Skip to content

מח"ש: ניצב ניסו שחם לדין פלילי

חשוד כי במהלך שירותו המשטרתי עשה שימוש במעמדו, ניהל עם השוטרות קשרים מיניים, פרש עליהן את חסותו, עזר וקידם אותן, לעיתים בניגוד לדעת מפקדיהן הישירים. שחם שיתף פעולה בחקירתו ופרש מתפקידו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה אמש (רביעי), כי יש בכוונתה להעמיד לדין את ניצב ניסו שחם, מפקד מחוז ירושלים לשעבר, בכפוף לשימוע שיערך  לו בפרקליטות. מדובר בעבירות של מרמה, הפרת אמונים, מעשים מגונים והטרדה מינית, במסגרת פרשה שבה מעורבות תשע שוטרות.

ניסו שחם
פרקליטיו ינסו לשכנע בשימוע שלא נעברו עבירות פליליות. ניסו שחם

על פי ממצאי החקירה, שחם חשוד כי במהלך שירותו המשטרתי עשה שימוש במעמדו, ניהל עם השוטרות קשרים מיניים, פרש עליהן את חסותו, עזר וקידם אותן ולעיתים בניגוד לדעת מפקדיהן הישירים. זאת בניגוד לחובות ולכללים החלים עליו כקצין משטרה בכיר וכמפקד.

במח"ש טוענים, כי ניצב שחם, פעל לכאורה באותם מקרים כשהוא במצב של ניגוד עניינים, בלי לדווח לממונים עליו על נגיעתו האישית בדבר, באופן שיש בו כדי לפגוע באמון השוטרים במפקדיהם, בתדמיתה של משטרת ישראל ובאמון הציבור בה.

כמו כן, בחלק אחר של הפרשה, העלו ממצאי החקירה חשד, כי בארבע שוטרות זוטרות אחרות, הכפופות אליו במישרין או בעקיפין, ביצע ניצב שחם מעשים מגונים או כאלה העולים כדי הטרדה מינית. במח"ש הבהירו, עם זאת, כי לא נמצאו ראיות מספיקות לכך שהסכמתן של השוטרות לקשר המיני הושגה עקב ניצול יחסי מרות.בשל מעמדו הרם של שחם ומעורבותו המקצועית בענייני השוטרות, תוך ניגוד עניינים לכאורה, התגבש חשד לביצוע עבירות פליליות של מרמה והפרת אמונים בגזרה זו של הפרשה.

פרקליטותיו של ניצב שחם, עורכות הדין נוית נגב ואיריס ניב סבאג, מסרו הבוקר (חמישי): "אנחנו סבורות כי לא נעברו על ידי ניצב שחם עבירות פליליות וננסה לשכנע בכך את מח"ש בהליך השימוע. אנחנו מאמינות שבמסגרת הליך זה ייבדקו הדברים לעומקם ותיבחן עצם השאלה אם להגיש כתב אישום בפרשה. ממח"ש נמסר, שטרם גובשה עמדה סופית וההחלטה תיפול רק לאחר שישמעו הטיעונים שלנו".

בהודעת מח"ש ציינו, כי "ניצב שחם, שהחליט עם תחילת החקירה לצאת לחופשה, ובהמשך פרש מתפקידו כמפקד מחוז ירושלים, שיתף פעולה בחקירתו והשיב על עיקר שאלות החוקרים. החקירה נוהלה באופן דיסקרטי תחת צו איסור פרסום, האוסר פרסום כל פרט שיש בו כדי לחשוף את פרטי השוטרות, לרבות אותיות שמן, תפקידן ומקום שירותן – צו העומד בתוקפו".

גורמים בכירים במשטרה אמרו, כי ההחלטה של המחלקה לחקירות שוטרים מציינת למעשה את סוף דרכו של ניצב שחם במשטרה וכי "אין סיכוי ששחם יחזור לשירות בארגון".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן