Skip to content

מארגנים אירוע תרבותי בפנמה כהוקרה לתמיכתה בישראל

את האירוע מארגן OSPA - הארגון הציוני של פנמה בראשותו של לורון פריינטי. פנמה הייתה בין חמשת המדינות הבודדות שהתנגדו להחלטה להכיר במשלחת הפלסטינית כמדינה משקיפה באו"ם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

את האירוע מארגן OSPA – הארגון הציוני של פנמה בראשותו של לורון פריינטי. פנמה הייתה בין חמשת המדינות הבודדות שהתנגדו להחלטה להכיר במשלחת הפלסטינית כמדינה משקיפה באו"ם.

תמיכתה המתמשכת של פנמה בישראל, שהגיעה לשיאה בהצבעה באו"ם, כאשר היא התנגדה להצעה להכריז על המשלחת הפלסטינית באו"ם כמדינה משקיפה, לא נוצרה סתם. זו עבודה מתמשכת של אנשי השגרירות הישראלית בפנמה ושל נציגים מטעם OSPA – הארגון הציוני של פנמה בראשותו של לורון פריינטי ושל אנשים רבים אחרים.

אמנת כפל מס

נשיא פנמה חרט על דגלו לתמוך בישראל ויהי מה ואפשר לראות זאת לאורך כל תקופת כהונתו מיולי 2009. והראיה – ישראל ופנמה חתמו לאחרונה על אמנה למניעת כפל מס. האמנה מכילה סעיף החלפת מידע בין רשויות המיסים של שתי המדינות המבוסס על אמנת המודל של ארגון ה-OECD. שיעורי ניכוי המס במקור במדינה שבה מבוצע התשלום (מדינת המקור) נקבע ל-15% מתשלומי ריבית, דיווידנד ותמלוגים. כמו כן, חברה שתעסוק בביצוע פרויקט בנייה במדינה האחרת, תחויב בה במס רק אם הפרויקט יימשך יותר מתשעה חודשים.

מטעם הארגון הציוני בפנמה נמסר, כי בשיתוף עם השגרירות הישראלית הם מארגנים מפגן תרבותי ענקי, בהשתתפות 15 אלף איש באיצטדיון הגדול של פנמה – כאות הוקרה לעם הפנמי על תמיכתו בישראל. מדובר בשיתוף פעולה של זמר ישראלי (כנראה דוד דאור) וזמר מקומי ובהשתתפותה של התזמורת הסימפונית של פנמה. "אנחנו רוצים לחשוף את אירוע ההצדעה ואת המהלכים שנעשים במדינה קטנה כמו פנמה שהפכה לידידה אמיתית של ישראל", נמסר מהארגון הציוני בפנמה.

עוד נמסר מהארגון, כי "אנחנו מקימים את אוניברסיטת מנחם בגין, שתכשיר 200 סטודנטים בשנה בנושא הגאופוליטיקה של ישראל, כמתוכם 50 סטודנטים יסעו לסיור לימודי בישראל ויהפכו ל'שגרירים'. סטודנטים השמתתפים בתוכנית זו מגיעים מתחומי המימשל, האקדמיה והתקשורת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן