Skip to content

בגדי הריו החדשים

  האוניה ריו, שעמדה לפני חודשים אחדים למכירה פומבית לאחר פשיטת רגל, חוזרת בדמות האוניה ונוס. מנהל החברה החדשה, עופר שטרן: האוניה שופצה ואני בטוח שאנשים יקבלו את מלוא החוויה מאת עירית רוזנבלום בלעדי. בימים האחרונים מתפרסמות מודעות המבטיחות לציבור הפלגות נופש בשבועות על האוניה ונוס. בדיקה שעשה מגפון מעלה שמדובר במכרה ותיקה: הוונוס היא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

האוניה ריו, שעמדה לפני חודשים אחדים למכירה פומבית לאחר פשיטת רגל, חוזרת בדמות האוניה ונוס. מנהל החברה החדשה, עופר שטרן: האוניה שופצה ואני בטוח שאנשים יקבלו את מלוא החוויה

מאת עירית רוזנבלום

בלעדי. בימים האחרונים מתפרסמות מודעות המבטיחות לציבור הפלגות נופש בשבועות על האוניה ונוס. בדיקה שעשה מגפון מעלה שמדובר במכרה ותיקה: הוונוס היא גלגול חדש של האוניה ריו, שנמכרה לפני חודשים אחדים אחרי פשיטת רגל, וכפסע היה בינה לבין שליחתה לסוחרי ברזל.

האוניה ונוס. מתחילה מחדש. צילום יחסי ציבור
האוניה ונוס. מתחילה מחדש. צילום יחסי ציבור

האוניה ריו היתה בבעלות חברת כספי, לאחר שזו נרכשה על ידי איש העסקים דורון שוסטר. בחודש יולי 2011, הוציא משרד התחבורה הודעת עיכוב המונעת את הפלגתה של הריו מהנמל בישראל. עילת העיכוב היתה היעדר אסמכתאות הנדרשות לפי החוק הבינלאומי, המעידות על עמידתה של האוניה ברמת הבטיחות הנדרשת להפעלתה. לאחר מכן פג תוקפו של סיווג הבטיחות שניתן לאוניה ונאסר על מפעיליה למכור כרטיסים להפלגות. ההתפתחויות האלה הכניסו את החברה לחובות לנוסעים וגם לאנשי הצוות, כולם זרים, שהתבצרו על האוניה לאחר שלא קיבלו את שכרם. בסופו של דבר מונו לאוניה כונסי נכסים על ידי  בית הדין לספנות בחיפה,  והיא הועמדה למכירה פומבית.

נרכשה בכ-8 מיליון דולר ושופצה

האוניה נרכשה מבית המשפט על ידי שלושה משקיעים, שלא מתחום הספנות, ב-7-8 מיליון דולר, כשהיא נקייה מחובות. היא גם עברה שיפוץ פנימי וחידוש של מנועים וגנרטורים בחודשים האחרונים בהשקעה נוספת של כשני מיליון דולר. כעת נמצאת האוניה במספנה ביוון לטיפול צבע, ותגיע לישראל ב-15 במאי. האוניה תמשיך להפליג תחת הדגל של מלטה.

לצורך הפעלתה הוקמה חברת ונוס הפלגות בע"מ, אותה מנהל עופר שטרן. שטרן עסק בעבר בתחום האוניות, כשהפעיל את האוניה מג'יק בשנותיה הראשונות בארץ וכן עשה מיזמים אחרים הקשורים בספנות. "אני יודע שהיו כשלונות בתחום ההפלגות מישראל. היו מקרים עם המג'יק 1 והריו שבאמת העיבו על הענף, אבל זה לא המצב הפעם. המקרים ההם נבעו מניהול לא תקין ומחוסר ידע כלכלי. אבל כאן יש קבוצה רצינית ואני בטוח שאנשים יקבלו את מלוא החוויה", אומר שטרן בתגובה, "מטרת החברה היא לשחזר את הצלחות העבר של האוניה, לקיים חגיגות של זמרים ים תיכוניים וכדומה".

תפליג לאיי יוון ולקפריסין

לאוניה תשע קומות ומיטות ליותר מ-1,000 איש ב-400 חדרים. האוניה יוצאת להפלגה ראשונה בחג השבועות מה-24 במאי עד ה-28 בו, לנמלי רודוס וכרתים. מחיר חדר בקומה נמוכה הוא החל מ-500 דולר לאדם בתא זוגי. המחיר לילד כשלישי בחדר, הוא 270 דולר. בקומה רביעית, בחדר לארבעה עם חלון, יעמוד המחיר על  1,756 דולר לכל הארבעה.

השהות על האוניה היא על בסיס שלוש ארוחות ביום (לא כמו מסגרת של הכל כלול) והאוכל כשר. באוניה צוות בינלאומי, בריכות קטנות, חדר כושר וספא.

לדברי שטרן, האוניה תפליג מנמל אשדוד, ולא מחיפה משתי סיבות: האחת, שאשדוד קרובה יותר לאוכלוסיה במרכז הארץ. השניה, שבנמל חיפה עוברים הרציפים שיפוץ, האוניות עוגנות במרחק ודרושה אליהן הסעה. "באשדוד אנחנו האוניה הישראלית היחידה. נחנה מול הטרמינל ונקבל שירותים טובים מהנמל", הוא אומר.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "האוניה ונוס הינה בבעלות חברה זרה (חברה מחו"ל). מפעילי האוניה ונציגי הבעלים הינם מישראל והם קיבלו את הנחיות רשות הספנות ביחס לדרישות הבטיחות. לגבי הביטחונות לקיום ההפלגות, אנו ממליצים לפנות לסוכנות המוכרת את הכרטיסים. כרגע אין לאוניה אישור להעלות נוסעים בישראל".

לדברי שטרן, משרד התחבורה קיבל את כל הניירת שקשורה לבטיחות ולרשיונות ולא נאמר לחברה שיש לאוניה בעיה. "עד שהיא תעלה נוסעים ב-24 במאי היא תהיה מצויידת בכל האישורים הדרושים", הוא מבטיח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן