Skip to content

אבו מאזן במוקטעה: ב-29 בנובמבר קיבלנו מדינה

אלפים קיבלו את פניו של הנשיא הפלסטיני והריעו לקראתו. אבו מאזן: "העולם אמר את דברו בקול רם - כן למדינת פלסטין. ההיסטוריה איתנו. העתיד הוא שלנו ואללה איתנו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"כן, יש לנו מדינה", פתח היום (ראשון) בצהריים נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, את דבריו מול המון רוגש משמחה במתחם המוקטעה ברמאללה. "פלסטין השיגה הישג היסטורי באו"ם. ה-29 בנובמבר 2012 הוא היום שבו קיבלנו תמיכה גדולה בדרך שלנו. אתם ואתן, בני ובנות העם הפלסטיני, יצרתם ויצרתן את ההישג הזה ואת הניצחון הזה. העולם אמר את דברו בקול רם – כן למדינת פלסטין, כן לחירות של פלסטין".

האלפים שקיבלו את פניו הריעו והניפו את דגלי פלסטין. קבלת הפנים הרשמית שנערכה לאבו מאזן כללה משמר כבוד והשתתפו בה גם ראשי נציגויות זרות שמוצבים בשטחי הרשות הפלסטינית. קודם להגעתו לרחבת המוקטעה, הניח אבו מאזן זר פרחים על קברו של יאסר ערפאת שנמצא בסמוך.

נאום אבו מאזן במוקטעה (צילום: סוכנות PNN)
העולם אמר את דברו בקול רם. נאום אבו מאזן במוקטעה (צילום: סוכנות PNN)
החגיגות במוקטעה ברמאללה (צילום: סוכנות מען)
הדגלים מונפים. החגיגות במוקטעה ברמאללה (צילום: סוכנות מען)
(צילום: PNN)
אבו מאזן מנפנף לקהל (צילום: PNN)

"יותר מ-75 אחוז ממדינות העולם עמדו לצד פלסטין", נאם אבו מאזן, "המסר היה ברור: איננו לבד. העולם איתנו. ההיסטוריה איתנו. העתיד הוא שלנו ואללה איתנו. הופעלו עלינו לחצים כבדים מאוד. אמרו לנו 'אל תלכו, אל תלכו'. אמרו לנו לדחות את הפנייה שלנו. אבל עמדנו מול כל הלחצים האלה". אבו מאזן לא שכח להודות לבני עמו: "כשירדתם לרחובות הערים, הכפרים ומחנות הפליטים בגדה ובעזה ובחו"ל כדי להביע את עמדתכם בקול אחד – המסר הגיע". הוא גם לא שכח להזכיר את יאסר ערפאת: "אנו הולכים בדרכך. אבו עמאר, אנו בדרך להקמת מדינה פלסטינית. אנו מגיעים אל היום שעליו חלמת ולמענו מתת כשאהיד".

הנשיא הפלסטיני העלה את נושא ירושלים המזרחית  ואמר כי היא "בירתה הנצחית של פלסטין". הוא הילל ושיבח את "השאהידים, בני המהפכה, שאלמלא נתנו את דמם הטהור ומאבקם הנחוש, אי אפשר היה להמשיך בדרך. אנחנו מקדישים את ההישג הזה גם לשאהידים שלנו, ולאסירים הגיבורים שלנו". בשלב זה הוא פנה לציבור הפלסטיני ואמר "הרימו את הראש שלכם כי אתם פלסטינים, אתם חזקים מהכיבוש והתוקפנות,כי אתם פלסטינים. עשיתם היסטוריה".

הציבור המשולהב הגיב בקריאות "ברוח, בדם נפדה את פלסטין", ובמחיאות כפיים סוערות. אבו מאזן רמז גם לישראל כשאמר כי "ההכרה בפלסטין כמדינה תשנה דברים רבים ותיצור מציאות חדשה. עלינו להבין שהניצחון שלכם העמיק את הבידוד של ישראל בעולם".

נשיא הרשות סיים את נאומו במילים מפייסות לעבר החמאס כשאמר: "עם שעושה ניצחון כזה יוכל להביא גם להסרת הכיבוש. עלינו בראש ובראשונה להשיג פיוס לאומי. אני קורא לאחינו בכל הפלגים ואומר להם שבימים הקרובים ננקוט בצעדים למען פיוס". בתגובה קראו לעברו "ההמונים: העם רוצה פיוס".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן