Skip to content

נתניהו לברק: "מכיר את תרומתך הגדולה לביטחון ישראל"

בטכס שבו השתתפו ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, אהוד ברק - הועלה תא"ל אייל זמיר, מזכירו הצבאי החדש של ראש הממשלה, לדרגת אלוף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זמן קצר לאחר הודעתו על פרישתו מהחיים הפוליטיים, נפגש שר הביטחון ברק עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. השניים נפגשו בטקס שבו הועלה מזכירו הצבאי של ראש הממשלה לדרגת אלוף.

מה מצחיק אותם? ראש הממשלה ושר הביטחון נפגשו זמן קצר אחרי הודעת הפרישה (צילום - קובי גדעון / לע"מ)
מה מצחיק אותם? ראש הממשלה ושר הביטחון נפגשו זמן קצר אחרי הודעת הפרישה (צילום - קובי גדעון / לע"מ)

המזכיר הצבאי, האלוף אייל זמיר, מחליף את האלוף יוחנן לוקר, שעזב את תפקידו לפני כשבועיים. בטקס החמיא ראש הממשלה לשר הביטחון: "ראשית אני רוצה להביע הערכה אישית לשר הביטחון. אנחנו מכירים היכרות מבצעית עשרות רבות של שנים. אני מכיר את התרומה הגדולה שלך לצה"ל ולביטחון ישראל, וגם את התרומה שלך בממשלה, בעצה ובמעשה, בדברים שהם חשובים מאוד לביטחונם של אזרחי ישראל ולביטחון המדינה. לכן אני רוצה להגיד לך תודה".

בהמשך דבריו אמר ראש הממשלה: "יש לי אמונה גדולה מאוד בכולכם – באלופים, במפקדים, בחיילים, בצבא ההגנה לישראל ובעם ישראל. יותר ויותר מתברר בקורותיו של העם היהודי שהשוני הגדול הוא לא באלה שרוצים לכלותנו. האנטישמיות קיימת, היא לובשת צורה ופושטת צורה ולובשת צורה – ולעם היהודי עדיין לא באה הנחלה, וספק אם תגיע במובן שהנביאים שלנו ייחלו שהיא תגיע. הדבר היחיד שמפריד את גורל עמנו מתקופות חשוכות בעברנו זה צה"ל, זרועות הביטחון והיכולת שלנו לממש את הפוטנציאל הכביר שיש כאן כדי להגן על עמנו. הכוח הוא גדול, ההישגים גדולים מאוד והמשימה גדולה מאוד. אין לי ספק שנעמוד בה יחד".

מחר יטוס שר הביטחון, אהוד ברק, לוושינגטון – שם ייפגש עם בכירים בממשל וישתתף גם בכנס השנתי של פורום סבן.

קצין וג'נטלמן. המזכ"צ החדש מקבל דרגת אלוף. (צילום - קובי גדעון / לע"מ)
קצין וג'נטלמן. המזכ"צ החדש מקבל דרגת אלוף. (צילום - קובי גדעון / לע"מ)

האלוף אייל זמיר, יליד 1966, התחנך בפנימייה הצבאית לפיקוד והתגייס לחיל השריון ב-1984. בהמשך השלים קורס קצינים ושימש כמפקד מחלקה וכמפקד פלוגה בחטיבה 500 ובחטיבה 460. בשנים 1994-1992 שימש כקצין אג"ם של חטיבה 7. מ-94 ועד 96 שימש כמפקד גדוד 75 בחטיבה 7.

 בתחילת שנות ה-2000 מונה לראש מחלקת תורת חיל שריון במפקדת קצין שריון ראשי ושימש במקביל כמפקד חטיבת מילואים בפיקוד המרכז שהשתתפה בלחימה בגזרת ג'נין במבצע חומת מגן. בשנים 2003-2002 שימש מפקד המרכז לאימונים טקטיים (מא"ט) במרכז הלאומי לאימונים ביבשה (מל"י) וב-2003 מונה למפקד חטיבת השריון 7.

 ב-2007 הועלה זמיר לדרגת תת-אלוף ומונה למפקד אוגדה 143 ובמקביל פיקד על קורס מפקדי פלוגות ומפקדי גדודים. ביוני 2009 התמנה למפקד אוגדה 36 ובאוגוסט 2011 מונה לראש מטה זרוע היבשה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן