בכפוף למגבלות.
זה המקום להזכיר כי ביום ראשון תיכנס לתוקפה הנחייה חדשה, הקובעת כי על כל אדם היוצא ממקום מגוריו לעטות במרחב הציבורי מסיכת פנים, אלא אם הוא שוהה לבדו (או עם אנשים עמם הוא מתגורר) בכלי רכב, במבנה או בחדר במבנה. ההוראה לא תחול על ילדים מתחת לגיל 6, או בעלי מוגבלויות שכליות, נפשיות או רפואיות שמתקשים לעשות כן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן