Skip to content

איך שומרים על נעלי סניקרס לאורך זמן

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נעליים הם מוצר צריכה בסיסי שבלעדיו יהיה קשה לדמיין את החיים (או לחיות אותם, נטולי נעליים). אבל מרגע שקנינו כמה זוגות נעליים, הם מתחילים להתבלות ולהישחק. למרבה המזל, זה ממש לא חייב להיות ככה – אתר BranDeals עם טיפים שנותנים עבודה.

אומנם נכון שאיש אינו יכול לעצור את גלגלי הזמן, והנעליים יישחקו ויתבלו ככל שנשתמש בהן; אבל בין לבין אנחנו בהחלט יכולים לפנק אותן בטיפולי יופי מינימליים – שגם ינקו אותן וגם ישמרו עליהן לאורך זמן.

מכיוון שנעלי ספורט / סניקרס הן הנפוצות ביותר בשימוש יומיומי קבוע, אתר המותגים BranDeals מציע כמה טיפים שכדאי להעתיק ולהדביק. עשו את הטיפול הזה אחת לחודש, וכך תשמרו על הנעליים שלכם.

  1. לנקות אבל לא לכבס

סניקרס בדרך כלל עשויות מבד, אבל בדקו זאת מראש כדי לוודא שאין רכיבי עור בנעליים (לא רק מטעמי טבעונות, אלא מכיוון שעור לא אוהב מים). אם יש חלק כלשהו בנעל שעשוי מעור, זה יהיה בדרך כלל הסולייה, כך שניתן לשטוף אותה ללא חשש – ובלבד שמייבשים אותה בסיום עם מטלית רכה.

הניחו את הנעליים באמבטיה או בגיגית, והתיזו עליהן מים חמים (לא רותחים) מהברז או ראש המקלחת. בשלב זה יישטף כל הלכלוך הראשוני. כמו כן מומלץ להוציא מראש את השרוכים ולשטוף אותם בנפרד.

אל תכניסו את הנעליים למכונת כביסה או תייבשו אותן בשמש ישירה. זה עלול להזיק להן.

  1. להשתמש בחומרים המתאימים

לאחר שסיימנו עם השטיפה הראשונית בשלב 1, נתחיל להשתמש במספר חומרים שיש בכל בית. אם חומר אחד לא ניקה את הנעליים לחלוטין, נעבור לחומר הבא בתור:

  • אבקת כביסה
  • אבקת סודה לשתייה
  • נוזל כביסה
  • נוזל כלים
  • נוזל להסרת כתמים

בכל פעם נדאג לפזר היטב את החומר הרלוונטי על גבי כל נעל ובתוכה, ושוב להשתמש במים חמים כדי להקציף ולנקות עד שהלכלוך יורד. כאשר משתמשים בנוזלים ולא באבקות, מומלץ למרוח אותם היטב באמצעות מטלית בד עדינה או מיקרופייבר, מה שיש לכם בבית.

  1. להבריש את הנעליים

לאחר שסיימנו עם שלב 2 ושוב שטפנו היטב את הנעליים במים חמים, נשתמש במברשת שיניים ישנה או מברשת נעליים / שטיחים בעלת סיבים שכבר התרככו. יש לשפשף את הנעליים היטב אבל בעדינות, כדי לא להרוס את הבד.

שלב זה יכול לחזור על עצמו כמה וכמה פעמים, עד שכל הלכלוך והכתמים הוסרו לחלוטין. בסיום שוב לשטוף במים חמים עד להסרת הלכלוך שירד באמצעות המברשת.

  1. לייבש את הנעליים

זהו החלק החשוב ביותר בתהליך, כי אם לא נייבש היטב את הנעליים זה עלול בסופו של דבר לפגום בחומרי הנעל (ובייחוד אם הן כוללות אלמנטים מעור). כפי שכבר צוין בסוף סעיף 1 – מומלץ לא לייבש נעליים בשמש ישירה. קרינת השמש עלולה לפגוע בצבעי הנעל ולגרום להם לדהות תוך זמן קצר.

הייבוש הטוב ביותר לנעלי סניקרס (ולנעלי ספורט, הרים או שטח מכל סוג באופן כללי) הוא באוויר הפתוח. הניחו את הנעליים כנגד משטח אנכי כלשהו, כגון קיר, בחדר מאוורר היטב או במרפסת. בצורה כזו כל חלקי הנעל יהיו חשופים לאוויר ויתייבשו מהר יותר; זאת בניגוד לנעליים שמונחות על גבי משטח, ואז חלקן התחתון מתייבש לאט יותר.

צילום: pixabay
  1. למנוע ריח לא נעים

כדי למנוע ולסלק ריח רע מהנעליים, ניתן להשתמש בכמה אפשרויות. הראשונה והפשוטה ביותר היא אבקת סודה לשתייה – אבל הפעם לא מהסוג הרגיל שקונים בחנויות מכולת או בסופרמרקט. כאן מדובר על מוצרים ייעודיים לניקוי נעליים, המכילים גם סודה לשתייה (מומלץ לבדוק ולברר מראש טרם הרכישה).

אופציה נוספת וקצת פחות קונבנציונלית היא פחם פעיל. ניתן לרכוש שקיות קטנות של החומר ולהכניס אותן לכל נעל. לחילופין אפשר לקנות מדרסים המגיעים כבר עם פחם פעיל בתוכם.

אפשרות אחרונה חביבה – להשתמש באימום עץ. מדובר בשני גושי עץ דמויי כף רגל, שאותם מכניסים לכל נעל במטרה לשמר את צורתה. על הדרך, אימום עץ סופח לחות וריחות רעים ומשמש גם כחומר אנטי בקטריאלי.

התייחסו לסניקרס שלכם בעדינות ובקפידה, והם יישמרו לאורך שנים למרות כוחות הטבע והשחיקה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן