Skip to content

משרד הבריאות: חשש לעלייה בתשלומי פרמיה המבוטחים

הצעת שריג לרפורמה בביטוח הסיעודי תסיט מבוטחים לביטוחי פרט ותגרום לכפל ביטוח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"קיים חשש שהצעת המפקח על הביטוח לרפורמה בביטוח הסיעודי תסיט מבוטחים לביטוחי פרט, תוביל לכפל ביטוח, ותגרום לעליה בתשלומי הפרמיה הכוללת של המבוטחים", נמסר ל"פוליסה" מהנהלת משרד הבריאות. הדברים נאמרו בהתייחסות המשרד לרפורמה המוצעת על ידי פרופ' עודד שריג, המפקח על הביטוח, בתחום הביטוחיים הסיעודיים, שמהותה סטנדרטיזציה של פוליסת הביטוח הסיעודי.

משרד הבריאות מתריע זה זמן רב על הבעיות והכשלים הקיימים בביטוחים הסיעודיים – הפרטיים והקבוצתיים. לדברי גורמים במשרד, "החסם שמציבים הביטוחים הקבוצתיים של קופות החולים פוגע ביכולת המעבר של המבוטחים בין קופות החולים ומביא לפגיעה בזכויות של אלפי מבוטחים מדי שנה. המהלך שעליו הכריז שריג  הינו צעד בכיוון הנכון שאליו מכוון משרד הבריאות, אך הוא לא צעד מספק".

עוד טוענים במשרד הבריאות כי "יש להבטיח כי בכל פתרון, זכויותיהם של המבוטחים בקופות החולים לא ייפגעו. לצערנו, קשה לומר זאת בוודאות בהצעתו של שריג. יש חשש שההצעה תביא להסטה של מבוטחים גם לביטוחי הפרט, לכפל ביטוח ותביא לעלייה בתשלומי הפרמיה הכוללת של המבוטחים".

במשרד הבריאות קובלים על כך שההצעה לא הוצגה בפני משרד הבריאות ואומרים כי "לאחר שתוצג ההצעה ננהל דיון תוך הכוונה לפתרון הפשוט של משרד הבריאות שיאפשר לאזרחים להמשיך להחזיק ולשמור על הזכויות שצברו בביטוח הסיעודי בעת שהחליטו על מעבר קופה".

תגובת המפקח על הביטוח לא התקבלה.

.
עיקרי רפורמת הביטוח הסיעודי

החל מינואר 2014 תונהג פוליסת ביטוח סיעודי אחידה בכל קופות החולים. על פי תנאיה, מבוטחי הקופות יוכלו לעבור בין הקופות מבלי שתנאי הביטוח שלהם ייפגעו. במסגרת ההסדר החדש יפורסם מכרז לביטוח הסיעודי לחברי קופות החולים בו יוכלו להשתתף גם מבטחים זרים. הערכת המפקח על הביטוח היא שניתן להוזיל את עלות הביטוח ולשפר את התנאים לעומת אלה הנהוגים כיום.את המכרז יערוך המפקח וההצעה שתתקבל תחייב את כל חברות הביטוח.

הפוליסה החדשה מבוססת על ממוצע תכניות הביטוח הסיעודי השונות של קופות החולים. כך, למשל, היא תבטיח תשלום למשך חמש שנים ותקופת המתנה אחידה בת 60 יום לכל מבוטח (כיום היא נעה בין 30-90 יום). הפיצוי הממוצע יהיה כ-4,500 שקל לחודש.

סכומי התשלום לסיעודיים ינועו לפי המתווה החדש בין 9,000 שקל למבוטחים שיאושפזו במוסד ואשר הצטרפו לתכנית עד גיל 49, וירדו ל-3,500 שקל למי שהצטרף בגיל 75 ומעלה. למי שיישאר בבית ינוע סכום הביטוח בין 5,000 שקל למי שהצטרף עד גיל  49 – והסכום יפחת עד ל-2,500 שקל למי שהצטרף לאחר גיל 75.

פרמיות הביטוח ייקבעו לפי גיל ההצטרפות לתכנית. חברת הביטוח שתזכה במכרז תוכל, באישור המפקח, לייקר את הביטוח בשיעור של עד 3% מדי שנה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן