Skip to content

מטח רקטות לעבר הדרום – פצוע קשה בעוטף עזה

צה"ל תקף הלילה מאה מטרות שונות. הבוקר נורו מטחי רקטות כבדים לעבר הדרום. שמונה רקטות יורטו במטח אחד. רקטה נוספת יורטה מעל אשדוד. עד כה נורו 22 רקטות לעבר הדרום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטחי רקטות כבדים של 22 רקטות שנורו עדה כה במהלך הבוקר (שלישי), לעבר באר שבע והדרום, החלו בשעות הבוקר ובהמשכו. כתוצאה מנפילה של רקטת או פצמ"ר, נפגע אדם אחד קשה באזור עוטף עזה והוטס לביה"ח בתל השומר עם רסיס בחזה. שלוש רקטות נפלו בתוך באר שבע, אחת מהן התפוצצה ליד אוטובוס ריק מנוסעים, הנהג נפגע באורח קל. הבוקר, בסמוך לשעה 08:30, בעוד הדיונים על הפסקת אש בדרום מתנהלים בקהיר, נורה מטח כבד של 16 רקטות לעבר באר שבע, אשקלון והמועצה האזורית חוף אשקלון בדרום. שמונה מהן יורטו על ידי כיפת ברזל. שלוש רקטות הצליחו לחדור מבעד למסך ההגנה של כיפת ברזל והתפוצצו בתוך העיר.

יירוט טיל על ידי כיפת ברזל (צילום: אל-ג'זירה)

אחת הרקטות נפלה בסמוך לאוטובוס שהיה ריק מנוסעים. לא נרשמה פגיעה פיזית בבני אדם. יתרתן נפלו בשטחים פתוחים מבלי לגרום לנזק לאדם או לרכוש. מעט לפני כן, ב-07:30, יורטה רקטה נוספת מעל באר שבע. במהלך הלילה הושמעה אזעקה בשדרות, באשקלון, בקריית גת, וכן במועצות האזוריות חוף אשקלון, שער הנגב ובאר טוביה. ככל הנראה נפלו הרקטות בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים או נזק. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נטלו אחריות לירי הרקטות לעבר הדרום.

דובר צה"ל מסר כי במהלך הלילה הותקפו כמאה יעדי טרור ברחבי הרצועה, בהם משגרים מוטמנים, מנהרות טרור ומחסני אמצעי לחימה. עוד נמסר ש"הותקפו מבנים השייכים למספר פעילים בכירים בארגוני הטרור ברצועת עזה, ומשמשים כמפקדות טרור. כמו כן, הותקף יעד של החמאס בצפון הרצועה וכעשר מנהרות מסתור של חמאס ברחבי רצועת עזה. לוחמי ספינות חיל הים ביצעו ירי לעבר מטרות בקו החוף של מרכז הרצועה. זוהו פגיעות מדויקות במטרות".

בצה"ל מדגישים כי "רצועת עזה הפכה לבסיס איראני קדמי והיא מעמידה את אזרחי מדינת ישראל תחת ירי של טילים וטרור בלתי נסבלים. צה"ל נחוש וימשיך לתקוף יעדים המהווים בסיסים לטרור כנגד אזרחי מדינת ישראל". במקביל לכך הותקף הלילה הבנק הלאומי האסלאמי בעזה והושמד. מקורות פלסטינים מסרו כי הבנק נשרף כליל וכמה בני אדם נפצעו.

נשרף כליל. הבנק האיסלאמי בעזה (צילום: מען)

כמו כן דיווחו הפלסטינים כי שלושה טילים נורו לעבר ביתו של מפקד גזרת רפיח בזרוע הצבאית של חמאס, ראא'ד אל-עטאר, בדרום מערב רפיח. שמו של ראא'ד הוזכר כמחליפו של אחמד ג'עברי מפקד הזרוע הצבאית שחוסל בידי צה"ל בתחילת מבצע "עמוד ענן". לא ידוע בשלב זה אם הוא נפגע או על נפגעים אחרים.

הנחת העבודה של מערכת הביטחון היא שהמחבלים ינסו לייצר לעצמם "הילת ניצחון" בסמוך להסכמים אם יחתמו עליהם לצד ירי מסיבי של רקטות. בצה"ל מעריכים כי בידי ארגוני הטרור נותר מלאי של רקטות מסוגי קסאם וקטיושות שטווחיהן מוגבלים לארבעים קילומטר. ממלאי רקטות הפאג'ר 5 והשמונה אינטש' האיראניות, המיועדות לטווחים ארוכים (75 קילומטר), נותרו בודדות בלבד. מעבר כרם שלום נסגר לתנועה בעקבות הירי. היום היתה אמורה לעבור בו שיירה בת 118 משאיות של ציוד רפואי ומזון.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן