Skip to content

סוריה מנותקת מאינטרנט וטלפון זה היום השני

זו החשכת האינטרנט הארוכה ביותר מאז פרוץ מלחמת האזרחי במדינה לפני עשרים חודש, בעוד קרבות מתחוללים סמוך לנמל התעופה של דמשק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ny lottery

דמשק - אין יוצא ואין בא
דמשק - אין יוצא ואין בא

חברת Renesys, המנתרת קישוריות אונליין, אישרה ש"כל כתובות ה-IP של סוריה נחסמו (אתמול, חמישי), ובכך הסתלקה המדינה מרשת האינטרנט". כך מדווחת רשת אל-ג'זירה.

תושבי אזורים מסוימים בסוריה דיווחו היום שיש להם גישה לרשת אבל רק בקשיים רבים. "כמו כן קשה מאוד להשיג אנשים בטלפון. אבל הגיעו אלינו דיווחים שאפשר לתקשר בין כמה אזורים באמצעות קווי טלפון נייחים", אמר עבד אל-רחמן, ראש ארגון משמר זכויות האדם הסורי. גם סוכנות הידיעות הרשמית, סאנע, חדלה לשדר ואתר האינטרנט שלה אינו זמין.

הטלוויזיה הרשמית הכחישה שהנתק מקיף את כל המדינה. לדבריה, הוא נגרם כתוצאה מתקלה טכנית, פגע רק בכמה מחוזות, וטכנאים מנסים לתקן את התקלה. שר ההסברה הסורי טען שלא המדינה אלא "טרוריסטים" חיבלו בגישה לרשת. אך חברות אינטרנט טוענות שהדבר בלתי סביר.

ארצות הברית האשימה את המשטר הסורי בניתוק האינטרנט והתקשורת במדינה שסועת המלחמה, וכינתה את הצעד אות של ייאוש. בעבר נהגה הממשלה לנתק קווי טלפון וגישה לאינטרנט באזורים שבהם עמדו כוחות המשטר לפני מבצע רחב היקף.

בינתיים דווח על קרבות קשים המתנהלים לאורך 27 הקילומטרים המובילים מדמשק לשדה התעופה הבינלאומי שלה. לדברי פעילי המורדים: "אחרי התנגשויות קשות, המורדים הצליחו להשתלט על חלק משדה התעופה ועל הדרך אליו בין הגשר השני לרביעי". מנגד הודיעה הטלוויזיה הרשמית שהדרך, שנסגרה בגלל הלחימה, "אובטחה" כתוצאה מהתערבות הצבא.

חברות התעופה של מצרים ואיחוד האמירויות הודיעו אתמול, חמישי, על הפסקת טיסותיהן בגלל הקרבות. לדברי מקור ביטחוני סורי: "(ביום חמישי), שלחנו מברק לחברות התעופה הזרות שעובדות עדיין בסוריה, ולחברת התעופה הסורית, לדווח להן על מצב הדרך המובילה לשדה התעופה, כדי שיוכלו לבטל את טיסותיהן. היום, אחרי שהדרך אובטחה, שלחנו מברק להודיע להן שהביטחון הושב".

מקור צבאי בדמשק אמר שהצבא השתלט על צדה המערבי של הדרך המובילה לנמל התעופה ועל אזור קטן מזרחה לה. "אבל החלק הקשה ביותר עדיין לפנינו. הצבא רוצה להשתלט על הצד המזרחי, שם מתרכזים אלפי טרוריסטים, וזה ייקח כמה ימים".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן