Skip to content

שיירות ענק ועשרות אוטובוסים בדרכם להפגנה בבלפור

מאות עד אלפי מכוניות עולות בשיירות ענק לבלפור, שם מתחדשת הערב המחאה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מספר שיירות בנות מאות מכוניות כל אחת, יצאו הערב (ראשון) ממספר צמתים בצפון, מרכז ודרום המדינה בדרכן לבלפור, למחאה הצפויה מול מעון ראש הממשלה, זאת בנוסף  לעשרות אוטובוסים שיצאו ממקומות שונים בארץ להפגנה שתתקיים בבלפור. מול כבישי המדינה שנותרו ברובם ריקים מתנועה, בלטו אלפי מכוניות נושאות דגלים ושלטים שקוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו: לך. ההפגנה שתתקיים הערב בבלפור  תהיה הראשונה שנערכת בתנאי הסגר, למרות מורת הרוח הגלויה שנשבה מבלפור והודהדה על ידי שליחי נתניהו ומשפחתו בממשלה ובכנסת.

צילום: דרור זונשיין
שיירות ענק בדרכן לירושלים (מצלמות נתיבי ישראל)


צילום: דרור זונשיין

בעוד ארגוני הדגלים השחורים  והצעירים שהודיע כי עקב הסגר לא ישתתפו הערב בהפגנה, אירגוני "קריים מיניסטר", "חוזה חדש" ו"הדמוקרטים"  "אין מצב", הודיעו כי יפגינו וקראו לציבור לבוא. "בואו הערב לבלפור עטויים במסכה ושמרו על הריחוק החברתי. המחאה הצודקת מול ביתו של ראש ממשלה נאשם בפלילים שלא טיפל במשבר הקורונה עבור אזרחי המדינה חייבת להימשך", קראו הארגונים.

פעילי מחאה סימנו לקראת ערב מקומות מסודרים למפגינים בבלפור במרחק של שני מטר זה מזה ולא בקבוצות קפסולה . סדרנים מטעם המארגנים צפויים לעבור בין המפגינים ולנסות לשמור על הריחוק החברתי. בנוסף מתכננים המפגינים להקרין על הקירות בכיכר פריז הנחיות לשמירה על ריחוק חברתי.

צילום: ציפי מנשה

 

ישי הדס – קריים מיניסטר (צילום: ציפי מנשה)

 

מפקד מחוז ירושלים דורון ידיד (צילום: ציפי מנשה)

כזכור בערב החג לאחר עתירת 3 ראשי ערים חברי ליכוד כנגד ההפגנות בטטענה כי יש להשוות בין מתפללים למפגינים, ולאחר ששופט העליון ניל הנדל אמר לעותרים בגלוי כי ברור שהם עתרו כדי למנוע את ההפגנות בתירוץ של שוויון בין מתפללים למפגינים, הודיעו המשטרה, משרד הבריאות ומשרד המשפטים כי גיבשו מתווה להפגנות בתקופת הסגר. המתווה לא הגביל את מספרם הכולל של המפגינים – אך קבע כי יש לשמור על מגבלות ההתקהלות החלות על שהייה בשטח פתוח גם במסגרת הפגנות. לכן, נכתב, יש להתחלק לקבוצות של כ-20 מפגינים, ככל הניתן, ולשמור על מרחק סביר בין כל קבוצה לקבוצה, ועל מרחק של 2 מטרים לפחות בין אדם לאדם, למעט אנשים הגרים באותו מקום. תוך כך התארגנו מפגינים גם לשיירות רכבים שינועו ויגיעו לבלפור.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

"כתוצאה מכך, גודל מקום ההפגנה עלול להגביל את כמות הקבוצות שיכולות להיכנס בכדי לעמוד במתווה המרחק", נכתב במתווה, "ולנוכח זאת, המשטרה תיערך בהתאם על מנת לאפשר למשתתפים בהפגנה לשמור על כללים אלו, בין היתר באמצעות הגדלת השטח המיועד להפגנה". בנוסף מארגני ההפגנות התבקשו למנות סדרנים שתפקידם להזכיר למפגינים את הכללים, ולסייע בחלוקה לקבוצות.

ממשטרת ישראל נמסר כי המשטרה ערוכה לקיומן של המחאות הצפויות להתקיים הערב, סמוך למתחם בית רה"מ. כוחות המשטרה פרוסים באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים, לשמור על בטחון הציבור, הסדר הציבורי ובריאות הציבור. במקביל לכך הודיעה המשטרה כי חסמה לתנועה את הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד. כמו כן צפויים להיחסם רחובות סמוכים המובילים לרחובות אלו.

באשר לכל פעילות של הקמת רעש מזכירה המשטרה כי על פי החלטת בג״צ (5078-20) החל מהשעה 21:30 תיאסר הרעשה באמצעות צופרי אוויר, תופים, כלי הקשה ואמצעי הרעשה אחרים שאינם אמצעי כריזה והגברה (כגון רמקול או מגאפון). לאחר השעה 23:00 ייאסר השימוש גם באמצעי ההגברה.

מתנועת קריים מיניסטר "משטרת בלפור ודורון ידיד שוב לוקחים את החוק לידיים. מתווה הקפסולות ההזוי כלל לא אושר והמשטרה הודיעה אתמול רשמית שלא תוכל לאכוף אותו. שוב הוכח שהמשטרה משמשת קו ההגנה האחרון של הנאשם והיא עושה הכל לחבל במחאה ולההתעמר במפגינים."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן