Skip to content

מה זאת אהבה בגיל 80

הזוכה הגדול בטקס פרסי הקולנוע האירופאי הוא הסרט "אהבה" של מיכאל האנקה, שאמור לייצג את אוסטריה בטקס האוסקר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נשואים 60 שנים. "אהבה"

הבמאי האוסטרי מיכאל האנקה ("משחקי שעשוע", "המורה לפסנתר") עם סרטו "אהבה" הוא הזוכה הגדול בטקס פרסי הקולנוע האירופאי שהתקיים אמש (1 בדצמבר) בוואלטה, בירת מלטה.

"אהבה" זכה לאחרונה בפרס דקל הזהב בפסטיבל קאן והוא המועמד של אוסטריה לפרס הסרט הזר בטקס האוסקר המתקרב. "אהבה" אמור להיות מוקרן בישראל מה-10 בינואר.

הסרט העוסק בזוג פריזאיים, מורים לפסנתר בני 80 הנשואים 60 שנה, מתאר את מושג הזקנה במלוא מובן המילה. "אהבה" גרף את פרס הסרט הטוב ביותר, הבמאי, השחקנית הטובה ביותר – עמנואל ריבה ("הירושמה אהובתי"), וכן השחקן הטוב ביותר – ז'אן לואי טרינטינאן ("הקונפורמיסט"). סרטו הקודם של האנקה, "סרט לבן", זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע האירופאי בשנת 2009, וגם הוא זכה בפרס דקל הזהב בפסטיבל קאן.

במהלך הטקס זכתה השחקנית הבריטית, הלן מירן ("המלכה", "החוב"), בפרס ההישגים בקולנוע העולמי. הבמאי ברנרדו ברטולוצ'י, ותיק הקולנוע האיטלקי, הגיע לטקס בכיסא גלגלים כדי לקבל את פרס מפעל חיים על "הטנגו האחרון בפריז", "הקיסר האחרון" וסרטים רבים אחרים.

פרסים נוספים חשובים שחולקו בטקס: פרס התסריט הטוב ביותר עבור הסרט "הניצוד" של תומאס וינטרברג ("החגיגה"), שנוחת אצלנו בבתי הקולנוע בסוף השבוע.

בפרסי הצילום והעריכה זכה הסרט "בושה" של הבמאי סטיב מקווין, בכיכובו של מייקל פסבינדר ("ממזרים חסרי כבוד"). הסרט "החפרפרת", שהוקרן בארץ לפני כשנה, גרף את פרס התפאורה ואת פרס הלחנת המוזיקה. משווייץ זכה הסרט התיעודי הטוב ביותר: "Winter Nomads". סרט ההנפשה הטוב ביותר הוא "אלויס נבל" מצ'כיה, שהוקרן בפסטיבל ירושלים האחרון.

יותר מ-2,700 חברי האקדמיה האירופאית לקולנוע השתתפו בהצבעה עבור הזוכים השנה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן