Skip to content

שבעה עשר הרוגים במהומות אתניות במיאנמר

הממשלה הכריזה על מצב חירום במערב המדינה בעקבות התנגשויות בין מוסלמים לבודהיסטים, והיא מצנזרת את התקשורת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הממשלה הכריזה על מצב חירום במערב המדינה בעקבות התנגשויות בין מוסלמים לבודהיסטים, והיא מצנזרת את התקשורת

מאת גרשון גירון

מהומות על רקע אתני ודתי
מהומות על רקע אתני ודתי

המהומות באזור החוף המערבי של מיאנמר, סמוך לבנגלדש, פרצו אחרי שהמשטרה עצרה שלושה גברים מוסלמים, בחשד שאנסו ורצחו אישה בודהיסטית בשלהי חודש מאי. כך מדווחת רשת CNN.

בתגובה לאירוע תקפו כ-300 מקומיים אוטובוס ב-3 ביוני והרגו עשרה מנוסעיו המוסלמים. מאז התפשטו ההתנגשויות האתניות בין מוסלמים לבודהיסטים.

באזור רקהין, (ארקאן) מתגורר מיעוט מוסלמי, רוהינגיה, הטוען שהוא נרדף על ידי החונטה הצבאית השלטת במדינה ומבקש מקלט במקום אחר. במהלך השנים נמלטו רבים מהם בסירות לתאילנד ולמלזיה. על פי הערכת האו"ם, יותר מ-200,000 מהם חיים, ללא מעמד חוקי, סמוך לגבול בנגלדש ומעבר לו.

"מה שמתרחש במדינת רקהין נובע מהתפרצות של התמרמרות, שנאה, ותאוות נקם, על רקע גזעי ודתי, ומשום כך מתפשטת אנרכיה באזור," אמ ת'אין סאין, נשיא המדינה, גנרל לשעבר, בנאום לאומה ששודר אמש.

המהומות מנוגדות למאמצי הממשל להתפייס עם הקבוצות האתניות השונות במדינה ולקדם אותה לשלטון דמוקרטי יותר. ממשלות המערב מעודדות את התקדמות הדמוקרטיה במדינה באמצעות הקלת העיצומים הכלכליים המוטלים עליה.

ביום שישי האחרון נהרגו במהומות שבעה בני אדם ו-17 נפצעו. 494 בתים, 19 חנויות ובית הארחה אחד נהרסו.

הממשלה הכריזה על מצב חירום במערב המדינה והיא מצנזרת את התקשורת. פירוש מצב החירום הוא, שהצבא יסייע לשמירת הסדר במדינה. מועצת הצנזורה במדינה הודיעה לכל כלי התקשורת הלא ממשלתיים הפועלים במיאנמר, שהיא תצנזר כל מאמר על המצב במדינה המערבית שלא יתבסס על מידע רשמי. בינתיים כשלו הניסיונות לקבל את תגובת שלטונות מיאנמר להתרחשויות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן