Skip to content

סקר: "התנועה" בראשות ציפי לבני – 6 מנדטים בלבד

האם המבקר לשעבר לינדנשטראוס, ישפר את מצבה של לבני בסקרים? ערוץ 2 חשף: לבני הציעה למבקר לשעבר את המקום השלישי ברשימתה. המבקר שוקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבחירות לכנסת יתקיימו בעוד פחות מחודשיים, אבל לו היו מתקיימות היום הרשימה של הליכוד וישראל ביתנו היתה מקבלת 39 מנדטים ומפלגת העבודה היתה מקבלת 18 מנדטים. כך עולה מסקר מכון "פאנלס פוליטיקס" בראשות מנחם לזר, שנערך עבור ערוץ 99 – ערוץ הכנסת.

רק שישה מנדטים. ציפי לבני (צילום: ציפי מנשה)
רק שישה מנדטים. ציפי לבני (צילום: ציפי מנשה)

לפי הסקר הזה חלוקת המנדטים נראית כך: האיחוד הלאומי והבית היהודי בראשות בנט – 10; ש"ס – 10; יש עתיד – 9; התנועה בראשות ציפי לבני – 6 מנדטים בלבד; יהדות התורה ומרצ – 5 מנדטים כל אחת. המפלגות שזוכות לארבעה מנדטים, לפי הסקר הזה, הן: עם שלם, של הרב חיים אמסלם; חד"ש ורע"מ-תע"ל. המפלגות שמקבלות 3 מנדטים בלבד הן עוצמה לישראל בראשות ח"כ אלדד וח"כ בן ארי ומפלגת בל"ד. מפלגות "עצמאות" ו"קדימה" לא זוכות לעבור כלל את אחוז החסימה.

לינדנשטראוס. מקום שלישי ברשימת ציפי לבני? (צילום: ויקיפדיה)
לינדנשטראוס. מקום שלישי ברשימת ציפי לבני? (צילום: ויקיפדיה)

בנוסף, שאל מכון "פאנלס פוליטיקס" את דעתו של הציבור בנוגע להתנהלותה של ציפי לבני לאחר שובה לזירה הפוליטית. 31% מהציבור היו רוצים לראות אותה חוברת למפלגת העבודה;  24% מהציבור סבורים שעליה להמשיך ברשימה עצמאית ו-23% מהציבור היו מעדיפים שתצטרף לרשימתו של יאיר לפיד.

הסקר נערך אמש וכלל 498 משיבים מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה 4.3%.

ערוץ 2 חשף הערב כי ציפי לבני הציעה למבקר המדינה לשעבר, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, מקום בשלישייה הראשונה ברשימתה ונענתה בכך שהמבקר לשעבר שוקל בחיוב את ההצעה. עם זאת, הוא ביקש להבטיח כי לראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, אין כל מעורבות בהקמת המפלגה החדשה – זאת, בעקבות ההתגוששות בין השניים בזמן כהונתם.

את התשובה הסופית יימסור לינדנשטראוס בימים הקרובים. בתגובה רשמית שמסר הערב לחדשות 2 מסר: "קיבלתי פניות מגורמים פוליטיים ואני שוקל אותן, אך אשיב רק לאחר התייעצות עם משפחתי ועם חבריי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן