Skip to content

פיגוע באוטובוס ברחוב שאול המלך בת"א, 29 נפצעו

מבין הפצועים אחד במצב קשה ואחד במצב בינוני. השאר פצועים קל. מדובר כנראה במטען חומר נפץ שהתפוצץ בתוך האוטובוס. יש חשש כי יש מפגעים נוספים שעדיין נמצאים בתל אביב. הפגנות וחגיגות ברמאללה ובחברון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
(צילום: דן בר דוב)
כל החלונות נופצו מעצמת המטען (צילום: דן בר דוב)

פיצוץ חזק באוטובוס דן מספר 142 ברחוב שאול המלך בעיר תל אביב בשעה 12:00 בצהריים, ככל הנראה ממטען שהונח באוטובוס. מהזירה פונו 29 פצועים: שני פצועים, אחד במצב קשה ואחד במצב בינוני. אדם נוסף במצב בינוני-קל והשאר פצועים קל ונפגעי חרדה. כל הפצועים פונו לבית חולים איכילוב הסמוך. חלק כבר שוחרר לביתו. הפגיעות הן פגיעות של הדף, כוויות, ופגיעות מרסיסי מטען וחתכים מזכוכיות.

כוחות משטרה גדולים' בפיקוד מפקד המחוז ניצב אהרון אקסול ומפקד מרחב ירקון תת ניצב יורם אוחיון הגיעו למקום. במקום נערכו סריקות ונבדק האם יש מחבלים נוספים באזור. חלק מהפצועים קיבלו טיפול במקום.

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', אמר כי "יש עדויות של חשוד שנמלט והניח את המטען. המשטרה הפיצה תאור ומנסים לאתר אותו". מהמשטרה נמסר שאין כל מידע מדויק. במתחם הבורסה נתפס חשוד שנחקר על ידי המשטרה והתברר שאין לו קשר לפיגוע והוא מוכר כמעורער בנפשו. יש חשש כי יש מפגעים נוספים שעדיין נמצאים בתל אביב. החשד הוא שיש ניסיון לבצע סדרת פיגועים בעיר והתקבל מידע לא בדוק שאשה, הנושאת עליה מטען, עדיין מסתובבת בעיר. עיקר המאמץ עתה מרוכז במישור המודיעיני.

פנים האוטובוס לאחר הפיגוע (צילום: משה מילנר / לע"מ)
פנים האוטובוס לאחר הפיגוע (צילום: משה מילנר / לע"מ)
פיגוע באוטובוס 66 בתל אביב (צילום: רפי מיכאלי)
פיגוע באוטובוס בתל אביב (צילום: רפי מיכאלי)

מפכ"ל המשטרה הגיע לזירת האירוע ועדכן כי אכן מדובר בפיגוע חבלני שאירע באוטובוס. לדברי רב ניצב דנינו, "מדובר באחד מהתרחישים אליהם נערכה משטרת ישראל, במקביל לירי הרקטות בדרום", לדבריו, "המשטרה ערוכה לאירועים מסוג זה לאורך כל מדינת ישראל, בדגש על הערים הגדולות".

המפכ"ל הוסיף כי כרגע הכוחות בשטח מנסים לבדוק האם מדובר במחבל בודד או בכמה מחבלים, ולבדוק את שיטת הפעולה, "האיום קיים. יש איומים נוספים, וצריך לשמור על ערנות מקסימלית בימים רגישים אלה", סיכם רב ניצב דנינו. מעדויות שגבתה המשטרה יש תיאור של חשוד שנמלט מזירת הפיגוע.

חשש למפגעים נוספים. זירת הפיגוע (צילום: רפי מיכאלי)
חשש למפגעים נוספים. זירת הפיגוע (צילום: רפי מיכאלי)

הפיגוע התרחש סמוך לבית המשפט והפרקליטות בתל אביב, בפינת הרחובות שאול המלך והנרייטה סולד, באוטובוס שנסע מצפון לדרום על רחוב שאול המלך. כל זכוכיותיו של האוטובוס נופצו והנוסעים שהיו עליו ברחו החוצה, חלקם דרך החלונות, וחלק חולצו על ידי כוחות ההצלה.

אחד החשדות היה שמטען נזרק לעבר האוטובוס והתפוצץ, אבל מהממצאים בזירה מדובר במטען נפץ שהתפוצץ בתוך האוטובוס. החבלנים בדקו אם יש במקום מטענים נוספים. הם  ביקשו מהקהל הרב שהתאסף במקום להתרחק ולאפשר לכוחות בשטח לעשות את העבודה.

בשידורי החמאס ברצועה טענו שמדובר בפיגוע התאבדות, אלא שלא נמצאה גופת המתאבד. בעיר בחברון וברמאללה מפגינים אלפים ברחובות וברמאללה חילקו ממתקים וחגגו את הפיגוע. בימים האחרונים חמאס מנסה לחמם את הגזרה ביו"ש. הרשות הפלסטינית מנסה למנוע את ההתססה ולפזר את ההפגנות. היום גם בוצעו מעצרים על ידי מנגנון הביטחון הפלסטיני בהקשר זה.

אנשי הזיהוי הפלילי בפעולה בזירת הפיגוע (צילום: דן בר דוב)
אנשי הזיהוי הפלילי בפעולה בזירת הפיגוע (צילום: דן בר דוב)

מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון גינתה קלינטון את הפיגוע באוטובוס בתל אביב, בהגיעה לקהיר להמשך השיחות עם הנשיא מורסי. הבית הלבן פרסם גם הוא הודעת גינוי לפיגוע: "הממשל בוושינגטון מוכן לסייע במה שאפשר כדי להביא לדין את המפגעים". שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס, גינה אף הוא את הפיגוע ואמר כי הוא נעשה על רקע הנסיון להגיע להפסקת אש.

ח"כ דב חנין הוקיע בחריפות את הפיגוע באוטובוס בתל אביב ואמר כי כל פגיעה מכוונת באזרחים היא פשע מלחמה. "את המראות האיומים האלה של פיגועים בערים לא ראינו כבר כמה שנים. כל כך כואב לחזור ולומר: מלחמות לא מביאות ביטחון, אם לא נדע להתקדם כאן להסדר, נתדרדר לימים אפלים מאוד".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן