Skip to content

אלוף אייל זמיר מונה למזכיר הצבאי של נתניהו

בטקס קצר בקריה נפרדו הרמטכ"ל, שר הביטחון ואלופי המטה הכללי מיוחנן לוקר שסיים את שירותו הצבאי וברכו את המזכיר החדש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תת-אלוף אייל זמיר מונה היום (שני) למזכיר הצבאי לראש הממשלה והועלה לדרגת אלוף בטקס שנערך במחנה "רבין" (הקריה) בתל אביב, במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, אהוד ברק, הרמטכ"ל, רא"ל בנימין (בני) גנץ, וחברי פורום המטה הכללי. אלוף אייל זמיר החליף בתפקידו את אלוף יוחנן לוקר, אשר כיהן בתפקיד בשלוש השנים האחרונות. לוקר שמסיים את שירותו בצה"ל לאחר 36 שירות ויצא לחיים האזרחיים. טרם נודע מהן תכניותיו. 

איל זמיר (צילום: דו"צ)
אלוף איל זמיר (צילום: דו"צ)

מחליפו בתפקיד, אלוף זמיר, המזכיר הצבאי החדש, התגייס לצה"ל בשנת 1984 ושירת בשריון. עד שנת 97, שימש כמג"ד וכמפקד קורס מפקדי טנקים בבסל"ש. עם תום הקדנציה יצא לצרפת לביה"ס למלחמה וכשחזר מונה כקמב"ץ עוצבת הפלדה. בין השנים 2000-2003 כיהן בראש מחלקת  תורת השריון כמח"ט מילואים, כשבמסגרת זו הוביל את החטיבה במבצע "חומת מגן". בין 2003 ל-2005, שימש כמפקד המרכז לאימונים טקטיים וכמח"ט חטיבת סער הגולן. ב-2006 הועלה לדרגת תא"ל ושימש כמפקדת עוצבת "אתגר" ולאחר מכן עבר לפקד על עוצבת  "געש". ב-2011 שימש כראש מטה זרוע היבשה, בו שירת עד כה.

זמיר הוא בוגר המכללה לפיקוד ומטה והמכללה לביטחוןל אומי, בעל תואר שני במדעי החברה מטעם אוניברסיטת חיפה. נשוי  ואב לשלושה ילדים.

שר הביטחון ברק נפרד מלוקר ואמר: " לוקר פרץ תקרה אחרי תקרה והוכיח לכל אורך הדרך את היכולת להשתלב בתוך מערכת שתחומי העיסוק שלה, עולם השיקולים שלה והצורה שבה ניגשים לדברים היא אחרת לחלוטין. יש פה משהו שאומר הרבה על יוחנן כאדם ואני חושב שכתוצאה מכך הוא ייפול על הרגליים ויצליח מאוד בכל מה שהוא יעשה בחוץ".

הרמטכ"ל גנץ אמר ללוקר וזמיר:  "כל אחד מכם, יוחנן בחיל-האוויר ואייל בחיל-השריון, הגיע להישגים רבי משמעות". הוא פנה למזכיר החדש ואמר: "אייל, שתדע לעשות בצורה טובה את החיבור של רגליים בקרקע והראש בשמיים, שכן נדרש ממזכיר צבאי לקחת את הקרקע למקום בו השמיים צריכים להימצא. עברנו בשבוע האחרון סערה לא קטנה ונמשיך בעשייה ככל שיידרש".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן