Skip to content

הוארך מעצר 15 חשודים ברשת הענק להלבנת ההון

המשטרה: "זו פרשייה חובקת עולם, רחבת היקף ורבת מעורבים". עו"ד שישי גז, המייצג את האחים החשודים: "מדובר בהימורים, זה כל הסיפור". בית המשפט אסר לפרסם את שמות החשודים ופרטיהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט השלום האריך היום (חמישי) את מעצרם של מרבית עצורי הרשת להלבנת ההון, שנעצרו אתמול (רביעי) בשעות הבוקר. בתום דיון בפרשה, אותה כינתה המשטרה כ"חגיגה ברשת", אישרה השופטת, תרצה שחם קינן, להאריך את מעצר 15 חשודים ולשלוח חשוד נוסף להסתכלות פסיכיאטרית, שתקבע את מסוגלותו לעמוד לדין.

השופטת הורתה בשלב זה לא לפרסם את שמות החשודים היות ושוכנעה כי בשלב זה של החקירה הנזק העלול להיגרם להם רב מהתועלת מפרסומו. אתמול עוכבו חמישים וחמישה בני אדם לחקירה. במהלך החקירה נתפסו כשמונה מיליון שקלים במזומן ו-30 מכוניות יוקרה, ביניהן BMW ופורשה, והוקפאו הרבה נכסי נדל"ן. על פי החשד נוהלה הרשת על ידי שלושה אחים. באתר "דונבט", ששרתיו הוסתרו בחו"ל, נהגו להמר בדרך קבע כ-3,000 מהמרים. נהגי מוניות ששירותים הושכרו, נסעו לבתי הלקוחות ואספו מהם כסף מדי שבוע. הכסף היה מולבן באמצעות רשת בתי עסק להמרת כספים (Change).

על פי החשד גלגלה הרשת הזו כשישה מיליארד שקלים והמשטרה טוענת כי המנהלים גרפו לכיסם עשרות מיליוני שקלים. 

עו"ד שישי גז, המייצג את האחים החשודים, טען בבית המשפט כי "מדובר בהימורים, זה כל הסיפור. לפי התקשורת נראה כי המשטרה פיצחה את כל הפשעים בישראל". בהחלטתה להאריך את מעצרם של כלל החשודים כתבה השופטת, כי "כפי שנטען על-ידי הסנגורים, קיימת הבחנה מסוימת בין החשודים בכל הנוגע למידת המעורבות או לעוצמתו של החשד הסביר, אולם אינני סבורה כי יש בהבחנה זו כדי להצדיק קבלת החלטה שונה בקשר למי מהחשודים, בשלב זה."

"זו פרשייה חובקת עולם, רחבת היקף ורבת מעורבים," אמר נציג המשטרה מימ"ר תל אביב. "יש פעולות רבות שאנחנו מבצעים כשהחשודים נשארים מאחורי סורג ובריח".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן